Kombinasjon av ulike høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kombinasjon av ulike høyttalere.

God morgen.

Jeg har i dag Dali Concept 6 med Concept center og bakhøyttalere, samt en PSB 10". Dette blir drevet av en Yamaha RX 1500 (tror jeg den heter).
    Har også prosjektor og lerret.
    Er forsåvidt greit fornøyd med dette, bortsett fra centeren, den syns jeg rett og slett er dårlig.

En kompis av meg skal selge en B&W CDM SE. Dette er vel en betydelig bedre center en den jeg har i dag, men hvordan vil det være å kombinere disse merkene?

Jeg syns det er artig med god lyd, men som dere sikkert skjønner så stiller jeg ikke samme kravene som mange andre her inne:grin:

Mvh Stian

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruudster
    En kompis av meg skal selge en B&W CDM SE. Dette er vel en betydelig bedre center en den jeg har i dag, men hvordan vil det være å kombinere disse merkene?
    Siden det eer en kompis av deg som skal selge, så er det vel bare å be han komme innom en tur med B&W'n så du kan bedømme dette selv?

-Jeg kombinerer fornt og senter fra to ulike fabrikater, og synes disse utfyller hverandre kjempebra.

Konklusjonen er;
    -Lån med deg denne senterhøyttaleren hjem og hør hvordan du synes det låter, ikke hvordan "jeg" måtte mene at de låter sammen. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Siden det eer en kompis av deg som skal selge, så er det vel bare å be han komme innom en tur med B&W'n så du kan bedømme dette selv?

-Jeg kombinerer fornt og senter fra to ulike fabrikater, og synes disse utfyller hverandre kjempebra.

Konklusjonen er;
    -Lån med deg denne senterhøyttaleren hjem og hør hvordan du synes det låter, ikke hvordan "jeg" måtte mene at de låter sammen. ;-)
    En god ide, men han bor i Bergen og jeg bor i Bærum...

Blir dette helt på tryne feil eller det en bra oppgradering?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil først si jeg ikke har noen erfaring med disse høyttalerene.

Men i en film samenheng vil senter kanalen stå for mesteparten av lyden, så om BW skal være mye bedre en Dali du nevner så er det bare og prøve!
    Det er mange her på forumet som har dette som en stor hobby og det er mange av de som blander høyttaler merker!

Og om ikke BW stiller til de krav du har tror jeg ikke det vil bli noe problem for deg og selge den igjen.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre aldri hørt Dali Concept i en kombinasjon med B&W senterkanal, men den senterkanalen du vurderer skal da være en vesentlig oppgradering?

Jeg selv kjører et Kef oppsett med en Pioneer senterkanal fra et hjemmekinosett til 18 000,- , jeg er strålende fornøyd, men jeg har flere ganger hatt Kef sin IQ6C senterkanal til lytting og det er vesentlig mye bedre lyd og dialogene under filmvisning er rett og slett mer utfyllende.

Men, dette er opp til enhver person, så vil nok anbefale deg å lytte til denne kombinasjonen og ikke ta en avgjørelse på bekostning av andre sine erfaringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •