Veien til Spendor - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han er utvilsomt en bra mann og en ekte entusiast mer enn selger med stor S.

Alikevel, etter at du tester så mye fra han;- får du kjøpepress når han er så grei? Han sier du ikke skal ha det, men det er naturlig å få det. Jeg for min del stoppet før jeg kom så langt. Test av Lector spilleren var grensen min. AVI lånte jeg fra Eltek for å unngå å komme i den situasjonen. Fra før lånte jeg Triangle Altea og Spendor s5e.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tester mye fra han for det er den "butikken" som er greiest på å låne ut utstyr. Jeg må prøve ting hjemme, og selvfølgelig, låter det ikke knallbra, kjøper jeg ikke noe.
    At han er en grei kar, gjør det bare enda hyggeligere ved en eventuelt handel, men påvirker ikke valget mitt.
    God kveld, folkens!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, nærmer seg stygt innlevering av utstyr, så i morgen blir det en kombo testkveld, prøve diverse pre-cd-effekt kombinasjoner som ett siste ledd med dette utstyret i stua.

Må forresten si at Spendor, Avi og Lector er bra match etter min smak. Enenste jeg sliter litt med er litt spiss diskant innimellom. Løste litt av det, TROR jeg etter kort tids lytting, med å teipe ett stk ubrukt dopapir tørk foran hver diskant.

God kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Løste litt av det, TROR jeg etter kort tids lytting, med å teipe ett stk ubrukt dopapir tørk foran hver diskant
    Denne har jeg aldri hørt før :shock:

Du kan ikke leve med denne fixen. Spiss diskant betyr at alt matcher kanskje ikke så bra som du synes og at du er nødt til å endre minst en komponent i din kjede.

Spennende å høre alle dine erfaringene. Hva tror du at du kjøper til slutt ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome

Du kan ikke leve med denne fixen. Spiss diskant betyr at alt matcher kanskje ikke så bra som du synes og at du er nødt til å endre minst en komponent i din kjede.

Spennende å høre alle dine erfaringene. Hva tror du at du kjøper til slutt ?
    Klart , det er jo god gammaldags jallamekk, men leste bare tilfeldigvis noen som hadde gjort det samme her inne, med heldig resultat.Er heller ikke synlig på noen måte bak frontdekslet.
    Jeg synes det hjalp bittelitt, men skal ikke være bastant på det siden det ikke var kjempeforskjell før/etter.
    Skal heller ikke overdrive problemet, var sjelden diskanten var plagsom, men noen få ganger da det ble spilt høyt.

Alt i alt MEGET imponert over Spendor S8, men låt (dessverre) best på Avi/Lector elektronikk. Vet nå hva S8 kan i mitt rom, så mulig det blir disse etterhvert. I såfall betyr det at jeg må lete etter matchende elektronikk.

Testet også litt forskjellige komboer med mitt og det jeg hadde til låns, og var også der Avi/Lector som pokalen. Fant også ut at Marantz'en min funker helt fint til musikk enn så lenge.

I'll be back

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du beskrive forskjellene mellom Quad II Forty og AVI?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hvordan vil du beskrive forskjellene mellom Quad II Forty og AVI?
    Quad spiller nydelig på sitt beste, men du hører VELDIG godt at det er mere futt i Avi effekttrinnet.Er på 2*175 watt, noe som gir ett veldig presist og dynamisk lydbilde + at det låter meget pent som en liten bonus :-)
    Hvis man kan bruke ordet dynamikk om forsterkere, er nok det den store forskjellen som passet så godt på Spendor.

By the way, lånt Zu Audio Druid ett par dager nå, og det er absolutt soleklart ikke noe for meg.
    Ikke mer å si om det egentlig, men likte bare ikke hva den gjorde.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune

Druidene, stod de pårunde spikes eller spisse? De spisse er beregnet til teppe og blir for høge om dei står på annet enn langhåret teppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan fortelle litt om min erfaring med S8e.

Jeg har nå hatt disse høyttalerne i ca 3 måneder. Resten av anlegget består av AVI preamp og poweramp(V2.0). Cd-spiller har jeg ikke kjøpt ennå.

Kort fortalt har jeg ikke angret et eneste sekund på denne kombinasjonen. Spendor + AVI er uten tvil en god match etter mine ører.
    Lyden er vel det man kaller varm, men uten at detaljene forsvinner.

Først brukte jeg de medfølgende spikes'ene på høyttalerne, men siden det er fire spikes pr. høyttaler var det vanskelig å justert de inn riktig.
    Jeg endte opp med å fjerne de, og sette høyttalerne rett på gulvet med en PVC-matte under.
    Dette forbedret også lyden etter min mening.

Må også skryte av AVI elektronikken. Her er det krefter nok, og kvaliteten er topp.
    Etter min smak har jeg et behagelig lyttevolum når volumhjulet står på halv ni/ni.

Jeg har testet forskjellige CD-spillere på anlegget. AVI S21 MC, Cambidge 840C, Primare CD31, Hegel CDP4A og NAD M5.

Jeg likte uten tvil Nad M5 best! Her ble jeg litt overrasket. Etter det jeg hadde lest trodde jeg faktisk Primare eller Hegel skulle knuse all motstand.
    Så det er mulig jeg ender opp med å bestille en M5.

Lykke til med Høyttalervalget!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spendor står også høyt oppe blant mine favoritter.. lykke til..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome

Det er jo en klassiker. Alle audiofile har da hørt om dette tipset..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte S5e hos en bekjent med Naim elektronikk, i et digert rom, og dette spilte meeget bra.

Kanskje min neste høyttaler?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Druidene sto på runde spikes rett på laminaten.
    Låt egentlig ikke spisst, bare etter mine ører og rom kjedelig.

Heller veldig mot Spendor enda, skjønner veldig godt de som liker de!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med å teipe ett stk ubrukt dopapir tørk foran hver diskant.
    Hvorfor ubrukt.. mer fylde i de brukte dopapirene vil jeg tro
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hørte S5e hos en bekjent med Naim elektronikk, i et digert rom, og dette spilte meeget bra.

Kanskje min neste høyttaler?
    Kan tenke meg til at det fungerte bra siden klangbalansene deres på sett og vis opphever hverandre. Spendor må på sett og vis være noe med det mørkeste jeg har hørt? Tror kanskje også Linn kunne gjort en akseptabel jobb der?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Druidene sto på runde spikes rett på laminaten.
    Låt egentlig ikke spisst, bare etter mine ører og rom kjedelig.

Heller veldig mot Spendor enda, skjønner veldig godt de som liker de!
    Du har eit poeng der. Dette er høyttalere som kan høres kjedelige ut i starten, men som ein blir meir komfortable med etter kvart. Dei har ingen umidlerbar "wow" faktor, men til gjenngjeld er det tilnærmet umulig å bli lyttetrøtt med disse, og dei gror veldig på ein med litt tids bruk.

Det er mellom anna derfor det er 60 dager med angrefrist både i Usa og
    Norge. Ein treng litt god tid på å finne ut ka dei gjer med musikk og film.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mine Zu Druid som jeg forøvrig var meget godt fornøyd med.
    Har også hørt de låte kjedelig, men med rett forsterkeri (SET rør klasse A) så minner lyden mer om livemusikk (foruten bassen hvor du trenger Method Subben til Zu) enn jeg har hørt fra andre høyttalere. Sammenlignet høres Spendorene trege og sidrumpa ut. Har hørt Spendor med forskjellig elektronikk, men i min ører blir de litt kjedelige og "laidbacke". Så ører, rom og elektronikk har nok alt å si for opplevelse du får med ulike høyttalere.

Lf

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor solgte du Druidene ELEL? Og hva har du erstattet de med? Dette er sikkert diskutert på sentralen, men det har ikke jeg fått med meg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Whoracle. Hadde bestemt meg for å beholde Zuene i tillegg til å kutte ut kjøret med testing og prøving av høyttalere og elektronikk. Men, den gang ei. Jeg fikk et tilbud om å selge Zuene mine til en pris jeg ikke kunne si nei til. Så nå er jeg atter en gang på HIFI kjøret.

Har enda ikke bestemt meg for hvilke høyttalere jeg skal leve sammen med i framtiden. Alternativene nå er: Tannoy Glenair, Avantgarde Nano, Oris horn, Orion.............

Lf som kunne levd alle sine dager lykkelig med Zu

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Glenair har jeg kikket på også, men de blir nok litt for store.. og ikke minst for dyre! Hva fikk du for Druidene tørr jeg spørre? Er det oppgraderings-spøkelse som går igjen eller var det noe med druidene som ikke falt helt på plass hos deg siden du da eventuelt øker budsjettet såppas mye?

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •