Veien til Spendor - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjennere sier at s9e ganske anderledes enn s8e. Veldig vanskelig å få til men veldig god når det lykkes. Gallo er noe å sjekke ja (ikke for alle tror jeg) og samtidig Dynaudio.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hva mener du egentlig? Har hørt studio 140 med Naim. Spilte ok det. Har du hørt response D seien?

ProAc er ikke vanskelig å drive. Sånn midt på treet.
    Mener at Naim's styrker forsvinner når de blir matchet med Proac, ikke at Proac er tungdrevne.
    Har hørt gamle Response 5 i et privat hjem og der låt det veldig bra.
    Har hørt en mindre Proac i den nye response D serien og den har mange harde kokurrenter.
    Foretrekker gamle Response 5 fremfor en liten gulvstående response d men nå er jo nyprisen veldig ulik på de to.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Naim så det kan jeg ikke uttale meg noe om. Det skal sies at ProAc responerer veldig godt på elektronikken da de er veldig transparente. God elektronikk får valuta. Det eneste jeg hører av mulig kritikk mot ProAc er hurtighet og eksplovitet men det er avhengig av forsterker. Min klasse A Sugden forsterker (30W) er ypperlig. Hurtig og godt bassfundament. Alikevel synes jeg styrkene kommer best frem på akustisk og vokal. De har en velig åpen og ekspressiv mellomtone, veldig flott soundstage og låter meget naturtro. Diskanten gjør jobben uten å tiltrekke seg oppmerksomhet og de går veldig dypt i forhold til størrelsen (det kan gå litt utvover hurtigheten tror jeg men igjen høres bassen naturlig ut uten å ha noe mer "HiFi" bass andre kan ha).

Jeg synes ikke ProAc kommer fullt til rette i lytterommet til Lyric. Hvilke synes du er harde konkurrenter til den du hørte? Er nysgjerrig . Hvilken modell hørte du? D15 eller stativhøyttaleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sies jo det at det er pace rythm and timing som er Naim sine kjennetegn og det virker som om Proac "temmer" Naim for mye.
    Det er D15 jeg har hørt, er veldig fint med høyttalere en kan drive med fornuftig forsterkereffekt og det låter bra også.

Etter min mening er Gallo en meget hard konkurrent til den nevnte modellen.
    På NAT har den andre høyttalere også i prisklassen som er tøffe, Dynaudio Contour 3.4, Response Artist. I den prisklassen ligger Spendor S8, System Audio Explorer, B&W 703, Dali Helicon400.
    Så etter min mening er det en tøff prisklasse og det er her høyttalere begynner å bli gode etter min mening.
    Så det er ens personlige preferanser som avgjør, mitt råd er å høre så mye som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de du nevner her er veldig forskjellige så det har mye med hvilken lyd man selv liker. Tror ikke jeg ville ha byttet bort mine med noen av dem selv om jeg synes de du nevner er gode. Artist har jeg ikke hørt, bare Baby. Den syntes jeg ikke var verd sin pris. Gallo var litt spesiell både på lydsiden og design. Syntes den spilte betydelig bedre når volumet ble høyere (det var ikke gode forutsetninger for demo). Hadde en Creek forsterker til 12k og på 90w tidligere. Spilte veldig bra på D15 til prisen.

Ja god "value for money" i denne prisklassen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte nevnte magellan i Mars, og vil si at den er usedvanlig god på de fleste parametrene. Bass som trøkker i bånn og diskant som er så usedvanlig oppløst til å være horn!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente at sammenlikning elektrostater og dynamiske ikke er lett....
    Hvilken forsterker er det bruker ? Åh ja,. så det, Quad rør. Ville nok være forsiktig med konklusjoner basert på den.
    Du siger du liker litt mer "rocka lyd", da tror jeg du må skifte effektforsterker....skal du innom Torggata kan du jo spørge om du kanskje kan låne en liten Bryston, da tror jeg du får den lyd du søker, og signaturen til høyttalerne du har testet vil endre sig !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Sikkert ett bra forslag, men er Spendor det er snakk om, nærmere bestemt S8e.
    Nå har jeg bomma stort ops: Jeg går og gjemme meg en stund ...

Foreløpig meget imponert, men skal høre mye mer på de før jeg jubler for høyt.
    VEEELDIG behagelige å høre på, tipper nesten over mot kjedelig.
    Så, tilbake til arbeide :-)
    Tipper ikke bare nesten mot kjedelig i min mening. De er kjedelig å høre på hvis du liker Triangle eller ML, synes jeg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv at spendor låter meget bra!

Synes ikke forskjellen er så stor mellom S8e og S9e.. Begge er kjempe gode høyttalere!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de du nevner her er veldig forskjellige så det har mye med hvilken lyd man selv liker. Tror ikke jeg ville ha byttet bort mine med noen av dem selv om jeg synes de du nevner er gode. Artist har jeg ikke hørt, bare Baby. Den syntes jeg ikke var verd sin pris. Gallo var litt spesiell både på lydsiden og design. Syntes den spilte betydelig bedre når volumet ble høyere (det var ikke gode forutsetninger for demo). Hadde en Creek forsterker til 12k og på 90w tidligere. Spilte veldig bra på D15 til prisen.

Ja god "value for money" i denne prisklassen.
    Vi er visst veldig enige om at det er ens personlige smak som avgjør og at det er mye bra i denne prisklassen.
    Skjønner godt at du ikke synes en stativhøyttaler til 44 000 ikke er verdt prisen men den har Ringradiatorer er du ute etter en high end stativsak så har den ikke så mange konkurrenter til under 50k.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Synes selv at spendor låter meget bra!

Synes ikke forskjellen er så stor mellom S8e og S9e.. Begge er kjempe gode høyttalere!!
    Er det noe du ikke synes er bra? :razz:

Andre merker som jeg synes er veldig gode som ikke er nevnt er Magnepan og Audio Physics.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ett bra forslag, men er Spendor det er snakk om, nærmere bestemt S8e.

Foreløpig meget imponert, men skal høre mye mer på de før jeg jubler for høyt.
    VEEELDIG behagelige å høre på, tipper nesten over mot kjedelig.
    Så, tilbake til arbeide :-)
    Hei
    Har selv falt for Spendorlyden, men endte på de små monitorene som heter 3/5se. fantastisk fylde fra så små kasser. Uansett er jeg enig med deg, de kan bli litt kjedelige med feil elektronikk. Hørte S8 med lector og unison hos importøren og dette imponerte stort. Han nevnte en kombinasjon med lector cd-spiller + forforsterker og AVI effekttrinn. fikk ikke høre det akkurat da, men det virket jo spennende...

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dallaz
    Hei
    Har selv falt for Spendorlyden, men endte på de små monitorene som heter 3/5se. fantastisk fylde fra så små kasser. Uansett er jeg enig med deg, de kan bli litt kjedelige med feil elektronikk. Hørte S8 med lector og unison hos importøren og dette imponerte stort. Han nevnte en kombinasjon med lector cd-spiller + forforsterker og AVI effekttrinn. fikk ikke høre det akkurat da, men det virket jo spennende...
    Hørte nøyaktig den siste kombinasjon der hos importøren i ett halv dårlig lytterom, og det låt bra på alle typer musikk, uten å få helt gåsehud.
    Men ble nysgjerrig på det. De mente det hadde spilt enda bedre i ett gunstigere rom enn det sto i der.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nå har jeg bomma stort ops: Jeg går og gjemme meg en stund ...

Tipper ikke bare nesten mot kjedelig i min mening. De er kjedelig å høre på hvis du liker Triangle eller ML, synes jeg.
    Jeg liker ikke Triangle på min elektronikk som nevnt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan går det med spendor på rørelektronikken din?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe du ikke synes er bra? :razz:

Andre merker som jeg synes er veldig gode som ikke er nevnt er Magnepan og Audio Physics.

?? En haug med merker jeg ikke liker.. men spendor er ikke med i den listen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dallaz
    hvordan går det med spendor på rørelektronikken din?
    Hei!

Litt slapp med oppdateringene i det siste, går vel forsåvidt greit med Spendor på rør. MEN i og med de er såpass runde i lyden, passer de antageligvis bedre med en "vanlig" forsterker, da muligens røra gjør det hele litt for behagelig, på grensa til kjedelig noen ganger.
    Har enda ikke testa noe særlig plasseringer med disse, så det låter jo for all del bra.
    Har dem noen dager til så blir vel en konklusjon etterhvert.
    Hadde vært kult å testa storebroren og, kanskje litt mere trøkk i de?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vidar P på sentralen kjenner Spendor veldig godt. Han sier rør ikke passer til Spendor og bør matches mot den tendensen du nevner. Storebroren er visst anderledes og en vanskelig høyttaler å integrere/matche. Spør mannen om du vil.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, neste uke tar jeg med noe artig hjem. Noe som sikkert er aktuellt for deg. Navnet starter på Z òg det er ikke Zingali. De er grå og har noe merkelige terminaler. Gjetter du hva det er så kanskje jeg tar de med opp til deg en tur...

Ola

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Rune, neste uke tar jeg med noe artig hjem. Noe som sikkert er aktuellt for deg. Navnet starter på Z òg det er ikke Zingali. De er grå og har noe merkelige terminaler. Gjetter du hva det er så kanskje jeg tar de med opp til deg en tur...

Ola

Wild guess (etter intensiv søking på forumet), Zu Audio,kanskje Druid ? :-)
    35Hz, 12 ohm og 101 db følsomhet, spennende!

Hadde vært konge å testa de her, selv om det snart vel er min tur til å drasse med ting ned til deg..... men for all del, setter stor pris på besøk fra likesinnede, med og uten utstyr. Lyst til å prøve Spendor på Hegel?

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •