Veien til Spendor - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nå kommer Patos ligaen som prøver seg på deg !!!
    Ja uff... ..

Jeg skal jaggu ta en sørlandstur for å sjekke nærmere for S II imponerte ikke meg. Kanskje har ligaen hatt motsatt psykologisk virkning på meg :? .

Edit; Hvem hvor er Klipsch ligaen .

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch ligaen biter jeg ikke på uansett, har hatt Klipsch og vet hvilke kvaliteter og svakheter de har :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er jeg plutselig enig med deg ! :-D

Bra test Rune. Tror at denne testen kan hjelpe andre som lurer på hva som er spesielt med elektrostater ift vanlige høyttaler.

Hva skal du gjøre nå ?
    Kan ikke skjønne det går an å sammenlikne engang....
    Hvad er forskjellen på en Porsche Carrera og en VW Polo ? Noen der lurer på det også ?
    Nei, seriøst, du kan sammenlikne med ESS (Heil enheter igjen) Magneplanar, Gallo, Innersound osv osv, men alt avhenger i sidste ende av din smak, rommet, og forsterkeren, men "sammenlikning" med dynamiske høyttalere er vanskeligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvad er forskjellen på en Porsche Carrera og en VW Polo ? Noen der lurer på det også ?
    Nei, seriøst, du kan sammenlikne med ESS (Heil enheter igjen) Magneplanar, Gallo, Innersound osv osv, men alt avhenger i sidste ende av din smak, rommet, og forsterkeren, men "sammenlikning" med dynamiske høyttalere er vanskeligere.
    Jeg hadde litt lyst å skriver det samme når jeg så testen men det er viktig å sammenlikne produkter i forskjellige prisklasser og teknologier:
    1) Man må finne ut hva man liker best. Kanskje er ikke elektrostater for Rune ? Ellers klarer han ikke å kjøpe en vanlig høyttaler etter å ha hørt på ML ?
    2) Jeg synes at det er veldig viktig å høre forskjellene mellom en høyttaler til 15k og en til 30k eller 50k før man handler. Hva får vi for de ekstra 15k/30k ? Høre man ikke forskjell (eller veldig lite) så er valget svært enkelt. På en annen side er det ofte en A-B test det beste å gjøre for å finne ut hva som låter best. Jeg gjorde det samme som Rune og fikk sjokk når jeg hørte hvor mye bedre Vista var ift Celius (ML ligaen is back ).

Men jeg er enig med det du skriver: Vantage ER en bedre høyttaler enn Celius, ikke noe tvil om det. Vi trenger ikke å ha flere tester for å bevise det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man burde vel strengt tatt kunne luke ut produkter som er såpass forskjellige i butikk og heller teste ut produkter hjemme som er nokså likeverdige og med større sjans for handel.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg sammenligna to høytalere som var/er aktuelle for meg i rommet de skal stå, med elektronikken og akustikken de skal spille på.
    Mange som lovpriser Triangle og mange som lovpriser ML.
    Fikk høre av importør at Celius kan spille veldig bra og konkurere med MYE dyrere høytalere ved en perfekt match. Hva var det du ikke skjønte?
    Og jada, vet forskjellen på en Polo og Porsche.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt lyst å skriver det samme når jeg så testen men det er viktig å sammenlikne produkter i forskjellige prisklasser og teknologier:
    1) Man må finne ut hva man liker best. Kanskje er ikke elektrostater for Rune ? Ellers klarer han ikke å kjøpe en vanlig høyttaler etter å ha hørt på ML ?
    2) Jeg synes at det er veldig viktig å høre forskjellene mellom en høyttaler til 15k og en til 30k eller 50k før man handler. Hva får vi for de ekstra 15k/30k ? Høre man ikke forskjell (eller veldig lite) så er valget svært enkelt. På en annen side er det ofte en A-B test det beste å gjøre for å finne ut hva som låter best. Jeg gjorde det samme som Rune og fikk sjokk når jeg hørte hvor mye bedre Vista var ift Celius (ML ligaen is back ).

Men jeg er enig med det du skriver: Vantage ER en bedre høyttaler enn Celius, ikke noe tvil om det. Vi trenger ikke å ha flere tester for å bevise det ;-)
    Noe sånt ja :-)

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer Patos ligaen !!!
    Nå er vi vel ikke noe liga, tror jeg da :???:

De har ivertfall en lyd jeg kan like, enda bedre nå som jeg har fått rør amp. Men ellers er jo Cremona øverst på ønskelisten.
    Jeg hørte på både Cremona og ML Vista og Vantage samtidig på en demo kveld hos Ton Art, der var det Cremona som falt best i smak for min del. Men må si jeg er både imponert og betatt av ML' s magiske måte å levere musikken på. Hadde jeg klart å hjerne mose WAF til at dette kan stå i stua så hadde jeg nokk prøvd et par Vista eller Vantage på super tilbud
    Men da måtte jeg hatt meg McIntosh å da blir det dyrt

Noen som vil kjøpe Patos

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg en pris jeg ikke kan si nei til og 14 dagers retur-rett, så snakker vi :-)

Skal forøvrig til Drammen og levere begge parene imorgen, hadde vært morro hvis jeg hadde fått med meg noe hjem igjen, men får se. Skal uansett til Norsk Hifi center og bli enig med de hva jeg definerer som bra lyd, blir intr se hva det er :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Skal forøvrig til Drammen og levere begge parene imorgen, hadde vært morro hvis jeg hadde fått med meg noe hjem igjen, men får se. Skal uansett til Norsk Hifi center og bli enig med de hva jeg definerer som bra lyd, blir intr se hva det er :-)
    Ta en tur til Best Hifi (BEST HIFI AS). Snakk litt med Geir (en kjempe koselig kar) og hør på Totem, Focal +++. Du kan helt sikkert låne et (eller flere) par hvis du viser litt interesse ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg et par Proac´er (D25/28) i torggata. Greiere sted for hjemlåm vet jeg ikke om. Kanskje du kunne teste mot Spendor s8e, dette hadde vært en spennende test. Eller du kan teste ut et par Usher fra Drammen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to par levert og ett nytt hentet, og de virker meget lovende til en pris mellom de to første. Fikk en demo på de der jeg hentet de som virket veldig bra, og fikk hørt 5 min igårkveld når jeg kom hjem. Overasket med stor lyd fra små og få elementer. Gleder meg til å teste de bedre.....nå!
    God kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Fikk en demo på de der jeg hentet de som virket veldig bra, og fikk hørt 5 min igårkveld når jeg kom hjem. Overasket med stor lyd fra små og få elementer. Gleder meg til å teste de bedre.....nå!
    God kveld!
    Nå har du hørt på Totem Acoustic Hawk !!! Eller var det Forest ? ;-)

Hvis jeg tippet riktig så er jeg helt enig med deg. Men prøv å spille litt høyt og du blir fort skuffet ... :-?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ett bra forslag, men er Spendor det er snakk om, nærmere bestemt S8e.

Foreløpig meget imponert, men skal høre mye mer på de før jeg jubler for høyt.
    VEEELDIG behagelige å høre på, tipper nesten over mot kjedelig.
    Så, tilbake til arbeide :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke overraskende kommentar. Jeg maser litt igjen jeg.... torggata :-D
    Jeg trengte ikke å deponere en eneste gang til og med. ProAc er supre, jeg har D15 selv. Ikke stort negativt å si om de, sjekk gjerne tråden på hiFi sentralen. Lyric har flyttesalg og det er generelt lett å få rabatter og selger demomodeller rett som det er tror jeg.
    Spendor syntes jeg heller kanskje vel mye mot det myke og ørevennlige (med lytting et veldig tynn fra det merket) mens ProAc balanserer ypperlig, imo. Litt på den tilbakelente siden, men ikke mye. Spendor tror jeg trenger litt "sprut" fra forsterkerne for å våkne helt. Er det noe du kan kjenne igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proac.........
    Eneste jeg har likt av Proac er Response 5 koblet opp mot Jeff Rowland forsterkeri.
    En stund siden jeg har vært innom Lyric men sist jeg var der syntes jeg det var synd å la den eminente Naim elektronikken slite med Proac. Noe av skylda har matchinga men allikevel. Alle egenskapene til elektronikken blir borte når de må slite med noe Proac.

Synes forøvrig det er vidt forskjellige høyttalere som har blitt testet her i tråden. Har bare hørt Triangle på messe men jeg har fortsatt til gode å høre hva som er så bra med de.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ikke overraskende kommentar. Jeg maser litt igjen jeg.... torggata :-D
    Jeg trengte ikke å deponere en eneste gang til og med. ProAc er supre, jeg har D15 selv. Ikke stort negativt å si om de, sjekk gjerne tråden på hiFi sentralen. Lyric har flyttesalg og det er generelt lett å få rabatter og selger demomodeller rett som det er tror jeg.
    Spendor syntes jeg heller kanskje vel mye mot det myke og ørevennlige (med lytting et veldig tynn fra det merket) mens ProAc balanserer ypperlig, imo. Litt på den tilbakelente siden, men ikke mye. Spendor tror jeg trenger litt "sprut" fra forsterkerne for å våkne helt. Er det noe du kan kjenne igjen?
    Skjønner hva du mener, men lurer på om jeg kanskje liker det :-)
    Tidlig å si, må gi dem noen dager til.
    ProAc er notert :-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Synes forøvrig det er vidt forskjellige høyttalere som har blitt testet her i tråden. Har bare hørt Triangle på messe men jeg har fortsatt til gode å høre hva som er så bra med de.
    Var liksom vitsen det, å teste forskjellige ting. At prisen spriker litt er ikke helt fair, men ble nå bare sånn.
    Triangle er sikkert ypperlig under de rette forhold, men ikke hos meg.
    Liker Spendor MYE bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Alle egenskapene til elektronikken blir borte når de må slite med noe Proac.
    Hva mener du egentlig? Har hørt studio 140 med Naim. Spilte ok det. Har du hørt response D seien?

ProAc er ikke vanskelig å drive. Sånn midt på treet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Spendor S9E og den synes jeg spilte skikkelig bra, den stod koblet opp på Naim elektronikk og du verden hvor engasjerende det var.
    Er ganske tett mellom hifisjappene i Tigerstaden så det er vel bare å sette av en intensivdag og prøve det som er og føre opp nye kandidater i boka.
    Gallo er en kandidat jeg ville sjekket ut samtidig som jeg sjekket ut Proac iallfall, er gåavstand mellom de to sjappene.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •