hjelp meg med å forstå.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp meg med å forstå.

Hei.
    Jeg kjøpte meg en boombox på netthandelen for en stund siden, den heter Proson RSX12px. På spesifikasjonene står det at max effekten er på 600w(spesifikasjonene er lengre ned på siden) Lurer bare på om det er for hele boomboxen eller bare for en av høytalerne?
    Hvor stor forsterker trenger jeg til disse?
    Står også at den er på 800w i teksten, men det tror jeg ikke de er.

PROSON RSX12PX

Denne doble 12” boomboxen får det til å rocke skikkelig i bilen din! Den er lett og plassere og er elegant utformet med nålefilt rundt kabinettet, pleksiglass rundt elementene og blått neonlys rundt elementer og i kabinettet.
    Noe av det vesentligste med subwoofere til bil, på lik linje med basser til proff-bruk, er ”voice coilens” evne til å tåle varme. I denne nye serien med boomboxer fra Proson er det benyttet hele 4 lag med kopper utenpå en kjerne av aluminium. I tillegg er det benyttet aluminiums membran og ordentlig gummi oppheng for membranen. Dette gir en kompakt bass gjengivelse. På baksiden av kabinettet er det plassert to terminaler, slik at det er enkelt å tilkople to forsterkere. Det følger med en ledning, med sigarett tenner kopling, for enkel tilkopling av neonlyset.
    Maks effekten er på hele 800W. Følsomheten er på 95dB.

Hva er voice coil?
    Den runde sylinderen som går frem og tilbake inne i magneten og som får selve høyttaler membranen til å gå ut og inn.

12"x2 SUBWOOFER
    50 OZ MAGNET
    MAX POWER:600W
    IMPEDANCE: 4 OHM
    ALUMINIUM CONE RUBBER
    4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2"
    FREQ. RESP.: 35-300HZ
    SPL: 95dB/W/M

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok for heile boxen ja, og noken skrytewatt er nok med i bildet her. MAX POWER betyr nok at den taklar 600W i eit brøkdels sekund, mens den faktiske vedvarande powerhandlingen egentlig er noko lågare. Sikkert rundt 350-400W RMS e.l. Dette er ikkje ein høgkvalitets sub, men den vil garantert gjere jobben om du set på ein grei forsterkar som har ca samme RMS verdiar i 4 Ohm. Ville nok valgt "1200W" Boschmann forsterkaren på Netthandelen om det er der du vil kjøpe forsterkar og. Berre bro-kobla den, det står nok enkelt forklart i medfølgande bruksanvisning korleis dette skal gjerast. Et par kondensatorar kan vera fordelaktig å ha for ikkje å slita ut batteriet i bilen din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •