Sub og satelitter i musikkanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub og satelitter i musikkanlegg

Jeg skal kjøpe et nytt anlegg til et relativt lite rom på loftet, og ble overbevist om at en Teac DR-H300 er tingen. Men så anbefalte selgeren meg høytalere fra Harman Kardon. En sub og to satelitter av den typen som selges som HKTS11.

Jeg ble skeptisk fordi jeg forbinder dette med hjemmekino og ikke musikkanlegg. Er jeg helt på jordet når jeg tenker slik? Det hadde vært artig å høre noen synspunkter...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Hva som er best er ikke alltid like enkelt å svare på men hva med dette?

TEAC DR-H300 + QLN Artech 5S - Hi-fi Center Kjeden

Lars

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på budsjettet ditt, men jeg vet ikke om jeg hadde gått for H/K.

Sat + Sub kan være skikkelig bra, men krever ofte endel tuning og plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HKTS11. Det er helt greit for musikk. Ikke fantastisk, men ok.
    Hvis det er primært musikk du er ute etter så hadde jeg kjøpt gulvstående høytalere (som jeg har tenkt å gjøre) eller større stativhøytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sstendal
    Jeg skal kjøpe et nytt anlegg til et relativt lite rom på loftet, og ble overbevist om at en Teac DR-H300 er tingen. Men så anbefalte selgeren meg høytalere fra Harman Kardon. En sub og to satelitter av den typen som selges som HKTS11.

Jeg ble skeptisk fordi jeg forbinder dette med hjemmekino og ikke musikkanlegg. Er jeg helt på jordet når jeg tenker slik? Det hadde vært artig å høre noen synspunkter...
    Vil tro den eneste grunnen til at selgeren heller vil selge deg HKTS11 er at han da også får mulighet til å selge deg en receiver i tillegg. Ser at Hi-fi center kjeden anbefaler Hk avr 445 til denne høyttalerpakken, noe jeg mener er fullstendig overkill. Avr 445 er en kjempegod receiver som er laget for å drive langt større høyttalere enn små 600 grams satelitter.

Var jeg deg ville jeg gått for det Teac-anlegget. Jeg har selv hørt et av disse små Teac-anleggene (er ikke sikker på om det var akkurat det samme) med noen små stativhøyttalere fra JBL, og ble veldig overrasket over hvor god lyd man kan få ut av et så lite anlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •