Polk Audio RTi 12 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå også
    Mine er også fortsatt til salgs. Både RTi12'ene, RTi6'ene og en CSi3. Ligger på AVtorget

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespennende høytalere, de går overaskende dypt også.. Men trøkker de bra? mye pønsj? og hva med dynamikken?
    Regner med at diskanten er ganske åpen og luftig, men du får sikkert ikke "nærheten" som du gjør med horn.. Koster ikke mye, men sikkert mye for penga..

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse polk eller Klipsch RF-82/83/63 ?
    Synst Polk sine ser helt rå ut, men er ikke mangen som har noe referanse og har ikke sett noen superomtaler som Klipsch har fått.

Noen i Bergen som har Polk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hatt RTi12 i snart 2 år og er kanonfornøyd. Synes heller ikke de var vanskelig å drive, har inntil nylig hatt en gammel Technics:???: forsterker som nå har tatt kvelden, men denne har stort sett greid å drive de til øra mine fikk nok, og uten urenheter i lyden. Mulig de er litt krevende i diskantområdet når jeg tenker meg litt om. (Men husk på "referanseforsterkeren" min ;-)) Hvis du skal ha TRØKK ala trance-dance på full guffe på hjemmefest så ville nok jeg også tatt en kikk på Klipsch, men til hverdagsspilling og normal festspilling så har de vært veldig gode. Når jeg kjøpte de så hørte jeg en god del på utvalget i noen butikker i nærheten, og i denne prisklassen var RTi12'ene en åpenbaring når det gjaldt klarhet og lydbilde. (Såpass at de avslører dårlige innspillinger veldig tydelig, noe som kanskje kan diskuteres er et + eller -, det er hvertfall kjedelig når favorittbandet/plata viser seg å være styggdårlig i lyden:-| ) Jeg kan på det varmeste anbefale de, men; jeg er forøvrig av den mening at lyden man liker å høre på er ytterst subjektiv, så jeg anbefaler å ta med ei plate med musikk du liker, og så høre på en del forskjellige høyttalere på et lydnivå du liker å lytte til. Dersom det er av nytte, så hører jeg på endel rock, av og til veldig tungt, og de fleste sjangere opp til pop, vise, og stilarter som flørter med jazz, og noe trance. (Men på trance synes jeg personlig at de mangler "oomph'en" som gjør trance morsomt). Ble mye skravling dette, men håper jeg er til litt hjelp :-D
    Jeg for min del skal handle en bedre forsterker snart, og håper på mange timer med god lytting i fremtiden med mine Polk's

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

du får disse høyttalerene på ebay.com for vanvittige 4 tusen kr helt sprett nye å frakt på ca 700 så er det vel bare å løpe å kjøpe sku man tro!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er trådstarter er det vel på sin plass å si at valget falt til slutt på Ikon 8, så noe mer prat om Polk'enes fortreffelighet er bannlyst. Håper jeg ikke har gått glipp av for mye, fikk ikke fått prøvelyttet Polk'ene men mye av det gode fant jeg altså i Ikon 8 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse låter kempe bra , klar diskant med masse punch i bassen, men må ha ei god forsterker, jag kør disse med bladelius thor mk2.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •