Xtz 99 W12 + Nad 320bee

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99 W12 + Nad 320bee

Hei

Eg vurderer å gå til innkjøp av ein sub til anlegget mitt.
    Det består av NAD 320BEE int. forsterker, H/K DVD 22, Marantz CD-63 Signature og Merrimac sjølvbygde høgtalarar frå ELTEK. (1x10", 1x5" og 1x1")

Det står mellom SVS SB12-Plus, Velodyne CHT-12R og XTZ 99 W12. Har etter masse lesing på forumet her kome fram til at eg vil prøve XTZ sin sub, pga pris, ytelse og finish. Bruker anlegget til ca 70% musikk, og 30% film&TV.
    Men, så til det store spørsmålet; Korleis koble XTZ til NAD'en?
    Alt. 1: Koble fra pre out på NAD til line in på sub. XTZ har jo ikkje line out for å koble tilbake til main in på NAD. Ka gjer eg då? Y-ledd til main in på NAD/line in på XTZ? Må hovedhøgtalarane fortsatt spele heile frekvensområdet siden eg ikkje får sendt high pass signal tilbake frå XTZ'en? Evt. eksternt delefiler for å ta vekk den djupaste bassen til frontene?
    Alt. 2: Koble fra høgt. utg på NAD, til speaker in på XTZ? Så vidt eg kan sjå, så har ikkje XTZ speaker out terminalar? Korleis får eg då sendt signal til hovedhøgtalarane?

Er ganske fersk i gamet her, så alle tips og innvendinger blir satt pris på! Også forslag tilandre subwoofere.

Frode

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle prøve meg på en XTZ selv og lurte på det du snakker om her nå!

Det er desverre ingen mulighet for aktiv deling av høyttalerne med denne sub'en, slik jeg har forstått det. Mulig det er feil forsåvidt! :P

Hos meg blir det nok så ht spiller hele området og sub'en spiller med dem og ikke "under" dem.

Finnes vel sikkert noen bakdeler ved slik kobling, men ved vanlig lyttevolum og lett pådrag ser jeg ikke for meg at lydkvaliteten skal påvirkes i særlig grad.

Men et "høypass"-filter på hver høyttaler kanskje kunne fungert? Ellers finnes det jo veldig mange aktive delefiltre og velge mellom da, men det blir fort en god del kronasjer...

Håper at noen erfarne kan komme med innspill her..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok alt 1 på deg ja, med y-ledd akkurat som du beskriver. Hos meg har jeg funnet ut at det funker best å ikke bruke HP-filter på fronten så det er en sorg du ikke trenger å ta på forskudd, med mindre du allerede har problemer med at høytalerne dine vrenger selv om du har bass/diskant på null. Du trenger nemlig ikke å skru opp bassen på forsterkeren etter at du får en XTZ i hus

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noken ulemper med å bruke eit slikt Y-ledd? Signaltap/ dårligere signalkvalitet?
    Har du XTZ sub i oppsettet ditt? Er du fornøyd med den?

Ellers så blir ALT av input og forslag satt pris på!

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Det blir nok alt 1 på deg ja, med y-ledd akkurat som du beskriver. Hos meg har jeg funnet ut at det funker best å ikke bruke HP-filter på fronten så det er en sorg du ikke trenger å ta på forskudd, med mindre du allerede har problemer med at høytalerne dine vrenger selv om du har bass/diskant på null. Du trenger nemlig ikke å skru opp bassen på forsterkeren etter at du får en XTZ i hus

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Er det noken ulemper med å bruke eit slikt Y-ledd? Signaltap/ dårligere signalkvalitet?
    Har du XTZ sub i oppsettet ditt? Er du fornøyd med den?

Ellers så blir ALT av input og forslag satt pris på!
    Jepp, har en W12 og den er jeg meeget fornøyd med. Men nå har jeg hatt den i et år snart så det er nok på tide med en til om ikke så lenge.

Det er vel med y-ledd som med alt annet, det fins dritt og det fins ok saker. Men jeg kan umulig se for meg at det er verdt å bruke såå mye penger på de(t)

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, masse vil ha meir!
    Men ang. Y-ledd; veit du om du får dei med hanplugg i eine enden, som forgreines ut til ein hanplugg og ein hunplugg?

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jepp, har en W12 og den er jeg meeget fornøyd med. Men nå har jeg hatt den i et år snart så det er nok på tide med en til om ikke så lenge.

Det er vel med y-ledd som med alt annet, det fins dritt og det fins ok saker. Men jeg kan umulig se for meg at det er verdt å bruke såå mye penger på de(t)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •