B&W CM7 mot DM683 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser Cambridge Audio 840A v.2 og 840C er nevnt. En meget interessant kombinasjon som ser veldig ok ut syns jeg. Noen flere som har prøvd det mot DM683 eller CM7? Leste en som hadde opplevd at denne forsterkeren gikk i protect ved spilling på høyt volum på DM683.

"Cambridge har utstyrt 840A v.2 med CAP5 – som sørger for at verken forsterker eller høyttalere blir overbelastet ved uregelmessigheter. Hvis du skrur opp lyden så høyt at forsterkeren ”klipper”, vil kretsløpet enten skru ned, eller i siste instans slå av forsterkeren. Det øker overlevelsesmulighetene betraktelig for diskantene dine, hvis du f. eks. holder en fest. CAP5 beskytter også mot andre potensielle farer, som f.eks. kortsluttning og overoppheting."(Klippet fra HiFi-klubben). Kan det ha vært noe med oppsettet som gjorde at dette skjedde, eller gikk forsterkeren rett og slett "tom for strøm"? Egentlig litt uinteressant for meg hvis ikke dette skjer på medium+ lydnivå... :smile:

Til bulle17: Hørt de der svære Polk Audio høyttalerne de har på Øyvind Johansen? Siden det står at du er i Namsos tenker jeg.. Utvalget er jo ikke akkurat all verden i Namsos :smile: Syns ikke de spilte så verst jeg, men de så ut som to bautaer. Også plagde de en stakkars liten Marantz PM7001 til å dra de sammen med Marantz CD5001. Absolutt veldig kurant på lavere volum, men når volumhjulet pekte på klokka to klappet alt sammen, forvrengt og bassen datt sammen.

Arcam som Gimsegutten har skrevet mye om virker bra. A32 har vel strøm nok til å dra DM683?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon

Til bulle17: Hørt de der svære Polk Audio høyttalerne de har på Øyvind Johansen? Siden det står at du er i Namsos tenker jeg.. Utvalget er jo ikke akkurat all verden i Namsos :smile: Syns ikke de spilte så verst jeg, men de så ut som to bautaer. Også plagde de en stakkars liten Marantz PM7001 til å dra de sammen med Marantz CD5001. Absolutt veldig kurant på lavere volum, men når volumhjulet pekte på klokka to klappet alt sammen, forvrengt og bassen datt sammen.
    Nei, ikke hørt Polk Audio. Tror nyserien til Kef er det eneste jeg har tatt meg bryet med å lytte til i Namsos. Ikke som noen nedvurdering av høyttalermerket, men jeg har etter hvert nok merker å dvele ved før jeg går til innkjøp - er vel mest livredd for å oppdage enda et bra merke, hehe!!!

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne en Marantz PM7200 kunne drevet en CM7 eller DM 683?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Kunne en Marantz PM7200 kunne drevet en CM7 eller DM 683?

Den kunne helt sikkert "drevet" de, men langtfra godt nok etter min oppfatning. Liker selv meget godt lydsignaturen til Marantz og har vurdert integrert stereoforsterker flere ganger. Men det har blitt skrinnlag av en eneste grunn: Forsterkerne deres er rett og slett ikke kraftige nok i prisklassen 5000-15000 kr. Og B&W er ikke akkuratt høytalere som proffiterer på svake forsterkere, de trenger erfaringsmessig forsterkere med mye effekt og gode kraftressurser.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Ser Cambridge Audio 840A v.2 og 840C er nevnt. En meget interessant kombinasjon som ser veldig ok ut syns jeg. Noen flere som har prøvd det mot DM683 eller CM7? Leste en som hadde opplevd at denne forsterkeren gikk i protect ved spilling på høyt volum på DM683.

"Cambridge har utstyrt 840A v.2 med CAP5 – som sørger for at verken forsterker eller høyttalere blir overbelastet ved uregelmessigheter. Hvis du skrur opp lyden så høyt at forsterkeren ”klipper”, vil kretsløpet enten skru ned, eller i siste instans slå av forsterkeren. Det øker overlevelsesmulighetene betraktelig for diskantene dine, hvis du f. eks. holder en fest. CAP5 beskytter også mot andre potensielle farer, som f.eks. kortsluttning og overoppheting."(Klippet fra HiFi-klubben). Kan det ha vært noe med oppsettet som gjorde at dette skjedde, eller gikk forsterkeren rett og slett "tom for strøm"? Egentlig litt uinteressant for meg hvis ikke dette skjer på medium+ lydnivå... :smile:

Arcam som Gimsegutten har skrevet mye om virker bra. A32 har vel strøm nok til å dra DM683?

Cambridge elektronikken du nevner øverst i innlegget ditt får etter min mening frem det beste i DM 683. Høytaleren krever en kraftig og solid forsterker, men 840 A fikser jobbe. Selvom den som nevnt av andre ikke tåler grusomt høyt volum på DM 683. Men etter min mening snakker vi her såpass høyt som de færreste spiller i den daglige bruken. Musikken blir luftig og oppløst med en nydelig klang på denne høytaleren matchet med denne Cambridge elektronikken etter min oppfatning.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Den kunne helt sikkert "drevet" de, men langtfra godt nok etter min oppfatning. Liker selv meget godt lydsignaturen til Marantz og har vurdert integrert stereoforsterker flere ganger. Men det har blitt skrinnlag av en eneste grunn: Forsterkerne deres er rett og slett ikke kraftige nok i prisklassen 5000-15000 kr. Og B&W er ikke akkuratt høytalere som proffiterer på svake forsterkere, de trenger erfaringsmessig forsterkere med mye effekt og gode kraftressurser.

Og da kan Gilmour spise i seg disse ordene med salt og pepper:-D

Edit: Ser forrresten at HFK i Bergen selger et demopar av Cm7 til sterkt redusert pris, 9000 kr for paret som er 4000 kr ned. Synd at jeg bor så langt unna Bergen forsåvidt, frakten blir vel endel hvis en skulle bestilt derfra. Dessuten ville jeg sett på høyttalerne før jeg eventuelt hadde kjøpt de mtp at de er demobrukt.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da kan Gilmour spise i seg disse ordene med salt og pepper:-D

Edit: Ser forrresten at HFK i Bergen selger et demopar av Cm7 til sterkt redusert pris, 9000 kr for paret som er 4000 kr ned. Synd at jeg bor så langt unna Bergen forsåvidt, frakten blir vel endel hvis en skulle bestilt derfra. Dessuten ville jeg sett på høyttalerne før jeg eventuelt hadde kjøpt de mtp at de er demobrukt.
    Har sett det CM7 - demo paret i Bergen. Ganske mye hakk, så det er kanskje ikke så billig lenger om man har lyst at høyttaleren skal se strøken ut.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det sto et nytt eksemplar av CM7 Wenge i Oslo Grensen til 9.998,- Helt strøkne var de..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Jeg så det sto et nytt eksemplar av CM7 Wenge i Oslo Grensen til 9.998,- Helt strøkne var de..
    Det er jo absolutt interessant. Lenge siden du så dette Whoracle?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har sett det CM7 - demo paret i Bergen. Ganske mye hakk, så det er kanskje ikke så billig lenger om man har lyst at høyttaleren skal se strøken ut.

Dønn enig. Takk for info forøvrig. En så pen høyttaler som Cm7 med hakk er ikke aktuelt i det hele tatt,- for meg er det helt klart viktig at ting ser strøkne ut. Dette gjelder både elektronikk, kabler og høyttalere.:-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo absolutt interessant. Lenge siden du så dette Whoracle?
    Det var nå nylig, slå til mens det fortsatt er mulig!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det var nå nylig, slå til mens det fortsatt er mulig!

Hehehe, det er litt tidlig dessverre da pengebeholdningen ikke er tilstrekkelig for tiden, og jeg heller ikke har bestemt meg for om det er Cm7 jeg vil gå for. Typisk det at tilbudene dukker opp i slike tider, mens når det er penger på konto om noen uker er det ingen aktuelle tilbud

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •