Kjøp av nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Eldis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av nytt anlegg

Hej, jeg har ikke all verden peiling på lyd osv, derfor spør jeg dere ang. nytt kjøp av anlegg.

Info:
    - Liker bass
    - Spiller mest: Trance, techno, hip-hop, metal
    - Pris, rundt 15.000 - 20.000 kr

Jeg har sett litt rundt omkring her på "Hi-Fi klubben" på noen anlegg.
    Jeg lurte på er CERWIN-VEGA CLS-215 et bra kjøp?
    Men har ingen anelse om åssen forsterkere jeg burte kjøpe. Så da tenkte jeg dere som har god peil på anlegg kunne gi meg noen forslag.

Og har noen erfaring med CERWIN-VEGA CLS-215? lever det opp til rykte de sier? Eller har dere andre bedre forsalg..!?

Mvh Eldis

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN Artech 12 er kanskje et alternativ? Noe mer balansert enn CLSC-215 er de i alle fall...

CLSC-12 og 15 er etter min mening også bedre valg enn 215, da det ikke er annet enn bass.. I mine øyne og ører i hvert fall!

Edit: Fant et par på avtorget som kanskje kan være en idé å vurdere! Jeg tror nesten jeg hadde gått for dem selv om jeg hadde hatt penger til ht akkurat nå! - link

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer bra for meg da , liker trøkk og bass. Men det er en smak sak så skal ikke begynne og diskutere det.
    Men du har ikke noen forsalg til forsterker?

Eventulet åssen kabler burte jeg ha? Btw er ikke så ekstremt nye på lyd-kavliteten

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke moro å kunne spille med masse punch og dynamikk på musikken du liker da? Bass er fint, men dårlig bass er ikke moro..

Du må huske på at 215 trenger en del mer strøm enn de mindre!

Jeg aner ikke om det er en god match, men ser for meg at MA 4.1 og Artech 12/CLSC-12/15 hadde kunne bydd på mye moro!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant, er moro å kunne spille med masse punch og dynamikk. Har ikke hørt CERWIN-VEGA CLS-215 spille enda har bare hørt CERWIN-VEGA CLS-15. Jeg syntes de låt helt rått. CERWIN-VEGA A2.6KW forsterkerne burte klare og dra CERWIN-VEGA CLS-215?
    Egentlig så har jeg bestemt meg for disse høyttalerne, men lurer på åssen forsterker jeg må ha. Og åssen kabler som er bra.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig vil den drive 215!

Hadde jeg skulle kjøpt meg CV igjen nå, så hadde det blitt CLSC 12 eller 15, aldri i verden om jeg hadde vurdert 215! Hehe!

Både CVA1.5KWBK og 2.6KW ville gjort nytten sin på en CLSC/CLS-15 vettu..

Større betyr ikke bedre, ikke når det gjelder akkurat den høyttaleren, spør du meg da.. Men det er det ikke sikkert du gjør! :P

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke så stor forskjell mellom CLS-215 og CLS-15...? Det viste jeg ikke Så det er sagt så er jeg ikke så flink innen alt med audio. Men tar til meg det du/dere sier.
    Men har du noen kabler du ville anbefalt? bare så det er sagt, så er jeg ikke ekstremt nye på lyd-kavliteten.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLS er jo bare nye utgaver av CLSC, og CLS-15 er bare et par terminaler og litt småfiks fra CLSC-15! Samt en 15-tommer fra CLSC/CLS-215..

Etter det jeg har hørt har det vært diverse småproblemer med CLS-serien, men har ikke vært borti eller hørt om dette på den originale classic-serien (CLSC).

Du får velge selv om du vil ha mer bass en CLS-15 gir fra seg, men for min del er det nok til musikk. Man må bare være litt nøye med hva man putter på dem av forsterkeri! Matching er like viktig her som med alt annet av utstyr, så prøv og feil før du kjøper noe permanent!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kabler kan du jo kanskje handle inn noen meter med EKKJ fra elfa.se?

Jeg sitter selv og venter på 5 meter.. Vi får se om det blir 5 til! :P

EKKJ er fireledere, bare så det er sagt.. Så går du for CLS-høyttalere, så passer det jo veldig fint, da jeg mener og huske at det er bi-wire terminaler på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville godt for cls215 og cv a 2.6KW effektforsterker og TARA LABS Helix 6
    eller TARA LABS Omni 2 kabler

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at Cerwin-Vega er noe det går an å sette seg ned å lytte til, men for all del...
    I den prisklassen burde du heller sjekke ute Qln Artech 12, og mens du er innom hificenteret kan du like gjerne plukke med deg Harman Kardon HK3480 og en HD970 cd-spiller, så får du en stereoanlegg som kan mer enn å bare spille til ørene blir.

Men hvor stort er rommet? Kan vel være du vil få bedre et bedre resultat med mindre høyttalere, eventuellt tillagt en subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal arrangere fest og helst vil spille så høyt at alle som er på besøk må bruke tegnspråk, så er vel Cerwin-Vega et godt alternativ. Ikke helt min ting - men heldigvis er folk forskjellige. :P

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier nå bare KLIPSCH!! Klipsch må du bare sjekke ut. Er det konsertfølelse du er ute etter så er Klipsch tingen. Jeg har anskaffet meg et par RF-82. Jeg går nå bare rundt her og gliser.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor stort er rommet? Kan vel være du vil få bedre et bedre resultat med mindre høyttalere, eventuellt tillagt en subwoofer.
    Rommet er 4x3 (12 m2)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN Artech12 pakke - Hi-fi Center Kjeden

Sammen med 970 CD spiller fra H/K blir dette bra.
    Vil tro at du ikke har behov for sub til å begynne med iallefall...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eldis
    Rommet er 4x3 (12 m2)
    Da ville jeg sett på noe annet enn de største modellene ihvertfall. Én ting er at digre høyttalere i små rom nesten aldri er den optimale løsning, og en annen er at jeg antar du skal ha noe annet enn høyttalere i dette rommet...

Så jeg anbefaler igjen mindre høyttalere, og gjerne en liten subwoofer i tillegg.
    F.eks.:
    Klipsch RF-10 - 5000
    Marantz PM-7001 - 5500
    Marantz CD-5001 - 2500
    Klipsch RW-10d - 5000
    Totalt skulle det bli 18000, så har du litt til overs til kabler også.
    Har du plassen kan du oppgradere til RF-52 til 6000, bytte forsterker til Harman Kardon HK970(5000) og deretter sprenge budsjettet ditt litt og går for en SVS SB12 som subwoofer.
    Uansett har du her anlegg som holder i maaaassevis for det lille rommet, som kan spille køllehøyt med deilig basstrykk og som en liten bonus vil det fungere aldeles strålende på lavere volum/roligere musikk også.
    QLN har også Artech 6, men da ville jeg heller tatt med meg et par Klipsch RF-52 hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ligg unna HD970 (og importør)

Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Ikke at Cerwin-Vega er noe det går an å sette seg ned å lytte til, men for all del...
    I den prisklassen burde du heller sjekke ute Qln Artech 12, og mens du er innom hificenteret kan du like gjerne plukke med deg Harman Kardon HK3480 og en HD970 cd-spiller, så får du en stereoanlegg som kan mer enn å bare spille til ørene blir.

HD970 er en oppskrytt spiller. Det hjelper lite med gode tekniske data, når spilleren "spiser" CD'er - I alle fall høres slik ut.
    Jeg kjøpte 970-serien for et år siden og allerede etter etter 14 dager oppdaget jeg at CD spilleren (HD970) var veldig ømfintelig på hva slags CD'er som ble lagt i spilleren.
    Som nevnt hørtes det ut som CD'en ble "spist som kjeks" - selv ny og remastered CD'er.
    Dette ble reklamert på og spilleren fikk ny laser og drev, men allerede etter nye 14 dager oppstod det samme problemet.
    Jeg leverte spilleren inn på nytt til Dalens Elektronikk Service forleden og de byttet mekanikk. Men jeg fikk også beskjed om at jeg måtte påregne mer støy fra denne spilleren enn andre spillere pga. spinningshastighet & buffring.
    Tullprat tenkte jeg, men nå har Harman/Neby hatt spilleren til test og sier det samme. Det til tross for at nye CD'er som spiller uovertruffent på andre spillere, får hele chassis til å riste og CD'er "spises" så det knases.
    Jeg kan ikke anbefale hverken Harman/Kardon HD970, Harman/Neby AS, Dalens Elektronikk Service eller BM Audio på Lørenskog. Finn dere noe annet.:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •