Er PSB Image T65 + NAD T753 noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er PSB Image T65 + NAD T753 noe tess?

Hei!
    Har en NAD T732v2 og noen "gode gamle" JWS/Genexxa/ol. dobble 10"'ere. Dama har mast i x antall år slik som de snakker om på leasy(?) reklamen: "menn sier de synes store høyttalere er pene, det synes ikke mange damer". Fant ut at T65'ene var et god kompromiss for begge to.

Kort fortalt:
    Vil NAD'en klare å dra T65ene? Synes jo at den drar de gamle drågene mine (4x10" + 2x5", 4 Ohm, 300W) mye mer enn bra nok, så skulle jo tro at de klarer å hamle opp med 6x6,5", 6Ohm?

Jeg spiller gjerne såkalt "dunk-dunk" musikk alá dance/trance og pop, og bruker dem som fronthøyttalere, ingen sub (bor i leilighet og har egentlig ikke "bruk" for veldig lave Hz).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen synspunkter på dette?
    Har søkt litt rundt her og ser jo at T65'ene har blitt diskutert flere ganger, og med så mange flinke folk her så er det vel noen som har et lite innspill, hadde vært meget hyggelig :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv t6.. Disse er meget lettdrevene tror du kan få mye morro med denne komboen jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det fungerer ypperlig, såkalt dunk-dunk musikk stiller etter MIN mening litt mindre krav til gjengivelsen av musikken så du kan nok gå ned i pris også, men PSB fungerer bra.

Det er ikke alltid elementstørrelsen som har alt å si for hvor mye watt du trenger, konstruksjon og følsomhet er vel så viktig, samtidig hvor høyt du vil spille og hvor kresen du er på gjengivelsen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har selv t6.. Disse er meget lettdrevene tror du kan få mye morro med denne komboen jeg..
    Ah! Herlig! takk takk, da går jeg for dem! Har ikke kjøpt nye fronthøyttalere på 10år så dette skal bli spennende!

EDIT: cybervision_: hehe, det har du nok veldig rett i, skal være den første til å innrømme at jeg ikke hører på "kvalitetsmusikk", men man er da alle forskjellige :-)

EDIT2: Eneste er vel i hjemmekino oppsettet, da er det jo fint om de klarer å låte bra, så selv om jeg musikkmessig sikkert kunne klart meg med mindre, så tror jeg at jeg drar på og kjøper T65...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett hint.. De spiller greit på annen type musikk også..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme forsterker og har vurdert akkurat samme oppsettet, men jeg har dessverre aldri fått sjansen til å høre T65, så jeg ender nok opp med noen andre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status?

Hei, ser det er en stund siden tråden var aktiv, men tar likevel sjansen.
    Fikk du kjøpt deg t65 og hvordan synes du disse låter? Er i samme situasjon som deg: bor i leilighet, har egentlig ikke lyst på sub, men ønsker en høyttaler som spiller bra dypbass.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Hei, ser det er en stund siden tråden var aktiv, men tar likevel sjansen.
    Fikk du kjøpt deg t65 og hvordan synes du disse låter? Er i samme situasjon som deg: bor i leilighet, har egentlig ikke lyst på sub, men ønsker en høyttaler som spiller bra dypbass.
    Hei!
    Kjøpte meg T65'ene og er meget fornøyd!
    De spiller dypere enn mine gamle JWS 2x10", og spiller temmelig høyt, selv om de er ikke like lettdrevne som de gamle jalla høyttalerene.
    Ved TV titting pleide jeg før å ha volumet på -40, nå ligger det vel på ca -35 kanskje noe høyere.
    De er kanskje litt hissige på diskantfronten hvis du presser dem på fest, men det synes jeg faktisk passer til resten av lydbildet de produserer.
    I forhold til mine gamle høyttalere så slår T65 dem på alle måter, men hvis du skal spille tett høyt så virker det som om at de gjerne ønsker en forsterker som har litt å gi (noe NADen absolutt har).

Personlig vil jeg si at disse gir den ultimate balansen mellom dypbass og naboklager hvis du bor i leilighet og ikke ønsker sinna naboer på døra grunnet en god film. De går såklart ikke like dypt som en sub ville gjort, men holder i massevis for meg. Du får tildels dyp bass der det skal være dyp bass, men ingen subsoniske drønn som får ting til å dette ned fra veggene.

EDIT: Nå har jeg testet litt mer spesiellt med tanke på dypbass, og når jeg først begynner å tenke over det så må jeg si at jeg er ytterst imponert over hvor dyp og fyldig den egentlig er, så jeg vil sterkt anbefale dem! Testet med NAD T753v2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Hmmm, det høres jo bra ut. Jeg var ute på en lytterunde nå i helgen og hadde håpet å finne en forhandler med PSB inne, men fant selvfølgelig ikke noen. Var innom Stereofil (som selger disse men hadde ingen inne da). Jeg fikk da til gjengjeld høre på Klipsch RF-82. Jeg må si at det var lyd jeg kan like, riktignok var de koblet til en ASR Emitter 1, men det var tøkk, dypbass og dynamikk ut av en annen verden (min verden består da av Dali Concept 6).
    Så nå er spørsmålet om jeg skal satse på Klipsch eller PSB. RF-82en er jo litt dyrere men jeg syntes de spilte tøft. PSB er litt billigere, og jeg aner ikke om hvordan de spiller i forhold til Klipsch. Du har vel ikke tilfeldigvis hørt Klipshc RF-82 og kan si noe om hvordan det låter sammenlignet med T65?

Ellers har jeg nesten samme forsterker som deg (NAD 743), men tillegg en C272.
    Dette skulle vel drive T65 temmelig bra om det er den modellen jeg havner opp med. En annen ting med PSB er at den har bassporten foran, det betyr vel at en kan sette høyttaleren ganske nærme bakveggen (kan være en fordel ettersom høyttaleren er over en halv meter dyp)? Klipschen er neste like dyp, men har porten bak og krever da noe mer avstand til bakveggen.

Jaja, jår stikke en tur til Elgiganten neste helg og prøve lykken der: kanskje de har en T65 utstilt. Må neste høre før jeg handler noe.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke hørt Klipschene du nevner, og det nærmeste jeg kommer et godt svar er en test fra mars 2005 hvor disse har blitt testet opp mot hverandre:
    PSB Image T65 Kr 8998
    • KEF Q4 Kr 7000
    Klipsch RF25 Kr 9990
    • Dali Suite 2.8 Kr 7990
    • Quad 22L Kr 9998
    • DLS R55 Kr 9988

http://www.dlsaustralia.com.au/engli...o/R55_test.pdf (på svensk)

Kortversjonen på norsk: PSB Image T65 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Mine høyttalere står 5cm unna veggen, og det går utmerket.

Tror det er veldig smak og behag som gjelder med disse to høyttalerene, så du må nok bare høre selv!

Edit: T65'ene får du for 7410kr hos amentio.no, kun 125kr i frakt :-D De har både sort og lønn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •