Rumperister-kobling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker samme tråden som sist..

Vil det gå å bruke flere av høyttalerterminalene for å levere bassen på en 5.1 forsterker, eller må jeg seriekoble elementene fra de to frontutgangene?

Siste spørsmålet. Jeg lover, nesten..

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved så store rumperistere som 15" vil jo disse CRAP elementene man kjøper inn ødelegge den deilige bassen man har fra anlegget sitt? Eller? Hva er løsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg har vært redd for jeg også. Men andre som har gjort dette, og da selvfølgelig gjort det litt ordentlig, sier at det kun vil flyttes luft. Altså man vil merke dette som trykk i ræva under filmer. Det er jo også dette som er formålet mitt.

Har til gode å prøve dette selv, men skal sette i gang neste uke med dette prosjektet. Skal først prøve med noen billige elementer å se hva som skjer. Skal også prøve ut litt forskjellige koblemetoder for å se hva som lønner seg best hos meg. Kan prøve å gå litt info om dette i denne tråden etterhvert.

Ingen som vet om jeg kan bruke surround- og senterkanalen for koblingen, eller om jeg må seriekoble dette fra front-utgangene?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ved så store rumperistere som 15" vil jo disse CRAP elementene man kjøper inn ødelegge den deilige bassen man har fra anlegget sitt? Eller? Hva er løsningen?
    Har et "crap" element i rumpa, og når jeg slår av SVSen hører jeg det knapt.
    Hvordan det blir med fire elementer under korpusen vet jeg ikke, men regner med at det ikke har så mye innvirkning ellers...
    Nå har jeg heller ikke kalibrert så mye enda, hverken sub eller romperister, men regner med at det skal gå bra. Har planer om å la Behringeren kutte ut romperisteren over ca. 50-60Hz.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kreves mye kalibrering om elementene kun skal flytte luft...

Vurderer å koble 2 10" fra Eltax Millennium 500 i setene på sofaen min, og 2 10" fra samme høyttaleren i ryggen. Tror dere det kan funke? Bra nokk elementer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har nå fått tak i et par crap elementer på 10" bare for å teste ut. Disse er på 4Ohm og dermed må jeg vel seriekoble disse for at det skal passe med den recieveren jeg har liggende som tar 8-16Ohm.

Har prøvet ut en del forskjellige koblinger nå, men ingenting ser ut til å virke med bassene. Har jeg feil y-ledd/kabler eller klarer ikke den gamle recieveren å drive disse elementene?

Jeg har prøvd ut en løsning med en kabel fra lineout på den aktive suben til left og right dvd-in på recieveren som skal drive bassene. Dette gir lyd om jeg prøver en enkel høyttaler på 8Ohm, men når jeg prøver de seriekoblede elementene skjer det ingenting igjen.

Noen som vet hva jeg gjør feil? For dårlige kabler? Feil seriekobling? Tror jeg har gjort det meste riktig, og heller mest mot feil kabler selv. Noen som har noen forslag på disse som vet fungerer på et liknende oppsett?

Takker for svar!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •