Stativ-høyttaler til maks 15000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativ-høyttaler til maks 15000,-

heisann!!

jeg holder på å kjøpe høyttalere, disse har jeg fått et tilbud på.

15 000,- inkl orginale statier(6000,-)

Alderen er rundt 2 år. husker at det lå et par her for 11500,- uten stativer, og de gikk jo veldig fort. Men er de verdt den prisen tenker jeg på da?

Har et budsjett på MAKS 15000,- ( Da er budsjettet så presset at CD-spilleren blir på maks 7000,-)
    har kjøpt meg en AVI labratory series forsterker, som spiller rått på noen gamle pioneer-høyttalere av typen felles-kjøp på coop, så høyttalere er jeg desperat etter!

Rommet de skal spille i, er ikke med enn 8,5 m2( 2,2 * 4), så kan ikke bli gulvstående. hadde det nettopp, og det ble solgt pga størrelsen.

har dere eventuelt noen alternativer som er ute tilsalgs nå?

Mvh
    Simon Nordeide(norpimp)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eventuelt hvis noen vil selge meg sine høyttalere for en god pris, stativ-høyttalere selvfølgelig, så sier jeg ikke nei takk

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

halla

Jeg har 805s... strålende høytaler.. ikke mer og si om den saken..
    De med original stativ til 15 000,- mener jeg er et bra kjøp. MEN skader jo aldri å prute de ned
    Dette er ikke noe som blir dårligere med alderen, tvert imot !!!

Og oppgraderer du amp senere så er du virkelig i himmelen :-D

Jeg bruker de av og til på min PMA-2000AE og det er bare strålende..

KJØP! er min anbefaling..

Kommer jo seff an på hvilket lydbilde du liker og hvilken musikk.. men er vanskelig og ikke like denne høytaleren..

Lykke til !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Jeg har 805s... strålende høytaler.. ikke mer og si om den saken..
    De med original stativ til 15 000,- mener jeg er et bra kjøp. MEN skader jo aldri å prute de ned
    Dette er ikke noe som blir dårligere med alderen, tvert imot !!!

Og oppgraderer du amp senere så er du virkelig i himmelen :-D

Jeg bruker de av og til på min PMA-2000AE og det er bare strålende..

KJØP! er min anbefaling..

Kommer jo seff an på hvilket lydbilde du liker og hvilken musikk.. men er vanskelig og ikke like denne høytaleren..

Lykke til !!!

selvfølgelig, jeg spiller alt fra bremnes(vet det er unormalt for en 17-åring å like det:P )til 50 cent. vet jeg ikke skal forlange de store bassmengdene, så er på utkikk etter noe som spiller bra oppover. suben kommer seinere kanskje hvis det skulle virkelig blir mangel. Pruting fungerte ikke i det hele tatt. sa først 13 000,- men fikk et blankt nei:P

Men det er verdt prisen?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Joda..

Bremnes, Madrugada, Kent, Bjørn Eidsvåg, Norah Jones osv osv spiller som bare det.. er som du sier bassen som kan mangle.. Men med tanke på størrelse på rommet ditt tror jeg det her blir bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda..

Bremnes, Madrugada, Kent, Bjørn Eidsvåg, Norah Jones osv osv spiller som bare det.. er som du sier bassen som kan mangle.. Men med tanke på størrelse på rommet ditt tror jeg det her blir bra...
    Skal prøve å stive av rommet også, så det blir mer bass osv. Må teste ting ut her Men prisen er ikke noe å klage mener du?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel bare ta nypris og se hva avslag du får og om dette er nok for deg. Husk at originale stativer er sinnsykt overpriset i Norge og at disse koster...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Du må vel bare ta nypris og se hva avslag du får og om dette er nok for deg. Husk at originale stativer er sinnsykt overpriset i Norge og at disse koster...
    er jo ca 44 % prosent avslag. orginale stativer følger med:

Dette er høyttalerne:
    Finn Torget - B&W 805S

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mhm

Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Skal prøve å stive av rommet også, så det blir mer bass osv. Må teste ting ut her Men prisen er ikke noe å klage mener du?
    Nei med tanke på at jeg betalte 26 000 for samme greiene, og jeg er utrolig happy så vil jeg si pris er OK, ikke dødsbra siden de er brukt.. men som jeg har skrevet før.. er det en entusiast som har tatt vare på de så blir de iallefall ikke dårligere...

Jeg valgte og kjøpe nye for da er en sikker, kan klage samt jeg skulle ha de i sort..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei med tanke på at jeg betalte 26 000 for samme greiene, og jeg er utrolig happy så vil jeg si pris er OK, ikke dødsbra siden de er brukt.. men som jeg har skrevet før.. er det en entusiast som har tatt vare på de så blir de iallefall ikke dårligere...

Jeg valgte og kjøpe nye for da er en sikker, kan klage samt jeg skulle ha de i sort..
    hehe, skjønner hva du mener. han jeg skal kjøpe de av, har ikke brukt de selv mer enn 10 timer(selv kjøpte han de brukt), fordi han aldri fikk råd til å kjøpe elektronikken til de. + en del uventede utgifter på huset satte en stopper for han.

Fargen er den jeg vil ha, svart blir for mørkt for meg + moderen skal jo si at de ser bra ut, så hun kan skryte til resten av familien

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han jeg skal kjøpe de av, har ikke brukt de selv mer enn 10 timer(selv kjøpte han de brukt),
    Siden han selv kjøpte de brukt, så selger han de sikkert uten tap. Syntes vel prisen er grei, men ikke noe mer. Man kan jo få tak i brukte Focal Electra 1007Be med stativ til rundt 16000-17000.

Men er det denne høyttaleren du er på utkikk etter, så bør du vel slå til, ellers vil du bare angre. Det er jo ikke så ofte disse er ute til salgs.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Siden han selv kjøpte de brukt, så selger han de sikkert uten tap. Syntes vel prisen er grei, men ikke noe mer. Man kan jo få tak i brukte Focal Electra 1007Be med stativ til rundt 16000-17000.

Men er det denne høyttaleren du er på utkikk etter, så bør du vel slå til, ellers vil du bare angre. Det er jo ikke så ofte disse er ute til salgs.

så du mener at hvis jeg ikke blir fornøyd så er det ikke noe vanskelig å få de solgt videre siden de aldri ligger ute på nettet for salg? er jo fristende å kjøpe de, men altså... er jo mye penger å bruke på de, uhørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å du mener at hvis jeg ikke blir fornøyd så er det ikke noe vanskelig å få de solgt videre siden de aldri ligger ute på nettet for salg? er jo fristende å kjøpe de, men altså... er jo mye penger å bruke på de, uhørt.
    Når jeg solgte mine 805s fikk jeg over 20 mail av typen "vi tar dem!". Så du trenger ikke være redd for å få problemer med salg av 805s. 805s er den beste stativhøyttaleren jeg har hørt, så det er nesten bare å si: Løp og kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Når jeg solgte mine 805s fikk jeg over 20 mail av typen "vi tar dem!". Så du trenger ikke være redd for å få problemer med salg av 805s. 805s er den beste stativhøyttaleren jeg har hørt, så det er nesten bare å si: Løp og kjøp!
    men for hvilken pris la du de ut for da? og hvor gamle var de? er jo litt vesentlig da

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Har da sett litt på dynaudio special 25. har hatt dynaudio før, var for så vidt veldig glad i de høyttalerne, men ble for lite bass, sikkert dårlig match rett og slett.

Noen av dere som har erfaringer med special 25?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snodig at det skorter på bass i 72SE. har du prøvd normalutgaven?
    syns det er bra bass i mine 52 for størrelsen. mer kropp og tyngde på tonen enn f.eks klipsh rb35 jeg hadde samme tid også.

focus serien bør iallefall ikke mangle bass etter det jeg har lest!

audiophile.no
    test av s25

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    snodig at det skorter på bass i 72SE. har du prøvd normalutgaven?
    syns det er bra bass i mine 52 for størrelsen. mer kropp og tyngde på tonen enn f.eks klipsh rb35 jeg hadde samme tid også.

focus serien bør iallefall ikke mangle bass etter det jeg har lest!

audiophile.no
    test av s25
    hva vil en god pris være på en 3 år gammel høyttaler som er som ny men litt slitt?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvilken sjappe som selger høyttaleren. Hifi Klubben er gniene på rabatten, så jeg vil si at 15000 er en fair pris.

Hadde det vært en ProAc fra Lyric, ville 15000 for like dyre høyttalere vært dårligere.

Men er disse høyttalerne litt store for rommet? 805 er ikke de minste monitorene du får tak i.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det kommer an på hvilken sjappe som selger høyttaleren. Hifi Klubben er gniene på rabatten, så jeg vil si at 15000 er en fair pris.

Hadde det vært en ProAc fra Lyric, ville 15000 for like dyre høyttalere vært dårligere.

Men er disse høyttalerne litt store for rommet? 805 er ikke de minste monitorene du får tak i.
    det var snakk om brukte høyttalere med matchende stativer. Men de ble dessverre solgt, så nå er jeg på utkikk etter andre alternativer. De dynaudio'ene er et alternativ.

Noen som vet hvordan skifte navn på topicen? skal skifte navn...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de ble dessverre solgt...
    Akk ja, noen ganger må man bare slå til med en gang. Jeg gikk og lurte en uke på Klipsch RF-5 til 750 EUR - da var de borte

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •