Dali Concept 8 vs Infinity Beta 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 8 vs Infinity Beta 50

Er ute etter to nye gulvhøyttalere. Da er det Dali Concept 8 og Infinity Beta 50 som jeg vurderer mest.

Så hvis det er noen som har hatt disse to typene, eller hørt disse opp imot hverandre, så setter STOR pris på å høre deres menig.

1 prioritet er MUSIKK, og da til tungrock/metal sjangeren.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    infinity beta 50 har fått mye skryt! dali har jeg fått en komentar at di er åverpriset. har du sett på klipsch? Rf82 elr Rf62? du spiller MEGET høyt og har HØY følsomhet på 99db! det vil si at di trenger LITE watt for å spille MEGET høyt! trur di passer Ypperlig til din musikksmak! Anbefaler klipsch på det sterkeste!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Consept 8 synst eg er litt for svak og slank i bassen. Har selv Dali 8008 som eg føler er 2 nivå over Consept 8. Selv om Consept har fin og klar lyd. Ambefaler Klip sine det er rå høytaler det !
    Har ikke hørt infinity så vet ikke der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    infinity beta 50 har fått mye skryt! dali har jeg fått en komentar at di er åverpriset. har du sett på klipsch? Rf82 elr Rf62? du spiller MEGET høyt og har HØY følsomhet på 99db! det vil si at di trenger LITE watt for å spille MEGET høyt! trur di passer Ypperlig til din musikksmak! Anbefaler klipsch på det sterkeste!
    Hallo Alex.

Nei jeg har ikke sett på Klipsch sine høyttalere. Tenkte å vente på svar på mitt innlegg på forumet her, men tok sin tid før jeg fikk svar. Så nå har jeg kjøpt Dali Concept 8. Får dem vel til helgen.

Tenkte også på Patos, men dem skal vist være tungdrevne. Så jeg turte ikke å satse på dem. Men har hørt på JBL Northridge E 90 og disse Dali Consept 8, men JBL synes jeg ikke fikk den lyden som Dali. Men nå er det uansett for sent å angre.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Dali Consept 8 synst eg er litt for svak og slank i bassen. Har selv Dali 8008 som eg føler er 2 nivå over Consept 8. Selv om Consept har fin og klar lyd. Ambefaler Klip sine det er rå høytaler det !
    Har ikke hørt infinity så vet ikke der.
    Hallo Xinhua.

Ja lyden var fin på disse Dali Concept 8, kunne tenkt meg høyttalere i en annen pris klasse, men pga nytt hus osv, så ble jeg nødt til å kjøpe i denne prisklassen. Og som jeg skrev til Alex, så var det meningen å vente på svar før jeg kjøpte noe. Men virka ikke som det skulle bli noen svar, og klarte ikke å vente lengre på å kjøpe.

Så nå er det nok for sent å angre.

mvh
    Rune

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Daliene, men jeg har et sett Infifnty Beta50. Hører på samme type musikk som deg. Hardrock og Metal. Ble aldri fornøyd med Beta50. litt for glass klar lyd for meg. Har kjøpt meg et par brukte Klipsch RF-35 og er veldig godt fornøyd med de.Rocker skikkelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •