HT til rundt 8k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT til rundt 8k?

Hallo!

For ganske nøyaktig 1 år siden fikk jeg mine splitter nye Patos Basic 410, nå neste måned får jeg en lønn på ca. 8-9 tusen, lurte litt på å investere i nye HT da, men er usikker på hva..

Tenkte litt på Patos Basic 510 som er modellen over, men vet ikke helt om forsterkeren min klarer å drive de bra nok.
    Jeg har nå en intrigert Harman/Kardon 970.

Noen forslag, kan kansje kjøpe effektforsterker og brokoble.

Alle forslag er velkomne!

PS. Er ikke ute etter å sitte med rødvin å lytte etter klangen i den ny-innkjøpte Mozart cd'en.
    Hører mp3 fra pc'en og liker det høyt og fin bass, men er ikke dermed sagt at jeg er så altfor sugen på CV.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hk`en klarer å dra de ( patosene ) Men de liker seg så utrooolig mye bedre med mye effekt, jeg har testet de med og uten Embl 500W og det er to forskjellige høyttalere. Men i denne prisklassen så vil de jo også spille bedre til mer effekt de får

HK klarer jobben, og når du har Patos så går du ikke over til CV det er rett og slett ikke lov :twisted:

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en lytt til Dali Ikon 6!

Edit: Så ikke PS. i original post..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svantekiller:
    Ja, Patos er da litt tungdrevne og hadde sikkert spilt råere med mer power.
    Nei, jeg vet ikke jeg, da hadde jeg vell blitt den grove "kavring-lyden" fra CV visst du forstår, men har da hørt CLS-215 en del ganger og er ikke så aller verst, men da er jeg som oftest ikke helt edru heller..:lol:

Christianrr:
    Tja, vet ikke om det blir så alt for store forskjellen jeg..?
    Jeg er ute noe kraftigere og som spiller hakket høyere og klarer og holde seg der uten å klage..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, du har jo Klipsch da. RF-62 kan nå være noe for deg. Klipsch er jo hakke råere og løper llitt mer løpskt en de noe laidback høytalere til patos. Synes selv Pates er en fin og rolig høytaler. Men om du ville spille høyere ville jeg godt for Klipsch. Har hørt alle høytalerene fra klipsch sin RF serie bortsett fra rf-83 og 82. Og jeg mener det er et bra kjøp. De spiller også høyt med fin bass.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, klipsch har jeg hørt, men det var på en butikk og jeg var 2 år mindre da så var ikke så hypp på å teste de skikkelig, men kan se på det ja..

Vil jeg merke no stor forskjell ifra Patos lyden da?
    Har en teori i hodet om at klipsch er noe klarer/renere lyd enn patosene, eller er de mer grovere?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et budsjett på nærmere 10k så har du jo muligheter til å virkelig gjøre et klipp på bruktmarkedet.

Men det kanskje enklere hvis du vet hva du skal ha.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo det, men er ikke så sikker på å kjøpe brukt..
    Kjøper man nytt så vet man hva man får liksom..

Men satan, klipsch, det er bare Audiocompaniet.no her i norge som selger de via nettet, og der står det ikke priser eller noe..
    Noen som vet om noen "ukjente" nettbutikker som selger klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ton Art i trondheim selger Klipsch, tror de selger over nett også. bare google ton art, så finner du det, helt rart navn på sia...Men foretrekker du ikke å høre høytalerene før du kjøper?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk
    Jo, egentlig, men gjorde ikke det med Patosene, hørte mye godt om de og stolte på det og jeg er kjempefornøyd hittil, men nå vil jeg ha noe som rocker litt mer uten om at det skal vere stygg lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen personlig erfaring med Klipsch, men mange mener at de er litt "bøllehøyttalere" (er en tråd om akkurat det emnet). De høres egentlig i stor grad ut som noe for deg ved at de er gode på bass, men ikke så "one trick pony" som CV. De er altså litt "rocka". CV har all bass i verden, men med en gang det blir litt høyt kjennes det ut som om noen står og skriker/hviner deg i øret pga den horrible diskanten...

Det blir forresten kommentert at de må spilles inn ganske lenge (flere hundre timer) før de yter maksimalt, så litt tolmodighet i begynnelsen er nok bra. Etter dette sier flere at de er helt fantastiske.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •