Høyttalere med myk diskant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til at folk synes diskanten er for hard/skarp skyldes veldig ofte at man benytter seg av en forsterker som ikke passer helt til høyttaleren. Derfor lønner det seg alltid hvis det er mulig å få lånt med seg høyttalerne hjem og prøvd de der. Rommet har også masse og si.

Og en ting til, selvom folk ofte skriver de sliter med diskanten er det noe de ikke vet, mange ganger så er det ikke diskanten som låter skarpt men den øvre delen av mellomtonen.

F,eks Dali ikon er det jo mange som har sagt at er altfor skarpe i lyden, mens andre synes de er helt perfekt. Dette kan jo komme ann på mye, både hørsel, forsterkertype og hvordan rommet er.
    Veldig enig, Marius.

Hvis stativ HT er ok, er jeg enig i VA hvis du liker en myk klang men detaljert. En annen meget god snill HT er Dynaudio Focus 110. God bass tross storrelsen. Med Receivere og kino greier vet jeg ingenting om. Husk endelig at elektronikken er omtrent like viktig.

Edit: Jeg tror hardhet ofte ligger i overgangen mellom diskant og mellomtone.

Newcomer Janson sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få hørt på så mange høyttalere og komboer som mulig.

Er det faktisk vanlig å få lånt med seg høyttalerne hjem til seg, for å prøve de i et par dager?

Kanskje dette går får a-list kunder, men en førstegangskjøper?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel må du "betale" det HT koster i depositum, mer et slags åpent kjøp. Men noen er og veldig greie og lar deg låne med mindre depositum.

Ellers holder jeg med deg å høre så mange komboer som mulig, dette gjelder og på elektronikken. Lykke til med jakten, du har en morro tid forran deg . Kan og tipse deg å høre på Onkyo sine recievere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janson
    Jeg skal prøve å få hørt på så mange høyttalere og komboer som mulig.

Er det faktisk vanlig å få lånt med seg høyttalerne hjem til seg, for å prøve de i et par dager?

Kanskje dette går får a-list kunder, men en førstegangskjøper?
    Jo med depositum (hele summen) laaner alle seriose forhandlere ut. Men du er jo avhengig av aa kunne hente dem selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som flere harb nevnt vil jeg også nevne patos. veldig myk i toppen, kanskje litt for myk, emn gode høytalere, for all del. Kanskje litt rolig i bassen også, men vet ikke hva du synes om det da.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikC-Ta
    som flere harb nevnt vil jeg også nevne patos. veldig myk i toppen, kanskje litt for myk, emn gode høytalere, for all del. Kanskje litt rolig i bassen også, men vet ikke hva du synes om det da.
    Hmm...Helt enig i at Patos er snille i toppen,men rolig i bassen??

Hør deg fram til din favoritt og fortell for all del hvilken HT du bestemmer deg for etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLS R55 kan også være et alternativ, virkelig snill i toppen, men ikke spesielt lettdreven.

Om du tar tren ut på bruktmarkedet kan du se etter Dali Evidence, og Grand serien. Førstnevnte med behagelig topp, sistnevnte med behagelig topp og detaljer i behold

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cav MD-EX3 er veldig nøytral og behagelig i toppen, men havner dog over ditt budsjett med ca 20.000,-

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 603 er veldig fin til den prisen, samnt Dali 8008 selv om de er utgått.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Myk topp får man ved å kjøpe to stk fleecepledd på IKEA til 35kr hver, og heng de på hver side av lytteposisjon. Kjøpte to stk selv for å se om det det hjalp på refleksjoner fra skinnsofaen, og det mykner godt for å si det slik. Det tok for mye av toppen hos meg, men på høyttalere som man allerede synes er litt hissige må det være et av de rimeligste tweekene man kan gjøre. Cluet er at rommet og hva du gjør med det har veldig mye å si, og det er derfor ikke lett å direkte si hvilke høyttalere som er "myk" i diskanten. Det blir i såfall en ganske subjektiv mening (som det jo er nødt til å bli på et forum etc).

Dette var ikke noe godt forslag til høyttalere akkurat, men du skjønner nok hvor jeg vil Skulle jeg satt min subjektive mening på mine egne høyttalere ville jeg faktisk kategorisert de som relativt myke i toppen i forhold til andre høyttalere jeg har hatt og testet (ML Vista).

Newcomer Janson sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som et godt tips, skal huske det der

Vista er en anelse for dyrt for min del :P
    Nå er ferien min over, så nå settes alle kluter til for å få satt foten inn i kinosirkelen

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dls

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    DLS R55 kan også være et alternativ, virkelig snill i toppen, men ikke spesielt lettdreven.

Om du tar tren ut på bruktmarkedet kan du se etter Dali Evidence, og Grand serien. Førstnevnte med behagelig topp, sistnevnte med behagelig topp og detaljer i behold
    Må slenge meg på her. Er eier av DLS R66 og de er myke i toppen. Har samme diskant som R55. R55 låter bedre (synes jeg) enn R66. Vanskelig å finne brukt, men jeg klarte å prute ned et par til 6500,- hos en forhandler... Koster 9990,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •