Ny hjemmekino - trenger råd rundt høytelere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino - trenger råd rundt høytelere

Hei,

Driver på å lage et hjemmekino rom. Rommet er ca 4m x 6,5m. Driver nå å skal bestemme meg for høytalere og elektronikk. Vil brukes til både film og musikk.

Kjøpte for to år tilbake Focal Electra (5.1 anlegg) med Denon elektronikk - har vært godt fornøyd med dette. Dette er plassert i stua og nå vil jeg realisere gutte-drømmen. Har vel egentlig ikke noe budsjett, men tenker meg vel å bruke rundt 200. Har sålangt bare lest og fattet interesse i:
    Prosjektor: Panasonic PT- AE1000E
    Elektronic: Denon AVC A1XY
    DVD: DVD-A1XV
    Front høytalere: B&W 903D, Dali Helicon 400 eller Electra Be 1027/1037

Er typen som liker center, sub, side og bak fra samme produsent som front.

Så før jeg går på lytte runde, tenkte jeg å spørre om dere hadde noen tips for hva jeg bør høre på i tillegg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville lagt til både Audio Physic og Martin Logan på lista di. Ellers er det et par tråder om høyttalere i prisklassen rundt 50 000 du kan lese.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...0-60000-a.html

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hrro
    Hei,

Driver på å lage et hjemmekino rom. Rommet er ca 4m x 6,5m. Driver nå å skal bestemme meg for høytalere og elektronikk. Vil brukes til både film og musikk.

Kjøpte for to år tilbake Focal Electra (5.1 anlegg) med Denon elektronikk - har vært godt fornøyd med dette. Dette er plassert i stua og nå vil jeg realisere gutte-drømmen. Har vel egentlig ikke noe budsjett, men tenker meg vel å bruke rundt 200. Har sålangt bare lest og fattet interesse i:
    Prosjektor: Panasonic PT- AE1000E
    Elektronic: Denon AVC A1XY
    DVD: DVD-A1XV
    Front høytalere: B&W 903D, Dali Helicon 400 eller Electra Be 1027/1037

Er typen som liker center, sub, side og bak fra samme produsent som front.

Så før jeg går på lytte runde, tenkte jeg å spørre om dere hadde noen tips for hva jeg bør høre på i tillegg.
    Dette kan jo bli spennende. Regner med at du mener B&W 803D. Burde vel ha en HTM2D som senter eventuelt da. Mener at disse høyttalerne du nevner fortjener annen elektronikk enn Denon. Med mindre Denon reciver og sluttrinn til front HT og eventuelt senter, så får du en helt annen HT. Kjøp en AVC A11XVA, holder i massevis, selv om du har store bak HT. Men når det kommer til sub så er vel valget enkelt. SVS!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Men som JD skriver over her, så er Audio Physic og Martin Logan absolutt å annbefale. ML Vista er jo en flott HT som låter meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Dette kan jo bli spennende. Regner med at du mener B&W 803D. Burde vel ha en HTM2D som senter eventuelt da. Mener at disse høyttalerne du nevner fortjener annen elektronikk enn Denon. Med mindre Denon reciver og sluttrinn til front HT og eventuelt senter, så får du en helt annen HT. Kjøp en AVC A11XVA, holder i massevis, selv om du har store bak HT. Men når det kommer til sub så er vel valget enkelt. SVS!!!
    Ja, mener B&W 803D selv om jeg ser fra andre tråder at folk anbefaler 802D ift 803D (dyrere også..). Tenkte i såfall HTM2D, 805S (bak) og ASW 855. Er ikke helt sikker på hva du mener med "Med mindre Denon reciver og sluttrinn til front HT og eventuelt senter, så får du en helt annen HT". Har du andre forslag? Takk Daniel

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hrro
    Ja, mener B&W 803D selv om jeg ser fra andre tråder at folk anbefaler 802D ift 803D (dyrere også..). Tenkte i såfall HTM2D, 805S (bak) og ASW 855. Er ikke helt sikker på hva du mener med "Med mindre Denon reciver og sluttrinn til front HT og eventuelt senter, så får du en helt annen HT". Har du andre forslag? Takk Daniel
    HT= Høyttaler. Det jeg mener er at eks B&W 803D + en HTM2D ville spilt mye bedre med egen effektforsterker som kun går til disse. Lydmessig så er det ikke all verden av forskjell mellom hjemmekino forsterkerne til Denon. Selv hadde jeg valgt en Denon AVR 4306 + eventuelt 3 stk Midgard Audio 6.1 til frontrekka. Mye bedre kontroll på lydbildet. Bak å side høyttalerne trenger ikke så mye effekt, så det hadde holdt massevis med en 4306. Er jo snasent og koste på seg 805S bak da. Er musikk i flerkanal en prioritet så er det ok om du vil bruke så mye penger på bakhøyttalere. Men å bruke 26K på en ASW 855 hadde jeg ikke gjort.
    Hadde gått for en stk SVS PB12 plus/2. Koster halvparten av 855`n, Skal si SVS`n går mye dypere med enormt trykk i forhold til B&W`n. Sier ikke at den er dårlig, men den er ikke verdt kronene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har du jo kr til en dedikert cd spiller også da Siden musikk også er prioritert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •