Nye høyttalere, JBL vs Klipsch vs Dali

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere, JBL vs Klipsch vs Dali

Vurderer sterkt og bytte ut min Patos-oppsett som nå består av Patos Basic 500 front, B210 center og B110 som bakhøyttalere. Er igrunn fornøyd med dette oppsettet, men frister og prøve noe annet etter noen år

Har funnet 3 løsninger som jeg lurer på, og håpte at noen her inne har erfaringer med lignende oppsett.

Oppsett 1: JBL Studio-serien, JBL L890 front, L830 bak og LC1 center.

Oppsett 2: Klipsch RF-serien, RF-82 fronthøyttaler, RC-62 centerhøyttaler
    og RS-52 bakhøyttaler.

Oppsett 3: Dali Concept-serien, Concept 10 foran, Concept 6 (evt 2) bak og Concept CT center.

Først og fremst de to første oppsettene jeg har sett på, men etter en titt på Dali her om dagen ble de med og

Skal drives av en Harman Kardon HK635. Og planen er og bytte ut min Paradigm PS1200 sub med 1 eller 2 XTZ W12 subber.
    Går mye godt i musikk-dvd`er, live konserter o.l på anlegget, samt endel musikk. Men vil ha et anlegg som virkelig kan dra på når jeg ser en god film også!
    Musikksmaken er bred, mye Metallica, Audioslave og den type musikk, men også endel av det roligere slaget.
    Kort sagt er målet å finne et anlegg som er bra allround.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite respons her..

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, får hive inn MIN mening da. Angående Dali mener ihvertfall jeg at Concept 10 er overpriset, ville da heller gått for Concept 8 hvis jeg på død og liv skulle ha Dali. Hart hørt Studio-L fra Jbl vet et par anledninger nå, og joda, gode høyttalere, men jeg mener det blir litt...Tja, ikke kjedelig eller lite engasjerende, men jeg hadde kanskje forventet mer. Kan være min Klipsch-forelskelse som spiller meg et puss, for jeg kjenner en kar med Studio-L hele veien, og han er kjempefornøyd.
    Så moralen her er at dette bør du for din egen del finne mest mulig ut av på egenhånd. Dra ut i butikker, lån med deg hjem om mulig og i det hele tatt.
    Å ta slik spørsmål her på forumet fører alltid til betraktninger om personlige referanser som jeg nettopp har servert. Og bare for å ta Klipsch til slutt, verdt en lytt, du finner fort ut av om du liker den litt spesielle lyden, og faller du for det er det ingen vei tilbake er jeg redd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er erfaringer/meninger som det jeg er interessert i å høre kakehode

Er ikke så lett å få lånt med ting hjem her, når det er 15-20 mil til de butikkene som har div høyttalere..
    Men skal ta en runde og få sjekket de ut ila ferien nå, får håpe jeg blir klokere av det

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal få min mening også
    Hadde patos b510 tidligere , de spilte bra men begynte å rumle v høyt volum. ( dette kan selvfølgelig ha noe med plassering å gjøre)Dette er ikke noe problem med Klipsch , de står nesten likt plassert . Kjenner ikke JBL men har hørt div Consept , de imponerte ikke .Ikonserien er vel mer å satse på ?
    gubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •