Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nå fortsatt at grunnen til at det er ,så klart, to leirer når det gjelder Klipsch er at den ene leiren har hatt anledning til å eie/høre Klipsch over lang tid.-Den andre leiren har hørt de demonstrert , enten i butikk eller hos en kompis dagen etter han kjøpte dem!
    Sistnevnte har desverre ingen mulighet til å oppfatte hvordan et par Klipsch kan lyde,fordi innspillingstiden er usannsynlig lang.Det kan gå mange måneder før et Klipsch-sett låter optimalt.Vi snakker mange hundre timer!
    Kunne vært morsomt å vite hvorfor akkurat dette merket oppfører seg slik.-Hva som er bedrevet under produksjonen,som gir denne litt uønskede effekten ang innspillingstid......
    Mvh Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hvordan ville en integrert forsterker som Marantz passe med klipsch eventuelt ? =)
    Tror det kan bli veldig bra jeg
    Klangbalansen passer iallefall...
    Hva Marantz tenkte du på?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en Marantz PM-7001 jeg har kjøpt.. = ) Men får se hva det blir til, kjøper høytalere innen 2 uker, så får vi se om det blir patos eller klipsch.

Men RF-62 er vel mer lik patos basic 410 ? forde om RF-62 har samme pris som Patos basic 510... Ser den har 6,5 basselementer. Må vel bli eventuelt Rf-82 jeg må finne brukt isåfall, er ganske intressert i klipsch pågrunn av at de er bedre til film, etter det folk sier...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sittet å spanet på høytalere i flere uker nå uten å egenlig finne det jeg var på jakt etter, og i går reiste jeg nesten i "villt sinne" og henta et par med Klipsch RF-62 i går, og jeg må bare få sagt det med en gang at det er lenge siden smilebåndet har beveget seg så bredt

for å bruke et godt jærsk uttrykk: "an sidde så ei kula"

pr dags dato kjører jeg dem kun på en 2x50w Sonos ZP100 og fôrer dem med flac, selv med denne lille forsterkeren blir det liv, alt fra Katie Melua, Norah Jones, Pink Floyd....jeg har prøvd en del nå, og det bare funker..

dynamikken er helt rå, og diskanten er på ingen måte kvass og fremtredene.
    jeg er kjempefornøyd med valget mitt i allefall, selv om jeg også kanskje har hatt fordommer mot Klipsch og horndiskanten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en Marantz PM-7001 jeg har kjøpt.. = ) Men får se hva det blir til, kjøper høytalere innen 2 uker, så får vi se om det blir patos eller klipsch.

Men RF-62 er vel mer lik patos basic 410 ? forde om RF-62 har samme pris som Patos basic 510... Ser den har 6,5 basselementer. Må vel bli eventuelt Rf-82 jeg må finne brukt isåfall, er ganske intressert i klipsch pågrunn av at de er bedre til film, etter det folk sier...
    Klipsch og Patos er nesten rake motsetninger, Patos har en meget mørk klangbalanse, samt at dem er langt mer tungdreven. Klipsch kan helle mer mot det lyse i tillegg til at de er særdeles lettdreven - de leverer og en spilleglede som overgår det meste jeg har lånt øret til.

MArantz er en meget god kombo med Klipsch.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner mine rf-82 og bli ferdig innspillt. jeg har byttet dvd spiller til en oppo 980h. Jeg syntes de har blitt mye mindre spisse i toppen, samt mer detaljerte og åpne under innspillingstiden. Vil ikke kalle disse noen bølle høyttaler ihvertfall

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en klipsch Rf-62 levere like kjellerdyb bass og en bedre filmopplevelse enn patos basic 510 ? Er jo lik pris på dem...

Etter det som står i spesifikasjonene, ligner jo klipsch Rf-62 mer på Patos basic 410, bare 2500kr dyrere..

Har hørt på 410 også og de synes jeg ikke går dypt nok, blir for pinglete til den hardere musikken jeg spiller, derfor jeg lurer på om klipsch RF-62 ligner på patos B 410, siden den bare har 6,5 basselementer.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en klipsch Rf-62 levere like kjellerdyb bass og en bedre filmopplevelse enn patos basic 510 ? Er jo lik pris på dem...

Etter det som står i spesifikasjonene, ligner jo klipsch Rf-62 mer på Patos basic 410, bare 2500kr dyrere..

Har hørt på 410 også og de synes jeg ikke går dypt nok, blir for pinglete til den hardere musikken jeg spiller, derfor jeg lurer på om klipsch RF-62 ligner på patos B 410, siden den bare har 6,5 basselementer.
    Å bedømme en høyttaler etter spesifikasjoner er tilnærmet håpløst. Ja, 510 er oppgitt til å spille noen få hertz dypere enn RF-62, hva så? Ja, 410 og RF-62 har samme elementstørrelse, men hva så? Slike spesifikasjoner sier null og niks om hvordan høyttaleren låter, og like lite som en kan bruke til å sammenligne to modeller. Hverken 510, 410 eller RF-62 spiller kjellerdyp bass, men slikt har vi da subwoofere til, og sånn sett er det fint lite interessant at de ulike modellene er oppgitt til å spille ned til 30 eller 36hz.
    Videre er dette målt under ideelle forhold, så resultatet blir sjelden eller aldre det samme i ditt hjem med din plassering. Mine RF-7 f.eks. er oppgitt til å spille ned til 32hz, men i mitt rom stuper kurven ved 39hz. I samme rommet gav Proson R69SA brukbart utbytte til like under 25hz, men trenger jeg virkelig forklare hvor uendelig mye bedre RF-7 låter på alle tenkelige måter?

Det finnes for eksempel Dali Mentor 6 og Audiovector Mi3 Avantgare, begge har samme elementstørrelse som 410, men koster henholdsvis 20000 og 38000...Ser du poenget mitt eller?

Eneste som er på det rene er at Patos og Klipsch låter svært forskjellig fra hverandre, å bedømme en høyttaler ut ifra spesifikasjoner alene er håpløst, og inntil det dukker opp noen som har erfaring med både 410 og RF-62 blir all sammenligning ren synsing og gjetning.
    Eller meningsløs pjatt med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte RF-82 på en Marantz 70watt stereoforsterker. Syns det låt meget bra! Jeg er ingen guru, men har ikke noe problemer med å anbefale Marantz.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår poenget ditt kakehode = )

Står ihvertfall uansett mellom klipsch RF-62/82 og patos basic 510. Kan som sagt ikke få hørt klipsch, men virker som at de passer bedre for meg, siden de da er bedre til filmbruk og har en klar og fin tone..

Håper det kommer et par med RF82 på bruktmarkedet snart.. Har ikke sett noe til klipsch eller patos på lenge, folk er vel storfornøyd med de =p

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare et minus med RF-62.... den er 2-veis.
    Forgjengerne var 2,5-veis. kun Center høytalerne er 2,5-veis nå.
    Dette gjør at de lider litt til musikkspilling.
    Hadde de bare laget klipsch Front med 3-veis i referance serien :-)

Frekvensresponsen er bra. 35hz så faller den raskt av.

Men jeg har prøvd og målt når jeg tettet en refleksport med en t-shirt.
    Da ble det en veldig pen avrunding med dypere bass men mindre trykk/punch ca 30hz med lite fall.

Klipsch er helt rå på film :-) :-) :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, trur jeg venter med å kjøpe helt til jeg finner noen brukte klipsch RF-82..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er bare et minus med RF-62.... den er 2-veis.
    Forgjengerne var 2,5-veis.
    Dette gjør at de lider litt til musikkspilling.
    Hadde de bare laget klipsch Front med 3-veis i referance serien :-)

Frekvensresponsen er bara. 35hz så faller den raskt av.

Men jeg har prøvd og målt når jeg tettet en refleksport med en t-shirt.
    Da ble det en veldig pen avrunding med dypere bass men mindre trykk/punch ca 30hz med lite fall.

Klipsch er helt rå på film :-) :-) :-)
    Både RF-25,35,62 og 82 er to-veis, mao har alle høyttalerne to elementer som spiller både bass og mellomtone. Men Klipsch brukte et litt annet system på RC-7, tapered array. Det strengt tatt fremdeles bare toveis, men øverst i mellomtonen er det bare ett av basselementene som spiller, det andre blir med litt lenger nede i frekvens.

Og hvorfor i alle dager skulle 3-veis være bedre enn to-veis? Er elementene i stand til å spille det utvidede frekvensområdet(hvilket Klipsch sine elementer åpenbart er) finnes ingen fordel med 3-veis. Man får bare én delefrekvens å bekymre seg for, delefilteret kan gjøres mindre komplisert og kraftkrevende samt at man får dobbelt membranareal kontra samme høyttaler satt opp som tre-veis.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke gjøre annet enn å henge meg på diskusjonen...

Har hørt at det er mange som ikke synes noe om kombinasjonen Rotel/Klipsch. Er dette felles oppfatning, eller hvordan ligger det an? Hva er i så fall begrunnelsen for at disse ikke skal gå overens?Har selv denne kombinasjonen, og synes ikke dette lyder ubalansert på noe som helst vis.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Kan ikke gjøre annet enn å henge meg på diskusjonen...

Har hørt at det er mange som ikke synes noe om kombinasjonen Rotel/Klipsch. Er dette felles oppfatning, eller hvordan ligger det an? Hva er i så fall begrunnelsen for at disse ikke skal gå overens?Har selv denne kombinasjonen, og synes ikke dette lyder ubalansert på noe som helst vis.
    Nå har jeg RF-7 og hadde inntil nylig en Rogue Audio Stereo90 effektforsterker til disse, og det burde jo være rette medsinen for RF-7; en kraftig rørforsterker. Og joda, det spillte musikk som bare pokker!
    Men så byttet jeg sist uke til Rotel RB-1092, og på mange måter låter det faktisk enda bedre. Mangler denne mystiske rør-magien, men kreftene er fullstendig endeløse, og det har definitivt sin sjarm. Rent klangmessig låter det veldig forskjellig, men det er fremdeles en svært god match i mine ører, bare annerledes.
    Argumentasjonen har vel vært at Rotel har vært noe frempå i diskanten(javel?!?), men dette er "utbedret" på de nye ICE-baserte modelene kontra RB-1090, og hos meg spiller det ihvertfall meget nøytralt i diskantområdet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde Klipsch SB3 (?) på min gamle rotel ra972 merket jeg ingen antyding til skarp diskant. Det er mange myter ute å går.

BTW: Kakehode. Det er ikke lov med grafikk i signaturene FYI.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da jeg hadde Klipsch SB3 (?) på min gamle rotel ra972 merket jeg ingen antyding til skarp diskant. Det er mange myter ute å går.

BTW: Kakehode. Det er ikke lov med grafikk i signaturene FYI.
    Curses! Bloody nannystate...Jeg beholder det lille bildet så lever jeg litt farlig inntil en moderator finner for godt å denge meg. Men da får de pokker meg ta en liten gjennomgang på forumet i samme slengen, for vel kan jeg være en signatur-happy fjott, men alle skal skjæres over med samme kam!

Nuvel, back to topic, og tilbake til min RB-1092/RF-7 - kombo. Ikke at skarp diskant var problematisk tidligere, men etter en liten omplassering og rekalibrering...ahhh, det synger
    Så nei, disse advarslene om Rotel koblet til Klipsch har jeg ingen forståelse for. Nå skal det sies at både cd-spilleren og forforsterkeren min begge heller litt mot det varme, men hva jeg hører i skrivende stund er sju mil fra noe som i det hele tatt minnner om mismatch.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg Rotel RA 1062 intregrert stereo forsterker for litt siden.
    Har ikke prøvd den på mine klipsch enda for den brukes til et lite anlegg til datan.

Men fra det jeg hører er det god lyd på Rotel. Behagelig og høre på.

De er som harman/kardon. veldig snille når det kommer til oppgitte watt :-)
    eks den 1062 jeg kjøpte....
    Oppgitt til 2*60 8 ohm rms... målt 2*90 8 ohm rms i en test jeg har lest i ettertid.

Har fått øynene opp for Rotel i kombo med klipsch etter dette kjøpet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Er det noen av dere som har vært borte i et par noe eldre Klipsch høytalere ved navn KSF 10.5 ? Lurer på om ikke disse var produsert på slutten av '90 tallet en gang. Lurer på om ikke de har 2 stk 8'' i tillegg til hornet.

Vurderer et noen brukte slike nede i kjellerstua (4 stk) som surround høyttalere - drevet av ev Rotel RSX-965 receiver. Med en KSF C5 (?) som senter. Vil dette låte all right ?

Har forøvrig en Krell KAV300i oppe i stua - som driver et par Audiovector M3 Signature. Er litt spent på hvordan Klipsch'ene vil låte på Krellen...? Kontra Audiovectorene ?

Som sagt - noen som har erfaringer med KSF 10.5 - så ville jeg satt pris på noen tilbakemeldinger

Mvh
    Pompel

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes P-39F ser skikkelig bøllete ut med amcar-style utblåsning. Men til prisen bør den vel kanskje være sofistikert som en Tysker?

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •