Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Her om dagen var jeg å hørte på RF-82 på CB elektro i Tønsberg (endelig klipsch forhandler i tønsberg!). I testrommet var den matchet med en marantz stereoforsterker på 70 watt. Og det spilte så det suste. Med en klarhet og punch som overgikk forventningene mine voldsomt(dog blir overgangen fra genexxa voldsom:-D ). Både "hotel california" og "thriller" fra henholdsvis Eagles og Michael Jackson, fikk frem gliset hos meg.

Men så til poenget mitt; For å vise meg noe rart som han sa, bytta han forsterker til en marantz 40 watt stereforsterker. Og jeg merket fysisk at det ble mer trøkk i bånn. Hvordan kan færre watt skape mer trøkk? Jeg skjønner ingenting..
    At mer watt betyr mer trøkk er en stor missforståelse som dessverre mange har. Det betyr at du ikke trenger mange watt fordi Klipsch er veldig lettdrevne. Kanskje du høre bare 10w i bruk? Da har selve konstruskonen og kvaliteten på komponentene mer å si. Samt at den har god strømforsyning, noe som er mye viktigere enn watt.
    Jeg bruker 30W KlasseA til 27.000,- og den ga mer trøkk enn en på 150w til 48.000,-

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Men så til poenget mitt; For å vise meg noe rart som han sa, bytta han forsterker til en marantz 40 watt stereforsterker. Og jeg merket fysisk at det ble mer trøkk i bånn. Hvordan kan færre watt skape mer trøkk? Jeg skjønner ingenting..
    Det er vanskelig å si. Det kan være at 40watteren har større strøm reserver. Eller at Watt styrken er oppgitt forskjellig på de 2 forsterkerene. Den ene i peak, og den andre ved normal last. Men det er rart siden det er snakk om samme produsent.

Jeg ville tro at det var strømreservene som gjorde det, slik at 40w har mer å gå på når det ble mer trøkk i lydbildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vanskelig å si. Det kan være at 40watteren har større strøm reserver. Eller at Watt styrken er oppgitt forskjellig på de 2 forsterkerene. Den ene i peak, og den andre ved normal last. Men det er rart siden det er snakk om samme produsent.

Jeg ville tro at det var strømreservene som gjorde det, slik at 40w har mer å gå på når det ble mer trøkk i lydbildet.
    Alle produkter låter forskjellig og det er vel ikke noen overraskelse at to forsterkere låter forskjellig i bassen også? Transistorer har forskjellige karakteristikker, bare det kan kanskje utgjøre forskjellen? Det er ikke bare watt og strøm som avgjør.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet

Er det noen som vet hva en Brukt RF7 burde ligge på pris messig?

Tenker litt på og kjøpe meg det, om ikke RF83 er en mye bedre høttaler da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan anbefales av forsterker styrke på RF-83.

Sitter å tenker mest på Midgard: Home - Midgard Audio

De har 130 w, 250w og 600w. Vil 250w være mer enn nok til å kontrollere disse, eller burte jeg gå for 600w versjonen?

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Effekt

Eksu og roffe har vært en tur innom Nølle og testet litt. Ref:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post696046

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva kan anbefales av forsterker styrke på RF-83.

Sitter å tenker mest på Midgard: Home - Midgard Audio

De har 130 w, 250w og 600w. Vil 250w være mer enn nok til å kontrollere disse, eller burte jeg gå for 600w versjonen?
    Lurer på det samme selv - har en slektning som har valgt disse høyttalerene og som søker MA blokker. På papiret er den største (6.1) totalt overkill, men på den annen side så har alldrig overhead skadet noen har det?
    Noen som har erfaring her?
    Planen er å benytte en Rotel RC-1070 Pre samt Marantz 7001 CD/SACD spiller på oppsettet.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 6.1 for å drive RF-83.
    Vil tro det blir en fin løsning :P
    Har ikke bestilt RF-83 enda pga huset er ikke ferdig pusset opp.
    Men gleder meg som en liten unge på julaften!
    Leste en annen post en plass her, der en person sa det ville bli Kremen..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Lurer på det samme selv - har en slektning som har valgt disse høyttalerene og som søker MA blokker. På papiret er den største (6.1) totalt overkill, men på den annen side så har alldrig overhead skadet noen har det?
    Noen som har erfaring her?
    Planen er å benytte en Rotel RC-1070 Pre samt Marantz 7001 CD/SACD spiller på oppsettet.
    Det er vanskelig å si hva en "trenger"... Generelt kan du vel drive Klipsch med en mobiltelefon (men det er ikke lurt). Min erfaring er at de trenger en god strømforsyning som kan holde kontroll på den høye følsomheten, watt er derfor underordnet.
    Noe av det beste jeg har hørt noensinne (unntak for ML CLS/CJ, Kef ref Four og Akto sine Duo/CJ) er KLF20 med en Accuphase på 2 x 600 watt

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig spørsmål ( er Klipsch en bøllehytaler ? )
    Selvfølgelig er den det hvis du vil.. Min erfaring med disse etter en god tids bruk
    er at alt jeg hørte om Klipsch før jeg kjøpte mine RF 82 stemmer. Les hva jeg hører. Tynn i toppen , spiss diskant , slapp mellomtone , romlete bass.
    Jeg opplever ikke noe av dette på mitt nåverende anlegg
    Det er pur spilleglede både på musikk og film, men det har vist blitt slik at enten liker man de eller så hater man dem.
    Er det forresten noen som har skrudd opp en RF 83 og sammenlignet med RF 82 ?
    Skulle vært gøy og sett om det er verdt 15000.- for et ekstra basselement:?
    gubben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha skrudd dem fra hverandre så kan vi først si at alle elementene i RF-83 og -63 er av er av annen type og kvalitet enn de i rf82 og mindre modeller. Etter å ha hørt begge så er det veldig liten tvil om at RF-83 er en mye bedre høyttaler enn rf-82 etter min smak (da tar jeg ikke prisen i betraktning). Hvordan det ser ut innvendig vet jeg ikke, men lydmessig vil jeg si det låter noe helt annet. Om det forsvarer prisen er opp til en hver å dømme, jeg hadde ikke hatt problemer med å betale det ekstra. Det skal dog sies at RF-82 er en høyttaler som gir uforskammet bra lyd til prisen, og om man ikke har for stort rom kommer man veldig langt med disse. Det er en verdig arvtager for RF-3/3II og 35. :-D

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut dagens hjemmekino med høyttalere fra Klipsch, nå som jeg snart får egen stue til formålet.

Men det som jeg stusser på er bakhøyttalerne; trodde bipolare bakhøyttalere bare var et gufs fra den tiden man ikke hadde diskrét bakkanaler, og at med dagens lydformater så var det beste å ha like høyttalere bak som foran. Er det noen som kan forklare dette fenomenet for meg?

Jeg så nemlig for meg et 5.1-oppsett med 4 stk. RF-62 eller RF-82, og 1 stk. RC-62 (pluss SVS-sub, men den kan vi jo holde utenfor her). Er jeg helt på jordet her?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Jeg vurderer å bytte ut dagens hjemmekino med høyttalere fra Klipsch, nå som jeg snart får egen stue til formålet.

Men det som jeg stusser på er bakhøyttalerne; trodde bipolare bakhøyttalere bare var et gufs fra den tiden man ikke hadde diskrét bakkanaler, og at med dagens lydformater så var det beste å ha like høyttalere bak som foran. Er det noen som kan forklare dette fenomenet for meg?

Jeg så nemlig for meg et 5.1-oppsett med 4 stk. RF-62 eller RF-82, og 1 stk. RC-62 (pluss SVS-sub, men den kan vi jo holde utenfor her). Er jeg helt på jordet her?
    RF-62 typen er vel ikke bipolar, men har samme lyd i begge retninger. Bipolare snur vel fasene på den ene siden. Disse gjør ikke det så vidt jeg har skjønt. Bare at de sprer lyden mer enn vanlig bokhylle varianter.

En Bokhylle varriant kan man også bruke bak, hvis man ikke ønsker de som for noen kanskje ser litt vel rare ut.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner skikkelig Klipsch sug i meg når jeg leser alt dette som står her. ;-) Jeg har hatt lyst til å teste Klipsch lenge, som jeg sa i en anna tråd. Jeg hører på masse forskjellig musikk. Går for det meste i Dire Straits, Pink Floyd, Mariah Carey, Christel Alsos, Katie Melua m.f. Lurer virkelig på om jeg hadde angret om jeg hadde byttet fra 604 S3 til Klipsch RF-82. Kjører jo alt av elektronikk fra Denon også. Er iallefall ingen fare å tenke på at RF-82 får nok strøm om jeg skulle bytte, men nå har ikke jeg sjans til å lytte på RF-82 da jeg bor i grenland. Da må det iallefall være noen i Porsgrunn, Skien eller Bamble som kan gi meg en liten demo. Så kan jeg teste min egen forsterker også for å se hvordan det låter. :-) Noen som kan hjelpe meg? Tror Klipsch viruset tar overhånd

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Opprinnelig spørsmål ( er Klipsch en bøllehytaler ? )
    ?
    Hehehe....
    Tja. Man kan sikkert si det sånn at det er en bøllehøyttaler, men med mykere sider. Sjelden man finner ht'er som er såpass altetende mht. hva musikk du slenger de. Kanskje ikke alt som låter like troverdig ut... Men, det låter så utrolig musikalsk!!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Er iallefall ingen fare å tenke på at RF-82 får nok strøm om jeg skulle bytte, men nå har ikke jeg sjans til å lytte på RF-82 da jeg bor i grenland. Da må det iallefall være noen i Porsgrunn, Skien eller Bamble som kan gi meg en liten demo.
    "Busk Lyd&Bilde" pleier å ha RF-82 inne. De er heller ikke vrange på å koble opp medbrakt utstyr. Akustikken i lytterommet er en annen sak da men..

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    "Busk Lyd&Bilde" pleier å ha RF-82 inne. De er heller ikke vrange på å koble opp medbrakt utstyr. Akustikken i lytterommet er en annen sak da men..
    Visste faktisk ikke at dem var en Klipsch forhandler :-) Men ja. Derfor jeg lurte på om noen i nærområdet hadde Klipsch RF-82. Men takk for at du sa ifra om det. Det gjør masse ting enklere om det blir Klipsch valget faller på ;-)

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Klipsch RF62 iforhold til patos basic 510 ? Har ikke mulighet til å høre klipsch....

Er klipschene mer klarere og bedre til film fks ? men fortsatt har det trykket og bassen..

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blar du litt gjennom forumet og aktuelle tester i glansede magasiner finner du fort en rød tråd hvor Klipsch hylles som filmhøyttaleren foran alt og alle.
    Nå vil jeg ikke anbefale å kjøpe Klispch om man ikke får hørt det først, det låter veldig spesiellt, og det er slettes ikke alle som liker Klipsch-lyden i ren stereo. Ikke at jeg begriper hvorfor selvsagt

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville en integrert forsterker som Marantz passe med klipsch eventuelt ? =)

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •