Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 479
    Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når jeg bestillte mitt system 52 + på Steroefil pr tlf
    fikk 10% uten noe form for pruting fra min side.

som førstgangs handler på Steroefil sysnes jeg ikke det er så dårlig. 8)

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.
    Håper du blir fornøyd :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et must å sjekke priser man kan få hos andre forhandlere, det er jo tross alt om å få dem rimeligst mulig. Jeg betaler dog gjerne litt ekstra for god service og kundebehandling.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått noen filmer på Klipschen nå, og det finnes ikke bedre HT på film. Da er også musikk-DVD inkludert. På musikk har jeg aldri hatt det så morsomt. Har begynt å lytte til låtene istedet for lyden. Det tyder på at lyden er som jeg liker den. Engasjerende er vel et av mange ord som er brukt ifb. med Klipsch. Legg til at den spiller utrolig godt på lavt volum, samt at den spiller også all slags musikk med glede uten å gå glipp av noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Får og holde seg til tema!

De som har erfaring med klipsch kan ikke dere komme med anbefalinger/advarsler på forsterkere dere har med egen erfaring brukt med hell/uhell. Og gjerne da komentere hva dere syntes var bra eller dårlig.

Jeg selv vurderer og ta turen innom OHFS i dag for og få en demo på kombinasjonen Klipsch og Krell da dette ble anbefalt tidligere i tråden. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til denne komboen, men man vet ikke før mann har prøvd!

Kommer til og legge inn hva jeg synnes om denne komboen her!
    Jeg har hatt harmann hk 970 på rf-82,dette låter ikke godt...for lite krefer i denne...Rotel låter skarpt,ingen go match i mine ører...Nå har jeg copland 402,denne spiller langt bedre på rf-82..

forsterkere med 300b rør er også en sykt go match.
    Sikkert mye annet bra og,

Og forresten.....budsjettforsterkerne til stereofil....TL Audio FATMAN testa 25wattern i demo,låt flott...ikke er den svinaktig dyr heller...var noen som nevnte stereofil i tråden her......Finnes også en klasse a 18w også men den hørte jeg ikke på.

etter min mening blir det bare bedre emd skikkelig elektronikk,og det gjelder ikke bare klipsch,som nevnt i tråden at elektronikk skulle matche prismessig,er ikke helt enig i det,etter å ha hørt audionotes p4 balance monoblokker med 300B rør,på rf-63.....elektroniokk til godt over 100k på ht til 19k..Har aldri hørt noe bedre!!

Inkluderer ec aw 180+pre,og emc1 up.

viktigere med go match,enn at alltid ting skal så hverandre nær i prissjiktet..tror vel det er bedre med topp elektronikk,og rimelig(ere)ht,enn omvendt....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tråd. Sitter selv å sparer til RF-83 og RC-64.

Men har kikket mange steder, og har lagt merke til en ting angående Klipsch. Det er jo en del som selger disse, men finnes det ingen konkurranse i dette markedet? Alle har jo samme pris. Stereofil har de vel 5 kroner billigere, men det er jo ingenting å spare.

Hvilke butikker er det som forhandler disse høytallerene i Oslo området?

Vet om Stereofil og Oslo Hifi Center, hvem andre?

Og hvem pleier normalt å ha høytallerene på lager?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å hint litt om at du ikke har så mye penger til Stereofil.
    Tipper de kommer til å slå av litt..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke være redd for å ta en tlf. og snakke med folk. Prisene på nett er veiledende og det hjelper ikke å se på de. Snakk direkte med selgeren og få et tilbud. Ring nestemann og få et bedre. Deretter tilbake til nest beste og få det beste tilbudet og husk: få det gjerne pr. mail el. l.
    Sparte tusener på å snakke med selger og prute.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Du må ikke være redd for å ta en tlf. og snakke med folk. Prisene på nett er veiledende og det hjelper ikke å se på de. Snakk direkte med selgeren og få et tilbud. Ring nestemann og få et bedre. Deretter tilbake til nest beste og få det beste tilbudet og husk: få det gjerne pr. mail el. l.
    Sparte tusener på å snakke med selger og prute.
    Ja, så lenge folk er villige til å betale det lille ekstra så...
    Mange butikker sitter ofte igjen med 1000vis av kroner etter en slik handel. Og mange er villig til å strekke seg ett stykke for å få igjennom en handel.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 17900 for mitt 5.0 sett hos bmaudio.no

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å gi 39000 for Klipsch RF-83. RC-64, 2x RS-62. Det blir ca. 30% avslag. Skal hente dem hos TVboden i Sverige i løpet av uken Før ferien avtalte jeg 39000 med en som het Anders. Da jeg ringte opp igjen for noen uker siden, syns de dette var en altfor liten pris. De ringte meg opp igjen flere ganger og skulle sjekke om dette var riktig. Tilslutt ringte en meg opp og sa (litt tvilende) at jeg kunne få dem til 39000 som avtalt.

Jeg er strålende fornøyd med prisen og syns flere som har mulighet til å kjøre over svenskegrensen, burde dra til tvboden.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har prøvd og tette 1/2 bassporten(e) på klipsch HT ???
    Prøvde dette en gang jeg satt og justert sub med SMS-1 min.
    Frekvensen ble en god del andeledes når jeg målte og sammenlignet :-)

Mistet litt punsh men fikk utvidet frekvensresponsen fra 40 og nedover når jeg stappet en t-sjorte i den ene av de to portene på hver av mine RF-62.
    Ble en veldig fin frekvensrespons av det faktisk.

Men er usikker om HT tåler dette når man spiller litt høyt ????
    Hmm, vært og sende en epost til Klipsch kansje :-)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det flere som har prøvd og tette 1/2 bassporten(e) på klipsch HT ???
    Prøvde dette en gang jeg satt og justert sub med SMS-1 min.
    Frekvensen ble en god del andeledes når jeg målte og sammenlignet :-)

Mistet litt punsh men fikk utvidet frekvensresponsen fra 40 og nedover når jeg stappet en t-sjorte i den ene av de to portene på hver av mine RF-62.
    Ble en veldig fin frekvensrespons av det faktisk.

Men er usikker om HT tåler dette når man spiller litt høyt ????
    Hmm, vært og sende en epost til Klipsch kansje :-)
    Eller bruk forumene på Klipsch Audio Technologies | The Ultimate Sound Experience. Der får du garantert svar.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Bra tråd. Sitter selv å sparer til RF-83 og RC-64.

Men har kikket mange steder, og har lagt merke til en ting angående Klipsch. Det er jo en del som selger disse, men finnes det ingen konkurranse i dette markedet? Alle har jo samme pris. Stereofil har de vel 5 kroner billigere, men det er jo ingenting å spare.

Hvilke butikker er det som forhandler disse høytallerene i Oslo området?

Vet om Stereofil og Oslo Hifi Center, hvem andre?
    Jeg kan på det varmeste anbefale Fryd Hifi hvis du skal shoppe Klipsch. Trivelig butikkeier, og bor du i Oslo blir Klipschene levert på døra di uten noen ekstra kostnader.

Velkommen til Fryd HI-FI

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri likt Klipsch etter en del lytterunder i diverse demorom og på messer. Men for en måned siden skaffet jeg meg et par RB35, og jeg er etter litt justering meget fornøyd.

Det låter veldig morsomt og direkte. I starten hadde jeg problemer med mellomtonen, som låt farget, men etter en runde med romkorreksjon låter det nå overaskende detaljert og åpent. Men det er ikke detaljene man lytter til her. Det er spillegleden og innlevelsen som driver deg fra cd til cd Det eneste jeg har å utsette på de er at instrumentseperasjon klapper litt sammen med svært kompleks musikk på litt volum.

Ekstremt morsomme høyttalere, som heller ikke gjør skam på de mer finkornete innspillingene...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Jeg kommer til å gi 39000 for Klipsch RF-83. RC-64, 2x RS-62. Det blir ca. 30% avslag. Skal hente dem hos TVboden i Sverige i løpet av uken Før ferien avtalte jeg 39000 med en som het Anders. Da jeg ringte opp igjen for noen uker siden, syns de dette var en altfor liten pris. De ringte meg opp igjen flere ganger og skulle sjekke om dette var riktig. Tilslutt ringte en meg opp og sa (litt tvilende) at jeg kunne få dem til 39000 som avtalt.

Jeg er strålende fornøyd med prisen og syns flere som har mulighet til å kjøre over svenskegrensen, burde dra til tvboden.
    Kjøpte midt RF-7 sett samt Marantz produkter i fjor og tjente 17 tusen på kurs og pruting,helt rå service og med matchende elektronik så er det vel ingen som slår Klipsch i sin prisklasse til all musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her om dagen var jeg å hørte på RF-82 på CB elektro i Tønsberg (endelig klipsch forhandler i tønsberg!). I testrommet var den matchet med en marantz stereoforsterker på 70 watt. Og det spilte så det suste. Med en klarhet og punch som overgikk forventningene mine voldsomt(dog blir overgangen fra genexxa voldsom:-D ). Både "hotel california" og "thriller" fra henholdsvis Eagles og Michael Jackson, fikk frem gliset hos meg.

Men så til poenget mitt; For å vise meg noe rart som han sa, bytta han forsterker til en marantz 40 watt stereforsterker. Og jeg merket fysisk at det ble mer trøkk i bånn. Hvordan kan færre watt skape mer trøkk? Jeg skjønner ingenting..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så til det litt teite spørsmålet; Hvilken modell må man gå for i Klipsch-serien dersom musikk står på programmet i tillegg til film?
    Har ikke lest tråden da jeg er på vei i seng. Skal lese den i morgen, så bær over med at jeg muligens svarer helt vilt på noe du ikke lurer på.

Av Klipsch sine høytalere er KLF 20 min all time favoritt (i normale prisklasser) den spiller både film og musikk så det gyver. Med høy kvalitet på resten av utstyret er den et røverkjøp. Finnes jo kun brukt, men det selges stadig noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KLF serien er heftig (!)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    når jeg bestillte mitt system 52 + på Steroefil pr tlf
    fikk 10% uten noe form for pruting fra min side.

som førstgangs handler på Steroefil sysnes jeg ikke det er så dårlig. 8)

Troeen

Merket dette jeg oxo, men det var først etter jeg hadde bestilt og betalt hos Tonart jeg sjekket hos Stereofil.
    Stereofil ligger nå som bokmerke hos meg for fremtiden :-)

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •