Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 479
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ok, da er den saken grei.

tror jeg bare tar meg råd til 62 el 82 denne gangen, og satser litt på elektronikken istedenfor hvis det trengs. kjekt å utnytte potensialet i de jeg har.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en Denon 2807 i biamp modus på mine rf-82. Det var grei lyd til ett visst nivå da syntes jeg lyden fløt i sammen. Kjøpte meg en Rotel 1080, Den har full kontroll. Spiller veldig tøfft i sammen med svs pluss/2. Musikk dvder er en fryd! Denon 2807 har ikke stor nok strømforsyning til å drive 5.0 oppsett med rf-82 opptimalt ihvertfall. Prøvde aldri å bare drive rf-82 må jeg legge til, det bør jo fungere litt bedre da.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    ok, da er den saken grei.

tror jeg bare tar meg råd til 62 el 82 denne gangen, og satser litt på elektronikken istedenfor hvis det trengs. kjekt å utnytte potensialet i de jeg har.
    Tror det er ett smart valg. rf-63/83 spiller mer detaljert etter det jeg har hørt men rf-82 går for å være best bang for the buck. Kan ihvertfall skrive under på at de spiller høyt nok Har ikke hørt de med noe annet enn min Denon 2807 og Rotel 1080. Det spiller pent i mine ører dog noe hardt på skrikete innspillinger. Har vel ca 100timer på de så det er jo litt igjen av innspillingen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 er en meget god høyttaler, og er absolutt en oppgradering fra forgjengeren RF-35. Anbefales på det varmeste

Det skal vel sies at det er Klipsch's mest populære modell i en meget beleilig prisklasse. Det begynte med deres RF-3. Videre kom RF-3II, RF-35 og nå RF-82.

RF-3II var da jeg virkelig fikk øynene opp for dette merket

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    RF3 har samme bass/mellomtone-elementer som RF-5, 8 tommer, men RF-5(og RF-7) har bedre, delefilter/intern kabling, kraftigere og penere kabinett/finish samt et større og bedre horn.

Stort sett samme forskjellene man får kose seg med når man går oppover stigen fra RF-82 og kommer til RF-63/83, men har ikke nesten alle høyttalerne i dn siste utgaven av Reference-serien samme horndriver, eller husker jeg helt feil nå?

EDIT: RF-7 og RC-7 har 1,75"horndriver, RF-5 har en 1"-utgave.
    RF-82 og modeller nedover benytter samme horndriver så vidt jeg vet. Elementene holder også lavere standard enn dem som står i RF-83 og -63. Både RF-83 og -63 er en helt forskjellig høyttaler om man ser vekk ifra at de er av samme type konstruksjon og prinsipp. Større drivere, bedre motorsystem, høyere effektålelighet, bedre avstivet kabinett, delefilter, kabling etc er de viktigste forskjellene.

Edit: Er en helt annen type driver i RC-7 og RF-7 enn det det er i RF-5.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart å lese denne tråden. Er det ingen som har et nøytralt forhold til Klipsch? Det blir enten elsk eller hat. Tror det er en del feller å gå i når det gjelder Klipsch. Men med rett kombo med elektronik så låter det pent og stooort. Ser det er flere som anbefaler rør. Demo er ønsket:-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å svinge innom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig er det ikke flere feller enn for andre merker, det skal strengt tatt godt gjøres å få en Klipsch høyttaler til å låte helt jæv...

Men det er som med andre merker veldig mye å hente på å matche komponenter riktig.

Edit: Ang. om RF-82 vil fungere i rom på størrelse 20-30kvm. Det burde det absolutt gjøre, og man bør strengt tatt da også vurdere en større modell.

Jeg har RF-7 i et rom på oppunder 20kvm. Det fungerer greit, men må demperommet, og sliter med en heftig topp i bassområdet fra 70-30hz fra RF-7 pga str på rommet vil jeg tro. Det har krevd en del jobbing, og det låter akseptabelt nå De er jo strengt tatt beregnet på rom som er 30-40kvm ++

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut hele høytalerparken min. Sitter idag med Klipsch Synergy kjøpt i 2000. Har vært fornøyd og er godt vant med Klipsch og da er det jo naturlig å oppgradere til en nyere variant av Klipsch. Har lyst på dette:

RF-83
    RC-64 Center
    RS-62 Surrounds
    RT-12d Subwoofer

Ser at dette ligger på over 50 lapper nypris.
    Noen som kan gi meg et tips på hva jeg burde kunne få dette til ved et pakkekjøp ? Bor i Oslo .....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør da med Oslo Hificenter. Vil også tro at andre forhandlere kan skaffe det, og hør med dem også!

Ville også gjort et forsøk på å kontakte Audiocompaniet direkte, og høre om det er mulig å kjøpe direkte fra dem

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vurderer Klipsch selv, men sliter med å velge rett modell for mitt bruk. Synes det er relativt stort prissprang fra RF62/RF82 opp til RF63. Dvs. prisenforskjellen er en dobling. Er RF63 så mye bedre enn RF62? Ser også at Klipsch er 2-veis så da krever den egentlig mye forsterkerkraft for å få kontroll på elementene da mellomtone ikke er et eget element, og at følsomheten strengt tatt sier meg fint lite annet enn å spille høyt...

Hjelp rev. 2!
    Vi har strengt tatt ikke svart på spørsmålet ditt Tiger

Til hvilket bruk hadde du tiltenkt evt Klipsch?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Vurderer å bytte ut hele høytalerparken min. Sitter idag med Klipsch Synergy kjøpt i 2000. Har vært fornøyd og er godt vant med Klipsch og da er det jo naturlig å oppgradere til en nyere variant av Klipsch. Har lyst på dette:

RF-83
    RC-64 Center
    RS-62 Surrounds
    RT-12d Subwoofer

Ser at dette ligger på over 50 lapper nypris.
    Noen som kan gi meg et tips på hva jeg burde kunne få dette til ved et pakkekjøp ? Bor i Oslo .....

Du burde sende en forespørsel til Tv Boden i sverige, de gir bra rabatter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Vi har strengt tatt ikke svart på spørsmålet ditt Tiger

Til hvilket bruk hadde du tiltenkt evt Klipsch?
    Film primært. Men du vet hvordan det lett blir. Når alt er installert og kalibrert så slenger man på litt musikk...og så er karusellen i gang igjen. Dyrere er ofte bedre, men synes at prisforskjellen mellom 62 og 63 er relativt stor.

Er det kasseresonnansproblemer på RF62-modellene, eller prioriterer Klipsch grei avstivning i kabinettene generelt. Mitt inntrykk med SA 1xxx-serien er at de har en utfordring der. Det er derfor jeg spør om det samme med Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RT-12d Subwoofer ?

Vurderer sterkt å kjøpe dette:

RF-83
    RC-64
    RS-62

Men er usikker på om jeg skal velge RT-12d som SUB. Den er jo grisedyr - 20000 (før pruting). RW-12d får man 13000 billigere. Skjønner at det er stor forskjell på disse 2, men har ikke direkte behov for noe monster-sub. Har jo naboer ..... Noen som har erfaring med subbene og kan gi noen hint ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rabatt...

Sjekket med Audiocompaniet direkte selv, og de henviste direkte videre til en av forhandlerene. De var "lettere" å ha med å gjøre før virker det som...
    Var innom Oslo Hificenter og der var det ikke mye rabatt å hente!! Dette var samme pakke som du skisserer uten sub og RF 63. Sjekket så med en ettersigende seriøs fyr i Tyskland og da hadde jeg fått hele pakka uten sub for 25 store ink frakt. Var ca 15 tusen spart. Så kommer selvfølgelig det med garanti og sikkerhet bla bla inn da.
    Lønner seg og sjekke rett over grensa uansett som en av gutta her skriver. Avansen på Klipsch her i Norge er altfor stor og det irriterer meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Film primært. Men du vet hvordan det lett blir. Når alt er installert og kalibrert så slenger man på litt musikk...og så er karusellen i gang igjen. Dyrere er ofte bedre, men synes at prisforskjellen mellom 62 og 63 er relativt stor.

Er det kasseresonnansproblemer på RF62-modellene, eller prioriterer Klipsch grei avstivning i kabinettene generelt. Mitt inntrykk med SA 1xxx-serien er at de har en utfordring der. Det er derfor jeg spør om det samme med Klipsch.
    Ok!

Da tror jeg absolutt at Klipsch er veien å gå :-D

Joda, Klipsch har grei avstivning i alle sine kabinetter, og må egentlig si at knoketesten på rf-63/83 ikke var sååå mye bedre enn på RF-7 eller de mindre modellene
    Det morsomme er at jeg aldri har opplevd å høre kasseresonanser i Klipsch sine høyttalere når jeg spiller på dem - ikke spør meg hvorfor, men har tilgode å høre slike "bi-lyder" enda. Hvis du skal til Bergen er du velkommen for demo om ønskelig, men tror absolutt du er safe hvis du går for Klipsch i din hjemmekino, og dem er absolutt meget gode musikkfomridlere i tillegg til å være filmformidlere i særklasse :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Vurderer sterkt å kjøpe dette:

RF-83
    RC-64
    RS-62

Men er usikker på om jeg skal velge RT-12d som SUB. Den er jo grisedyr - 20000 (før pruting). RW-12d får man 13000 billigere. Skjønner at det er stor forskjell på disse 2, men har ikke direkte behov for noe monster-sub. Har jo naboer ..... Noen som har erfaring med subbene og kan gi noen hint ?
    Jepp, og svarer kort og "konsist":

De spiller som helv... Men de koster absolutt mye penger, og spørsmålet er jo da hva annet hva man får for den summen - og det er mange gode subwoofere i den prisklassen. RT-12d er ikke så gale prismessig egentlig - den gamle RSW-15 kostet jo 26k

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Sjekket med Audiocompaniet direkte selv, og de henviste direkte videre til en av forhandlerene. De var "lettere" å ha med å gjøre før virker det som...
    Var innom Oslo Hificenter og der var det ikke mye rabatt å hente!! Dette var samme pakke som du skisserer uten sub og RF 63. Sjekket så med en ettersigende seriøs fyr i Tyskland og da hadde jeg fått hele pakka uten sub for 25 store ink frakt. Var ca 15 tusen spart. Så kommer selvfølgelig det med garanti og sikkerhet bla bla inn da.
    Lønner seg og sjekke rett over grensa uansett som en av gutta her skriver. Avansen på Klipsch her i Norge er altfor stor og det irriterer meg.
    Hovedgrunnen til at Audiocompaniet oppfordrer folk til å kjøpe Klipsch gjennom forhandler er at Klipsch en stund sleit med mye såkalte "svindel-forhandlere". Det var mange "liksom-forhandlere" som "solgte" deres produkter, og det endte med at folk betalte og ikke fikk noe produkt og Klipsch fikk ekstremt mye pes og dårlig PR.
    I tillegg til å ransake nettet for "bedragere" og falske nettbutikker kom de med en melding til alle importører, forhandlere og kunder om at kunden skal kun kunne kjøpe deres høyttalere i en butikk hvor de kan se og høre deres produkter "in real life". Forhandleren skulle også være på deres godkjente forhandler-liste på nettet, samt at importører "ikke" fikk lov å selge dem direkte, de skulle behandles i Klipsch autorisert butikk med "ekte" Klipsch service.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det ikke er min "bizznizz", men kan ikke annet enn bli irritert. Dere MÅ bruke søkemotoren som er HER. Det er nevnt flere forhandlere som gir større og mindre rabatter på Klipsch i mange andre tråder. Hvorfor sjekke hos en og så gi opp? Selv handlet jeg hos Steroefil og fikk gode rabatter. Ta et par ekstra telefoner og spar penger, det er verdt det.
    Det er ingen grunn til å syte før dere har sjekket mulighetene.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste