Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor henge seg slik opp i det, dere er jo like fornøyd med høyttalerne deres likevel. La JBL få lov å mene det han mener, og ikke ødelegg tråden med å smelle med bokstavene fram og tilbake da

Er forøvrig veldig lysten på å kjøpe det opprinnelige Klipschhorn, men det er så himla dyrt.

JBL: Kan være nyere modeller er BS i forhold, men jeg må jammen si at de har gitt meg skikkelig mersmak på hva det andre i deres sortiment har å by på. :-D

Er meget godt fornøyd med dem, og skal med tiden spare meg opp til deres flaggskip. Er også spent på deres nye kommende serie

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny serie?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Klipsch har en highend-serie i prisklasse over Reference-serien på gang. Har vel strengt tatt hatt det lenge, men først ville ikke de amerikanske forhandlerne ha den, så vil de europeiske forhandlerne ha den, men fikk ikke, men det skal være rett rundt svingen.

Dette plukker jeg rett fra minnet, så rett meg om jeg tar feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan stemme ganske bra det kakehode. Er dog ikke verst at det europeiske markedet faktisk blir prioritert fra Klipsch sin side, tidligere har det ikke vært prioritert i samme grad :-D

Liker tendensene :-D

Og gleder meg som en unge til å finne ut av hvordan disse blir

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde de var lagt døde jeg. Var ikke dette annonsert i 2003/2004 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Klipsch tar ting rett og slett en god del tid, og sånn sett er det litt vanskelig å vite.

Mener å huske at Aud.companiet sa at det var en øvre serie på vei, men at det også er noe usikkert og uansett ville ta tid (slik det pleide å gjøre) sist jeg snakket med dem.

Så vi får rett og slett bare vente og se :-D

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hifiklubben i åleund og fikk hørt på div høytalere som dali ikon og B&W.
    Hørtes bra ut. men ikke som helt forventet.
    Så tok jeg en tur til Spaceworld på Moa ( et stort kjøpesenter)
    HT stod i et stort butikklokale, så ikke i noe idelt demorom.
    Men du dæven så de spilte!!!!
    Ble helt overrasket. Så åpent å deilihg de spilte!
    Blir Klipsch surround på meg ja!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde så å si bestemt meg for å kjøpe rf 82 etter alt det positive jeg hadde lest og hørt om disse høyttalerne, men etter en tur til OHFC mistet jeg lysten på disse fulstendig. Greit nok at ikke rommet var opptimalt men makan til dårlig lyd fra en høyttaler til 10.000 kr har jeg aldrig hørt. Skjønner jo at disse høyttalerne skal låte mye bedre, men er det noen har vært i en butikk der det faktisk går an å få en skikkelig demo av disse høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Testrom med Klipsch rf 82

Jeg hadde så å si bestemt meg for å kjøpe rf 82 etter alt det positive jeg hadde lest og hørt om disse høyttalerne, men etter en tur til OHFC mistet jeg lysten på disse fulstendig. Greit nok at ikke rommet var opptimalt men makan til dårlig lyd fra en høyttaler til 10.000 kr har jeg aldrig hørt. Skjønner jo at disse høyttalerne skal låte mye bedre, men er det noen har vært i en butikk der det faktisk går an å få en skikkelig demo av disse høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha en forsterker på klipsch som spiller bra,skal du få en demo på Copland`s int.valveamp..cta405...da skjønner du,skjer det noe rart!!!

Klipsch på dårlig elektroniikk blir ikke Nirvana...sånn ere bare,derimot klipsch på god elektronikk(helst rør)da....blir det nirvana!!!!!!!!

Og det klarer seg med 30watt feks kt88 eller el34 bestykning som jeg selv bruker på mine rf-82,det spiller så høyt i ei stue på 20 kvm,at jeg orker ikke dra på mer enn til litt over halvtvolum.

Hatt harmannelektronikk på klischene før,det var sure greier...høyttalerne,de er både gode å billige,men krever litt av forsterkeriet,at det er litt trøkk i det,wspillt med rf-63 på 2x15w rørmonoblokker,aldri vært borti noe så sinnsyk bass på et sterooppsett uten sub før...hele stua rista,inkl sofa ,skap og bord!!!Med 15watt--til opplysning kan det sies at blokkene tilsammen koster 125K.......

derimot er copland 405 integrert sinnsyk bra på klipshene dine...

demo:Velkommen til Fryd HI-FI

Mvh Fornøyd både copland og klipsch eier...blir det for mye penger har vincent en røramp på 2x60 som heter TAC med kt88,selges av solberg hifi i sarpsborg for under 10k ny om det er flere igjen,denne skulle også duge!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1080+pre på rf-82 kan spille høyt...trøkk i bassen,men ikkeno mer...liksom ikke noe fin mellomtone/diskant...spisst,flatt og kjedelig...ka ikke skjønne at de anbefaler denne komboen.......men så hevder de jo at rørforsterkere ikke spiller bra og da....he he..nei for min del virker dette useriøst..er det bare kundene med feit bok å råd til burmesteranlegg som skal få musikkopplevelser der tru......lurt litt på det,etter jeg har handla en del der gitt....dog en stund siden nå..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    For å svare på trådstartes innlegg: Ja, Klipsh er en "Bølle" høyttaler. Ser bort fra "Hornet" som Paul skapte, og som fremdeles er i salg. Alt annet som bærer dette merke er BS.

Til dere som nå føler dere "urettferdig behandlet" ... lytt og sjekk.
    Nok et surt og billig utsagn uten begrunnelse og uten et snev av sannhet fra mesteren av surmuling.
    Dette er vi lei av jblfan, trodde du skjønte det nå.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal avstå fra å kommentere andres innlegg
    Er iallefall veldig fornøyd med mine RF 82 , MEN de trenger lang innspilling OG god elektronikk , det duger ikke med en røten reciver på en dullion pinglewatt
    Fex. min gamle Yamaha he he
    gubben

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får og holde seg til tema!

De som har erfaring med klipsch kan ikke dere komme med anbefalinger/advarsler på forsterkere dere har med egen erfaring brukt med hell/uhell. Og gjerne da komentere hva dere syntes var bra eller dårlig.

Jeg selv vurderer og ta turen innom OHFS i dag for og få en demo på kombinasjonen Klipsch og Krell da dette ble anbefalt tidligere i tråden. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til denne komboen, men man vet ikke før mann har prøvd!

Kommer til og legge inn hva jeg synnes om denne komboen her!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Rotel RB1092 på RF63. Yamaha RX-V2700 kjøres på RC64 og RS62, og det funker utmerket. Har selvsagt planer om å prøve en rørcombo en dag, men det blir nok en stund til.
    RF83 er for store rom, det var det ikke tvil om. Da mitt rom er ca 28 kvm, minus skråtak som tar bort en god del kubikk, ble 63 den rette for meg.

Sitat Opprinnelig postet av afroysaa
    1) Film: De spiller utrolig bra og gnur på der det skal gnues(vet ikke om det er et ord). Bassen er fast og fin og diskanten klinger også som den skal.

2) Rock/POP/Metal: Min mening er at bråkete musikk blir uoversiktelig på disse høytalerene. Testet også noen sanger fra Within Temptation som inneholder div stryke instrumenter og fløyter og det var knall. Der gjorde de en utrolig god jobb.

3) Secret Garden: Alt av lyder sitter som et skudd og det er behagelig og dra på.
    Bassen sitter også her som et skudd og kommer når den skal. Elementene gir meg en god følelse av at de er utrolig synckroniser.

Oppsumering:
    Gjenomsnittlig utrolig bra og der andre høytalere får meg til og skru ned lyden litt får Klipsch meg til og bare fortsette.
    Utrolig gjennomført og god pressisjon.
    Dine uttalelser kunne vært brukt av meg med små justeringer:
    1) Enig. Og stemmene praktisk talt "står i stua".
    2) RF63 har stålkontroll på rock. Men dårlige inspillinger avsløres. Kjøpte de jo "to rock".
    3) Ikke noe Secret Garden her, men Kari Bremnes sitter godt og bassen slår deg nesten over ende.

Oppsummeringen er faktisk at jeg trenger ikke skru opp høyt for å få trykk. Jo høyere jo mere trykk, men det ligger alltid i bunn ved lavt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk wizkid og er veldig enig med oppsumeringen.
    Til musikk selv om en skal spille lavt så har en alikevell bass slik at det høres vakkert ut.

Jeg vil bare si at jeg testet på min gamle Yamaha RX-V450 og det var ikke noe bra. Den hadde 85W hvis jeg ikke husker feil, men watt et jo ikke det som har alt og si.

Anbefaler alle som skal handle og ta de med hjem og teste. Det gjorde jeg og er veldig glad for det ellers hadde nok jeg vært QLN Artech 12 eier nå :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kombinasjoner av forsterker og Klipsch som vil gi deg aller mest lytteglede kommer helt an på hvilke preferanser du har.

Selv har jeg Rotel (1090) på mine, og det gir meg en "rå" og dynamisk live lyd som jeg har vært ute etter. Kan bli litt hardt av og til, men det skyldes i hovedsak dårlige innspillinger.

Mange andre har brukt effektforsterkere av f.eks:

Midgard Audio x.1
    McIntosh
    Krell
    Parasound
    Electrocompaniet

....og ikke minst rør! :-D

+++

Midgard Audio har en veldig nøytral klang og gjør veldig lite "feil". Man kan på den måten veldig lett å finne riktig klangsignatur som passer deg ved prøving av forskjellige signalkilder og forforsterkere. F.eks. rør cd spiller og pre - alt etter hva du foretrekker. Krefter er det nok av i disse blokkene, og de låter rett og slett kanonbra.

McIntosh har en typisk fet og varm (amerikansk) signatur, og det er rett og slett meget behagelig og "deilig" å høre på. Man risikerer ikke iallfall ikke lyttetretthet med denne komboen, og man får generelt sett et solid fundament i bassen, godt med dynamikk og en herlig topp og mellomtone. Man må dog gjerne noe opp i størrelse på amp, og de koster flesk.

Krell har jeg ikke hørt, så det vet jeg ikke desverre.

Parasound har og trekk fra "typisk" amerikansk lydsignatur, men synes dem leverer noe mer informasjon i toppen (litt mer sprut og energi) samt et meget godt med informasjon og fundament i bassområdet. "Halo" serien er en meget vellykket kombo, man har også sett andre som har bruk
    "New Classic" serien med godt resultat.

Electrocompaniet er absolutt en av de merkene jeg virkelig kunne tenkt meg å ha på mine (AW400 eller Nemo). Man får en rørliknende signatur, men likevel en helt enorm detaljrikdom og dynamikk. De temmer hornet til Klipsch slik at man unngår den harde lyden som man risikerer om man kombinerer høyttalerne med feil elektronikk. Lyden oppfattes som mer "organisk" og homogen enn noe annet jeg har hørt, og lyttetretthet er et "ikke-tema".

Er en del som har kjøpt inn og prøvd rør på sine Klipsch ht'ere i det siste, og det med et meget velykket resultat. Men rør er ikke bare rør, og det krever nok en del prøving og feiling. Om man skal ha rørforsterkere som er i stand til å levere tilstrekkelig strøm for å drive ht'ene optimalt, må man desverre betale godt. Kommer nok også an på hvilket volum du foretrekker å lytte til, ikke minst hvor vrien ht'ene er i impedanseområdet.

La deg ikke lure av høy følsomhet på ht og høyt antall watt på forsterker. Pass på å kjøp deg en godt dimensjonert forsterker som ikke har pusteproblemer med dine ht, og helst med en total klangsignatur som du blir fornøyd med! Som Flageborg sier, "Lyd er MORO!". Men jakten på god lyd synes jeg er enda morsommere .

Ble veldig kort og overfladisk, men gir deg kanskje en pekepinn

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg booket time hos tonart i trondheim neste uke for å finne ut om klipsch er noe for meg. Var en meget behjelpelig herremann som faktisk ringte opp meg uten at jeg la igjen tlfnr.

Skal sjekke ut rf 62,82 og 63. Fortrinnsvis på mc 275 og 402.
    Må jo virkelig få hørt hvordan dette spiller optimalt
    Gleder meg som en liten unge, har allerede satt opp playlist jeg skal ha med for å gi de litt utfordringer på litt av hvert. Hvis de gir meg den dynamikken og spillegleden jeg er ute etter så ryker vel kanskje jmlab ?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da har jeg booket time hos tonart i trondheim neste uke
    Hvis du er kabelskeptiker så må du for guds skyld ikke nevne det mens du er der.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som mange andre , vill jeg anbefale McIntosh .

Har solgt usherene , så går å venter på eit par rf83 , som dukker opp på onsdag sammen med enn MC c220 . å mye muligt det dukker opp enn mcd201 i løpet av senn sommeren . dette blir rått :evil: :evil:

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •