Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24
Viser resultater 461 til 479 av 479
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv kjører jeg mine RF83 på en Rotel Rb 1090.

Forsøkte en gang å koble B&W 703 opp på den samme forsterkeren. Synes i grunn ikke forskjellen var så stor. Man merker at Klipsch er mer definert i toppen, men dette synes jeg kun var positivt. B&W ble rundere og mer "utydelig". Noen vil kanskje kalle det "varm".

Det er vel som Labbetuss sier, at det kommer an på preferanser. Og nå preferer jeg en mer tydelig topp i høyttaleren .

Må vel legge til at RF83 tåler mer juling enn B&W 703 også da .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 x NC-2250 på RF-83

Føler at en stk Parasound NC-2250 har litt slapp kontroll på bassen når volumet skrus opp.
    Hvordan er det å bi-ampe RF 83, vil to stk Parasound NC-2250 bli for sterk kost for Klipschene? Tåler de 2x250 watt på diskantene?

En Parasound til er på vei i posten!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vrod
    Føler at en stk Parasound NC-2250 har litt slapp kontroll på bassen når volumet skrus opp.
    Hvordan er det å bi-ampe RF 83, vil to stk Parasound NC-2250 bli for sterk kost for Klipschene? Tåler de 2x250 watt på diskantene?

En Parasound til er på vei i posten!
    Ville tro de tåler det, overkill/headroom er bare nice 8)

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound på Klipsch

Kjører med JC-1 på mine RF-83 og det er intet problem, bare morro

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan aldri koble på for store forsterkere på en høyttaler, her er det bare å kjøre på!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 110v utgave som må hentes hos selger i USA, så den er neppe aktuell?

Jeg har kun positive erfaringer med Cinenova Grande og kan ikke se at det er noe problem å bruke den sammen med Klipsch.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i produktbeskrivelsen sier han at han også kan sende for kjøpers regning.Har en venn i usa som den kan sendes til slik at han kan sende videre til meg

Ja,den er vel 110v,men det finnes vel omformere,eller er jeg helt på jordet nå??

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Jakv i annen tråd

www.tgelectronics.no
    Her har de trafoer som leverer opptil 1000W om du har behov for 115V.
    Ellers er det vel ganske så vanlig å finne adaptere for noen små watt. Har selv et vanlig reiseadapter for småelektriske varer.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst på Klipsch til min hjemmekino.
    Jeg har ikke så veldig stort rom ca 17 m2 5,5 x 3,2 men det er høyt under taket ca 2,65 meter. Det er itillegg åpen løsning til ett lite kjøkken så total størrelse vil være ca 30 m2 som gir ca 79 m3 med "luft".

Jeg lurer fælt om RF 63 blir for stort for rommet så at jeg må gå for RF 82, men jeg vil helst ha RF63 pga bedre kabinetter og bedre elementer og delefilter. Jeg har masse akkustikkdempningsplater som jeg kan tune rommert med, slik at unøding frekvenser skal det være mulig å jobbe litt med.

Jeg bruker 3 stk Music Angel KT88 som effekt forsterkere.

Har dere noen noen råd å komme med?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 rørforsterkere??
    tri-amping altså?

Gjorde en liten modifikasjon på mine RB-3 hvor jeg bytta ut de eksiterende Monster med Mundorf og Flatline-ledere. Valgte en vanlig kobber til mellomtonen siden jeg ikke anser det like viktig som diskantområdet, og Nordost siden klangen passer godt til sølv. Bedre lyd? Virker som de har blitt mindre fyldig klang, litt mere lettflytende i diskantområdet og mere gjennomsiktig i mellomtonen. Ikke så store forskjeller, men alltid morsomt å modifisere

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    3 rørforsterkere??
    tri-amping altså?

Gjorde en liten modifikasjon på mine RB-3 hvor jeg bytta ut de eksiterende Monster med Mundorf og Flatline-ledere. Valgte en vanlig kobber til mellomtonen siden jeg ikke anser det like viktig som diskantområdet, og Nordost siden klangen passer godt til sølv. Bedre lyd? Virker som de har blitt mindre fyldig klang, litt mere lettflytende i diskantområdet og mere gjennomsiktig i mellomtonen. Ikke så store forskjeller, men alltid morsomt å modifisere
    Egentlig ikke triamping. Jeg bruker en kanal til hver høytaler i 5.1 oppsettet untatt til subben, som er aktiv. Har egentlig en kanal til overs:-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn...
    Høres heftig ut!
    Ikke hver dag man ser noe sånt
    Personlig? Ville bi-ampa frontene og brukt forsterkeren i receiveren til bakkanalene

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Damn...
    Høres heftig ut!
    Ikke hver dag man ser noe sånt
    Personlig? Ville bi-ampa frontene og brukt forsterkeren i receiveren til bakkanalene
    Hehe, 75 kg med amper der gitt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Nå som jeg kom over en SR606 til en billig penge ble det impulskjøp og jeg må nå begynne å sette sammen noen høytalere for å få brukt dette. Har en kompis som skryter mye av klipsch og derfor sett endel på dette merket. Siden en av de lokale elektrokjappene har nattåpnet imorgen selger de RC62 overraskende billig. Jeg lurer bare på om jeg vil klare å dra denne Centern med SR606? Så om noen kan spre litt kunnskap min vei hadde det vært fint.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Onkyoen din har få problemer med å drive RC62, selv ved meget høyt volum. Skulle elemenete "jobbe ræva av seg" under film, så kan det lønne seg med en effektforsterker, men tviler på at det blir nødvendig.

Ellers så vil jeg også anbefale Klipsch til film, spiller meget bra.

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf63

Driver i disse dager med oppussingsprosjekt i form av tilbygg med ny stue. Med ny stue følger nye betær til mitt første "voksne" hjemmekino. Onkyo 805 er allerede innkjøpt som basis for mitt kommende hjemmekino/audio-system.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt en setting med RF62 - RC62 - RS52 - RW12D. Med utsikter til et lite overskudd i byggeprosjketet tenkte jeg at jeg ville styrke audiobiten. Bestemte meg derfor for å kjøpe RF63 som fronter. "Guttæne" står nå i eskæne sine i kjellærn og bare ventær på litt power. :-D

Vil de andre høytalerne jeg har tenkt fortsatt være en god match eller vil RF63 bli for dominerende? Hvilke bør i så tilfelle byttes ut? Ser at anbefalt surround-sett på Klipsch sine sider (med RF63) tilsier å bytte ut RC62 med RC64, RS52 med RS62 og RW12D med RT10D.

Skulle mer en gjerne kjøpt disse men så var det det med penger da vettu...:???: Det hører også med til historien at det første taket jeg satte for kostnader til nytt anlegg var kr.15000 inkl forsterker :-D Kan vel godt si at en gikk på en smell der ja...

Det nye rommet blir forøvrig på rundt 28 kvm (6,5mx4,3m), furugulv, spon/tapet på vegg og trepanel i tak. Blir ferdig en gang utover vinteren tenker jeg.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du råd til å ta spranget opp til RC64 er dette et godt valg å putte penger i.

center står for mesteparten av lyden i film, og en skikkelig center er da perfekt!

rs52 vil forøvrig passe fin fint i et slikt anlegg - holder nok mer enn nok, og ville heller lagt penger en annen plass enn her..

subwoofer er en annen ting - er vel klart at rt1xd er en bedre sub en rw12, MEN om pengene ikke strekker til vil nok rw12 også gjøre en meget kapabel jobb i dette settet, (evt bytte ute, eller supplementere med 1 ekstra etterhvert?)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Har en Rotel RSX-1056 reciver. Ønsker meg noen surround bakhøgtalere. Har RF82 i front, RC62 som senter og surroundhøgtalere av ett annet merke som skall byttes til Klipch senere. Ønsker noen lette høgtalere som kann henges på bakvegg som er av gips, Tenker litt på RS10 (litt på grunn av vekt og pris), men lurer på hvor stor forskjell det er mellom RS10 og RS42 lydmessig?

Håper og tror det er noen her på forumet som har erfaring med RS10 og/eller RS42

Blir VELDIG takknemlig for tips og råd:-D

Edit: Her er noen opplysninger som "kansje" er av betydning for valget mellom RS10 og RS42: Har effektforsterker til frontene slik att eg har mulighet til å bruke høgtalerutgangene til front som surround bakhøgtalere, men den har ikke hdmi innganger. (bruker blu-ray på multi inngangene) Ønsker å bytte Rotel RSX-1056 til reciver med hdmi innganger om ett par år og det blir vel en reciver med mer krefter på hver kanal:-) Tror Rotel RSX-1056 er på ca. 5 x 70 watt. Er ikke sikker på hvor strømsterk denne reciveren er. Den fungerer greit på senter og surround høgtalerne, men når eg bytter reciver om ett par år blir det som sagt sikkert en reciver med mer watt på hver kanal viss det har noen betydning for valget:-)

Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •