Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 479
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Takk, fint svar.

Jeg går nok for en Marantz SR8002 i første omgang. Kanskje jeg skal prøve å få lånt noen Midgard blokker for å teste forskjelle etter hvert.

Burte kanskje gå for 4.1 blokkene i stedet for 6.1
    Marantz er vel den receiveren på markedet som er "varm" i klangen samtidig som dem er meget musikalske

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Marantz er vel den receiveren på markedet som er "varm" i klangen samtidig som dem er meget musikalske
    Joda, men det overdrives ofte hvor varm en liten reciever er. Klart, Marantz har sin egen klang som man KAN kalle en smule varm, men i samspill med Midgard-blokkene blir det svært nøytralt uansett hvordan man snur og vender på det, og om akkurat det er hva AndersT2 jakter etter må han nesten finne ut av på egenhånd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Det er ofte slik at gamle ord henger igjen. Når det gjelder Marantz så er ikke mitt inntrykk at de nye receiverne er spesielt "varme" i klangen. Arcam er "varmere". På samme måte som mange antar at Hegel H200 må låte "lyst", så er det feil. Nye produkter arver ikke nødvendigvis forgjengernes lydsignatur.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig.

Det er ofte slik at gamle ord henger igjen. Når det gjelder Marantz så er ikke mitt inntrykk at de nye receiverne er spesielt "varme" i klangen. Arcam er "varmere". På samme måte som mange antar at Hegel H200 må låte "lyst", så er det feil. Nye produkter arver ikke nødvendigvis forgjengernes lydsignatur.
    Kloke ord som jeg absolutt kan stille meg bak.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Joda, men det overdrives ofte hvor varm en liten reciever er. Klart, Marantz har sin egen klang som man KAN kalle en smule varm, men i samspill med Midgard-blokkene blir det svært nøytralt uansett hvordan man snur og vender på det, og om akkurat det er hva AndersT2 jakter etter må han nesten finne ut av på egenhånd.
    Det blir nok Marantz først, så avventer jeg en stund med Midgard blokkene.

Vil uansett få testet de, og se om jeg merker stor forskjell. Er litt usikker på hvor stor forskjell den ekstra kraften til Midgard vil gjøre med lyden. Syntes prisen på 3 blokker blir litt stiv uten å vite hva man får.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på om jeg ville merket stor forskjell på klipsch rf82 ved å bruke en parasound 2125 effektforsterker fremfor rxv 1800. Noen som har testet eller peiling på dette.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok Marantz først, så avventer jeg en stund med Midgard blokkene.

Vil uansett få testet de, og se om jeg merker stor forskjell. Er litt usikker på hvor stor forskjell den ekstra kraften til Midgard vil gjøre med lyden. Syntes prisen på 3 blokker blir litt stiv uten å vite hva man får.
    Forskjell blir det nok skal det se, men Midgard-blokkene er veldig nøytrale, slettes ikke alle som liker det, men det er da nok av folk her på forumet som har all verdens Klipsch tilkoblet Midgard. Jeg har full forståelse for at de vil ha masser av effekt, men hvrfor så få har gått for Rotels "tolkning" av ICE-teknologien derimot, det er hinsides min fornuft. Kan da umulig bli så fett og morro som Klipsch kan spille med så nøytrale effektforsterkere.

Men for all del, "nøytral" er på mange måte et like vagt og misbrukt begrep som nylig diskuterte "varm", så jeg skal heller holde kjeft

Så test alt du kan, man lærer mye mer av egne erfaringer enn å lese utallige mer eller mindre oppegående foruminnlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tofo87
    Lurte bare på om jeg ville merket stor forskjell på klipsch rf82 ved å bruke en parasound 2125 effektforsterker fremfor rxv 1800. Noen som har testet eller peiling på dette.
    Jeg kan garantere deg at det blir forskjell, og det i positiv favør

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikes til Klipsch

Er det mye å hente med spikes til Klipsch?
    De står jo på dempeføtter

Er det bare en bedre følelse med spikes, eller er det noen her som hører forskjell?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at spikes har samme effekt på Klipsch som på andre høyttalere. Om effekten er bra eller ikke blir vel en nokså subjektiv vurdering. Jeg har hatt spesielt god effekt med små stativhøyttalere (av ulike fabrikat) som generelt ser ut til å ha godt av en skikkelig "forankring". Basskvaliteten øker, noen ganger ganske påtakelig. Ideen med pigger er vel at vibrasjoner skal ledes bort fra høyttalersystemet og over i golvet - nærmest en slags "jording". Mange mener derfor at pigger bare har noe for seg på faste underlag, f.eks. betong, og at pigger mot tregov og flytende underlag bare gjør vondt verre. Det er imidlertid ikke min erfaring.
    Myk demping under høyttalere virker jo ved å koble høyttaleren bort fra underlaget. Jeg bruker stort sett dette på golvstående høyttalere og under sub'en, ikke minst for å redusere problemer med at lyd forplanter seg gjennom golv og vegger og er til sjenanse for andre. Om jeg skal generalisere litt, vil jeg vel mene at pigger er det som virker mest oppstrammende på lyden.

Hvorfor prøver du ikke bare de ulike alternativene? Koster jo ikke mange kronene, det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har RF83. Hvor høyt sitter nedre kant nederste element fra gulvet?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lurer du på det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor lurer du på det?
    Har en sofa som står litt i veien, som i dag blokkerer det nederste elementet på min PSB T65. Klipschen har elementene høyeere, så jeg bare lurte på hvor høyt de kom i forhold til min sofa.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sofa som står litt i veien, som i dag blokkerer det nederste elementet på min PSB T65. Klipschen har elementene høyeere, så jeg bare lurte på hvor høyt de kom i forhold til min sofa.
    Vel, på mine RF-63 sitter elementene en god del høyere enn armlenet på sofaen. Så jeg tviler sterkt på at det blir noe problem med RF-83 med mindre du har en enormt høy soffa? :lol:

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har RF83. Hvor høyt sitter nedre kant nederste element fra gulvet?
    48cm + evt spikes

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50,5cm med spikes.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bøller er bra, bøller er bra! De snille og flinke tar livet fra musikken!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel nærmest bestemt med for å fore mine RF83 og RC64 med Rotel, og da er det fristende å ta en 5 kanalers da en 2 kanales blir en for lite. Noen som har erfaring med Rotel 1095 (5 x 200w)? Blir det nok futt? Tenkte Yamaha receiver, sannsynligvis 1800.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Har vel nærmest bestemt med for å fore mine RF83 og RC64 med Rotel, og da er det fristende å ta en 5 kanalers da en 2 kanales blir en for lite. Noen som har erfaring med Rotel 1095 (5 x 200w)? Tenkte Yamaha receiver, sannsynligvis 1800.
    Høres vel ut som en god løsning det. Da kan du også bi-ampe RF83.

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •