Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 479
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Prøv Parasound eller Krell du ... det er helt rått på Klipsch.
    Dette at Krell skal passe bra med Klipche høres spennende ut!

Jeg har i den siste tiden vært litt på tanken om og bytte front høyttalere, har nå Audiovector M3 Sigantur. Har tidliger hatt RF3 i ett tidligere anlegg og syntes dette låt bra på musikk. Hadde også en prøve lytting på RF7 den gangen jeg handlet minne AV.

Hvilke Klipche høyttalere har du hørt i sammen med Krell og hvordan er mellomtone og diskant med denne kombinasjonen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Klipsch selv, men sliter med å velge rett modell for mitt bruk. Synes det er relativt stort prissprang fra RF62/RF82 opp til RF63. Dvs. prisenforskjellen er en dobling. Er RF63 så mye bedre enn RF62? Ser også at Klipsch er 2-veis så da krever den egentlig mye forsterkerkraft for å få kontroll på elementene da mellomtone ikke er et eget element, og at følsomheten strengt tatt sier meg fint lite annet enn å spille høyt...

Hjelp rev. 2!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta at hovedgrunnen til at prisspranget fra rf-82 (og nedover) til rf-63 (og oppover) er at de sistnevnte er mer forseggjorte, både mtp kabinett, avstivning, kvalitet på drivere og motorsystem og delefiltere. Samt at det i det hele tatt er større høyttalere. Men om kunde synes dem er verdt prisforskjellen, det kommer vel litt an på

Jeg synes det

Men hvilken modell som passer for deg er vanskelig å vite uten å vite noe mer om størrelse på og hvordan det er mtp flater, demping, akustikk osv. Har du mulighet til å prøve ut selv hjemme?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vurderer Klipsch selv,
    Hvor kan vi (du og jeg) lytte til slike? Har lyst å høre på dem, ikke fordi jeg skal bytte, men for å ha litt førstehåndskunnskap om høyttalernes SVS her på forumet :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apis på Hinna selger dem. Mulig de har noen for demo, så kan sjekke det til uka. Frykter jeg er kresen etter Primare+Audiovector comboen jeg har hatt før, men låter Klipsch "OK" så...

Kunne tenkt meg en Klipsch Reference demo. Er det noen i Stavangerregionen som har RF62/63/82/83?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på trådstartes innlegg: Ja, Klipsh er en "Bølle" høyttaler. Ser bort fra "Hornet" som Paul skapte, og som fremdeles er i salg. Alt annet som bærer dette merke er BS.

Til dere som nå føler dere "urettferdig behandlet" ... lytt og sjekk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at "BS" ikke betyr bare skjønt, men bullshit? Villig til å utdype?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at "BS" ikke betyr bare skjønt, men bullshit? Villig til å utdype?
    Hva vil du at jeg skal utdype? Hver gang jeg forsøker å gjøre det på dette forum får jeg bare "dritt" tilbake, og beskjed om å "hold deg unna" meldinger. Sannheten kan være tøff, og dersom man ikke er villig til å akseptere den blir det bare tull, og det gidder jeg rett og slett ikke.

De som tror og mener og vite får bare holde på.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig de har noen for demo, så kan sjekke det til uka.
    Gi lyd hvis du får lånt noen, så svinger jeg innom for å høre på dyrene :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Hva vil du at jeg skal utdype?
    Jeg vil du skal utdype HVA som du mener gjør Klipsch til en dårlig høyttaler i DINE ører. Så enkelt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannheten kan være tøff, og dersom man ikke er villig til å akseptere den blir det bare tull, og det gidder jeg rett og slett ikke.
    Fytti grisen for en Jehovas Vitne holdning. Så heldig du er, som vet sannheten.

De som tror og mener og vite får bare holde på.
    Snakk om å kaste stein i glasshus.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL...
    Spørsmålet her er ikke om vi er besserwissere..
    Men at du slenger en masse "C" om hvor drit de er og således gir oss ett "idiotstempel".
    Husker at du for litt siden var bekymra over at alle ble så sinte og tok det du skrev så alvorlig.
    Kanskje på tide å ta litt innover deg det du skriver? Vær klar over en ting: Klipsch er en kresen høyttaler... Men, når den får rett input så leverer de.
    Skulle jeg ha anmeldt array-serien kun utifra det monsteroppsettet med esoteric-utstyr og ett Mcintosh oppsett så hadde det fått strykkarakter, men nå hørte jeg det med rør som plutselig gjorde det til en helt annen sak.
    Så ikke døm oss som liker merket før du har fått lyttet ordentlig på dem i ett oppsett som virkelig fungerer..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har selv eid klipsch og var for litt siden på lytterunde for å høre bla RF63. Denne ble koblet opp mot en Rotel RMB 1095 og en cd spiller jeg ikke husker. Har sjelden blitt så skuffet. Det er faktisk noe av det værste jeg har hørt på lange stunder hva gjelder musikalitet. Det var hardt og spisst...men det var driv. Det skal sies at høytalerene trolig ikke var skikkelig innspilt, Klipsch trenger ofte mange hundre timer, og at Rotel kanskje ikke er beste match?? Jeg motsier jo også meg selv, fordi jeg har eid Rotel og Klipsch kombinasjonen, som jeg forøvrig var veldig fornøyd med. Dette er en høytaler som sannsynligvis er kresen på hvilken elektronikk den får servert og jeg tror faktisk det er noe i at Klipsch egner seg bedre på film enn musikk. Jeg har alltid vært fan av Klipsch, men er blitt mer kresen på musikk, og da faller ikek valget lenger på dette merket. Rett etter at jeg hadde hørt Klipsch dro jeg for å høre Focal, og dette var en helt annen verden. På film var det også meget bra! Jeg eier heller ikke Focal, men kommer faktisk til å bygge selv til syvende og sist. Poenget er vel at du egentlig MÅ lytte selv på de forskjellige butikkene rundt for å virkelig danne deg en mening. Når det gjelder RF64 er den jo helt brutal å se på. Har selv ikke hørt den så kan ikke uttale meg om kvalitet. Hva pris angår er jo denne bransjen ganske "skrudd" Det er vel som i mange andre bransjer...det er ikke alltid du får hva du betaler for, men av og til gjør du det også...problemet er bare å vite hva som er verdt 10000 eller 100000 kroner...det er dette som holder bevegelse i hjulene, fordi vi forbrukere skal ha "mer og dyrere" hele tiden. Jeg tror centeren til Klipsch vil gjøre nytten for de aller fleste, men trolig ikke for halvparten her inne på forumet. Det er jo her entusiastene er, og det er her flest meninger, både profesjonelle og amatører, florerer, og det er disse menneskene som har hørt flest høytalere og dermed kan uttale seg best. Det betyr ikke at du blir noe klokere av å lese innlegg her inne Jeg har blitt klokere, i den forstand at jeg lærer extremt mye her inne. Dette gjør meg forhåpentligvis i stand til å velge riktig...men så er jo spørsmålet hva som er riktig...ingenting er riktig hvis det ikke er riktig for deg Nå tok jeg helt av her ser jeg, men moro å komme med litt synspunkter av og til. Det er nesten så jeg ikke engeng husker hva som var topic, fordi dette ble så langt, men jeg håper iallefall noe kom ut av det

Mvh Chris
    Setter pris på innlegg som er gjennomtenkt, men dette må jo være tidenes mest uoversiktlige innlegg.... vel er jeg beruset, men dette blir jeg svimmel av! gi meg noen avsnitt til neste gang så jeg slipper og (nesten) svime av når jeg er kommet halveis....

edit:ser at hele tråden er sånn, sikkert min feil......
    øya mine klarer ikke fokusere når det bedrives en slik linjedeling,

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du at jeg skal utdype? Hver gang jeg forsøker å gjøre det på dette forum får jeg bare "dritt" tilbake, og beskjed om å "hold deg unna" meldinger.
    Om du slenger dritt, så får du kanskje lettere dritt tilbake.... ? Hva vet jeg....

Man må nesten akseptere at folk har forskjellige preferanser (og ikke minst erfaringer) på hva som er bra lyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil du skal utdype HVA som du mener gjør Klipsch til en dårlig høyttaler i DINE ører. Så enkelt.
    Jeg har ikke sagt at Klipsch er en dårlig høyttaler. Bare rett og slett sagt at det opprinnelige K-horn, utviklet av "ham selv" er bedre enn det som produseres i dag. Det samme gjelder jo en rekke andre merker/produsenter, ink JBL. Det er desverre langt mellom når nye gode høyttalere introduseres pr dato.

Dessuten, hvor skal man "legge lista" når man skriver et innlegg her? Skal man ikke mene i forhold til hva man har, hva man har hørt, hvordan det låter og bedømme annet utstyr utfra det?

Hvis jeg skulle kommentere utfra den første platespiller jeg hadde (Lenco til 195 kroner) hadde jo alt alle har vært "himmel".

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    JBL...
    Beklager at jeg har fornærmet deg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Om du slenger dritt, så får du kanskje lettere dritt tilbake.... ? Hva vet jeg....

Man må nesten akseptere at folk har forskjellige preferanser (og ikke minst erfaringer) på hva som er bra lyd.
    Applaus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har Klipsch RF-82 og er knallfornøyd.
    Har testet de med litt variert musikk og film og her er min dom.

1) Film: De spiller utrolig bra og gnur på der det skal gnues(vet ikke om det er et ord). Bassen er fast og fin og diskanten klinger også som den skal.

2) Rock/POP/Metal: Min mening er at bråkete musikk blir uoversiktelig på disse høytalerene. Testet også noen sanger fra Within Temptation som inneholder div stryke instrumenter og fløyter og det var knall. Der gjorde de en utrolig god jobb.

3) Secret Garden: Alt av lyder sitter som et skudd og det er behagelig og dra på.
    Bassen sitter også her som et skudd og kommer når den skal. Elementene gir meg en god følelse av at de er utrolig synckroniser.

Oppsumering:
    Gjenomsnittlig utrolig bra og der andre høytalere får meg til og skru ned lyden litt får Klipsch meg til og bare fortsette.
    Utrolig gjennomført og god pressisjon.

Dette er min mening og de drives av en Yamaha RX-V2600.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl..

Skal egentlig mye til for å gjøre meg sint, men du må tenke på at det er ikke bare meg som blir forundret når du presterer å kalle klipsch for BS, og ikke forstå at flere regner det som "å kaste stein i glasshus"? Du få høre med kakehode om en lytt og gjøre deg opp en mening p grunnlag av det?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja herregud, jeg har jo både svære Klipsch-høyttalere og til alt overmål en rørforsterker!
    I am the anitchrist...

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •