Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Har vinklet HT nå...ble merkbart bedre...men liten WAF tror jeg...:neutral:
    Legger ved et dårlig mobilbilde lite lys her oppe i nord for tida!

Kongeoppsett!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns RF-35-II var mer musikal enn RF-82 iallefall. Mens RF-82 hadde enda mer krutt til kinoen.

RF-35-II anbefales iallefall.. RF-35 tror jeg aldri har hørt, men er små forskjeller på 1 og 2. Internkablinga på 2'ern er av monstrer, ellers er det vel lite som skiller...

EDIT: de på bildet på den annonsen er RF-82 ....
    RF-3II eller RF-35?

Eller tenker du på RF-35 som fikk en internkabeloppgradering?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydligvis flere typer her enn jeg var klar over...Har jo hørt gjentatte ganger at den nye serien er mer behagelig i diskanten enn forgjengerene.Grunnen til spm. er at jeg har tenkt å utvide til 7.1 med noe som tilsvarer RB 51-61 -81
    Derfor bruktmarkedet...:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gubben.

Med RXV1800, og de Klipschene du allerede har tror jeg ikke du gjør "noe galt" samme hvilken av utgavene du velger som sorround. Derimot er de relativt sjeldne / vanskelige å få tak i brukt. Jeg solgte akkurat et par med RS-35. Hvis du "kommer over" dem ville jeg eventuelt vurdert dem i et sorround oppsett. Eller hvorfor ikke kjøpe et sett med RS-42 til, da har du jo det du er ute etter?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada , har vurdert det også , problemet er at jeg nesten ikke har mer veggplass, og ser vel at 4stk på samme vegg ikke er optimalt . Tanken var å sette 2stk. litt lavt på bakveggen pekende oppover som siste surroundkanal (7) noe ala cubene til Audio Pro. Men som sagt , mottagelig for forslag . Dette er ikke noe som skal skje i går , så det brenner ikke :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål angående RF-83 jeg, prøver her..

Hvor er det beste stedet å prøvelytte på disse i østlandsområdet? Sånn jeg har forstått krever de mye av elektronikk, og er veldig avhengige av å være innspilt for å låte bra. Noen butikker som har et par ferdig innspilt, med "rette" forsterkere?

Det andre spørsmålet.. Er det fremdeles med Parasound Halo-serien de fungerer best? Begynner jo å "dra på åra" den serien nå? Finnes ingen nyere, bedre alternativer? Tenker på et surround-oppsett evt, med disse, RC-64 senter og Klipsch bak muligens..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil i Oslo ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Stereofil i Oslo ?
    Ok, tusen takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansi80
    Har et par spørsmål angående RF-83 jeg, prøver her..

Hvor er det beste stedet å prøvelytte på disse i østlandsområdet? Sånn jeg har forstått krever de mye av elektronikk, og er veldig avhengige av å være innspilt for å låte bra. Noen butikker som har et par ferdig innspilt, med "rette" forsterkere?

Det andre spørsmålet.. Er det fremdeles med Parasound Halo-serien de fungerer best? Begynner jo å "dra på åra" den serien nå? Finnes ingen nyere, bedre alternativer? Tenker på et surround-oppsett evt, men disse, RC-64 senter og Klipsch bak muligens..
    Jeg hørte på Rf-63 på Oslo HIFI senter. Etter den demoen ble jeg frelst. Slike måtte jeg ha! Dypbassen kom ikke så veldig til sin rett pga. rommet, men resten spillte helt rått. Det ble da spillt på en HK reciever til 25k, som drev disse knall hardt. Vil anbefale å høre dem der.

Jeg bruker MA oberon 6.1 med stooor suksess. Det er i hvertfall ikke skarpt, som mange sier det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg hørte på Rf-63 på Oslo HIFI senter. Etter den demoen ble jeg frelst. Slike måtte jeg ha! Dypbassen kom ikke så veldig til sin rett pga. rommet, men resten spillte helt rått. Det ble da spillt på en HK reciever til 25k, som drev disse knall hardt. Vil anbefale å høre dem der.

Jeg bruker MA oberon 6.1 med stooor suksess. Det er i hvertfall ikke skarpt, som mange sier det er.
    Stemmer.. Høres veldig bra ut det, kan jo ta meg en tur innom begge stedene jeg, hehe.. Diskanten jeg er "redd for", lest blanda meninger om den. Takk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer.. Høres veldig bra ut det, kan jo ta meg en tur innom begge stedene jeg, hehe.. Diskanten jeg er "redd for", lest blanda meninger om den. Takk

Har du cv er det ingen grunn til å være redd den, det skal jeg love deg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har du cv er det ingen grunn til å være redd den, det skal jeg love deg
    Hehe.. Har kanskje ikke så mye å frykte fra noen annen høyttaler i forhold til lydkvalitet da? Er nok på tide å oppgradere ja

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det beste stedet å prøvelytte på disse i østlandsområdet?
    Hans Lervold/Euronics på Raufoss hadde disse inne og sist jeg var der. De har også en del spennende utvalg av forsterkere som kan testes.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kongeoppsett!!
    Takker Zeke

Har forresten vinklet høytalerne siden sist og tatt ny romkorreksjon. Fått kjørt noen timer med recivern på +db sida og...WOW!:twisted:
    At ingen naboer har banket på døra er en gåte...virker som RF'ene har løsnet litt Samme med suben....har vel ca 130-140 timer nå på oppsettet og lydbildet har forandret seg mye, hører det godt ved stereo.
    Bl.a. Ramstein ble prøvd, morsomt når bassen slår i brystet!

Film....= KLIPSCH. Anbefaler de som har mulighet til å prøve Pearl Harbor på BD i scenen når Japanerne angriper Pearl Harbor!!! HD-lyd er gøy

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ett par Klipsch på plass i stuen igjen. Har hatt Klipsch før også, men har imellomtiden prøvd litt av hvert annet. Har egentlig savnet Klipsch lyden skal jeg være ærlig. Koblet opp ett par RF-82 for en times tid siden. Kjører de på en Pioneer 5x130watt surround forsterker. Er morro allerede nå, men skal avgårde å hente en Rotel RB-1092 etterpå. Da blir det nok liv i heimen vil jeg tro. Har hatt såpass med Klipsch opp igjen til at jeg vet man må mate de med MYE strøm for at de virkelig viser hva de er gode for :-D

Det som forbauset meg mest med disse nye Klipschene var å rolige de var i toppen. Er vant til at man må spille lenge på de før hornet roer seg ned, men med disse synes jeg faktisk det var overraskende bra rett ut av boksen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vært heldig Jeg sleit med hornet både på RF35 og med RF82, og jeg prøvde mye forskjellig elektronikk..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Da har du vært heldig Jeg sleit med hornet både på RF35 og med RF82, og jeg prøvde mye forskjellig elektronikk..
    Har også hatt problemer med dette før på de andre modellene jeg har kjørt. Har da måtte teste forskjellig elektronikk, å hadde også endel bra erfaringer med bytte av kabler.

Kjører nå en Pioneer VSX-2016AV nå med romkorreksjonen aktiv. Dette hjalp litt på hornet faktisk. Var hardere når jeg kjørte uten romkorreksjon. Hele lyden ble faktisk endel bedre når jeg aktiverte dette. Denne vil bli kjørt som preamp fremover når jeg kobler opp RB-1092'en. Tror dette blir en killer kombinasjon.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er overaskende å høre at Pioneer passer såppas bra med Klipsch etter det jeg har hørt om den kombinasjonen, men det er jo bra å høre! Og jeg har heller ikke vært særlig heldig med Rotel sammen med Klipsch, så lykke til! Håper det blir bra..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane!

Godt å høre det er flere som bruker Pioneer på Klipsch!

Har bare en 1016 selv, men synes det trøkker bra biampet på mine F3. Demper diskanten 0.5db ved4khz og 13khz, og dette gjør at det ikke skriker så galent hvis jeg spiller veldig høyt..
    MEN foreløpig spiller jeg bare med noen lakrissnører på dem som fulgte med noe bilstereo jeg driver litt med..( tror det er sound quest..)

Har kabler mye å si? Er de kjilne på denne delen også?

MVH Johan

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker mye forskjell mellom forskjellige kabler, spesielt på Klipschene. Gikk fra en type rimelig dyr kabel til en annen rimelig dyr kabel, å da endte jeg opp med å få dempet toppen litt, å få mer fyll i bunnen. Dette kun ved bytte av kabel. Dette var dog ikke på de høytalerene jeg kjører nå. På disse høytalerene (RF-82) kjører jeg nå med

Welcome to L-Sound!

Disse funker veldig bra synes jeg.

Kan legge til at nå er RB.1092 også koblet opp. Løftet lyden endel synes jeg. Spiller på moderat nivå nå, å lyden er deilig i mine ører ihvertfall. Gnudde på litt istad, å nå er det jeg som sier stopp, ikke høytalerene. Helt sykt å output de gir :-D

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •