Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 479
    Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch og eller SVS

Jeg vurderer å kjøpe nye høytalere til min hjemmekino, og har sett på Klipsch og SVS. Rommet er på ca 15 m2 og jeg bruker Denon 4306.

Jeg må ha høytalere under lerretet så der tenker jeg på Klipsch RB-81

Jeg kjørere 5.1 så jeg skal kun ha bakhøytalere. Jeg er usikker på om jeg skal velge den enkle utgaven RS10 eller RS42. Egner RS42 seg bare til sidehøytalere eller kan jeg bruke de som bakhøytalere?

Så er det SUB. Høytaleren skal jo virke sammen så det nærliggende er en RW10, men hva med en Sylindersuben SVS PCi 25-31 eller SVS SB12-Plus.
    Har noen erfaringer å komme med?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    RB 81 trøkker godt den , junior har disse i kjelleren sammen med en DIY sub.
    Vil tro du får et greit resultat med SVS eller en XTZ w12 , det er jo et spørsmål om pris :lol: Du kan godt bruke RS 42 som bakht. ( Gjør det selv)

Newcomer apis_elektro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lalund
    Jeg vurderer å kjøpe nye høytalere til min hjemmekino, og har sett på Klipsch og SVS. Rommet er på ca 15 m2 og jeg bruker Denon 4306.

Jeg må ha høytalere under lerretet så der tenker jeg på Klipsch RB-81

Jeg kjørere 5.1 så jeg skal kun ha bakhøytalere. Jeg er usikker på om jeg skal velge den enkle utgaven RS10 eller RS42. Egner RS42 seg bare til sidehøytalere eller kan jeg bruke de som bakhøytalere?

Så er det SUB. Høytaleren skal jo virke sammen så det nærliggende er en RW10, men hva med en Sylindersuben SVS PCi 25-31 eller SVS SB12-Plus.
    Har noen erfaringer å komme med?

Har faktisk hatt RB-81 sammen med RW-10 på lydrommet, de låter bra i sammen, om jeg ikke husker feil så var det med en HK AVR240 i stereo.

Det er ingenting i veien for å bruke RS42 som bakhøytalere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har mine stått på mellom 12-15t pr dag siden søndags kveld, og det jeg merker spesielt godt er at jeg demper volumknappen når jeg drar på jobb.

Mandag sto den på -36, i går måtte jeg på -42 før jeg turte å dra på jobb uten å risikere naboklager. Veldig imponert over dynamikken på lavt volum, noe som var totalt mangelvare på mine gammle, det må medregnes at det var små fuglekasser i forhold, men alikavel.

Har testet de på all musikk, og enda kan jeg ikke klage på noe som helst, bortsett fra at det bestandig er enda mer morro å høre på samme cd om 10-20t for da har det skjedd endel

Regner med å få myka opp de rimelig greit i morgen

Men Bøllehøytaler? Kun hvis du vil den skal være bøllete, den tilføte både Norah Jones og Sarah Mclachlan nye dimensjoner av kvalitet hos meg...
    Samtidig som Rammstein er så rått at det er til å grine av

Angrer jeg ? Ikke annet enn at jeg i det hele tatt tvilte.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe Klipsch RF-82 til 8000,- fra den lokale Elkjøp sjappa, selgern som forøvrig er en hifi-freak og en kompis av meg mener at det er unødvendig å kjøpe RF-83 da den vil bli sinnsykt mye dyrere pga et ekstra basselement, og at jeg vil få nok valuta for pengene med RF-82 til den prisen...

Hva tror dere?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe Klipsch RF-82 til 8000,- fra den lokale Elkjøp sjappa, selgern som forøvrig er en hifi-freak og en kompis av meg mener at det er unødvendig å kjøpe RF-83 da den vil bli sinnsykt mye dyrere pga et ekstra basselement, og at jeg vil få nok valuta for pengene med RF-82 til den prisen...

Hva tror dere?
    Jeg har et par RF-35, som vel er det samme som RF-82. (Mener det bare var et navnebytte.) Jeg er vilt fornøyd med mine, i alle fall. Skulle jeg hatt noen andre Klipsch, så måtte det blitt nytt hus også. (Evt de nye high-end modellene som kommer til neste år da. sikle, sikle. P39F eller hva de heter, men de koster jo mer enn en japansk småbil, så det blir vel med drømmen.)

Kan du ikke kjøpe dem og bruke 30-dagers returretten hos Elkjøp hvis de ikke faller i smak? Det må jo være en win/win-situasjon? Hornlyd i 30 dager mens du tenker over saken!

Og husk at du må jobbe med plassering og innspilling av disse. Mine byttet totalt karakter etter at jeg fikk flyttet de et stykke ut fra veggen og spilt på dem over en lengre periode.

I tillegg så har jeg montert mine på et par stener fra et lokalt monumenthuggeri. (Altså, spikes -> 50-øring -> skiferplate -> sitteunderlag fra Biltema.) Det strammet opp bassen betraktelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Hva tror dere?
    Synes det blir feil av selger å være så bastant i uttalelsen. Det er vesentlige forskjeller på RF-82 og RF-83 (og forøvrig RF-35). Jeg synes det kommer veldig an på hvilke krav du har og hva du foretrekker. Romstørrelse, romløsning, elektronikk, personlige lyttepreferanser osv. er med på å bestemme hvilken høyttaler som gjerne vil passe deg og dine behov best

Har Klipsch selv, men det vesentlige forskjeller mellom modellene både lydmessig og komponentmessig, da spesielt i spranget fra RF-82 til RF-63 og RF-83 i Reference serien. Har du stort nok rom, god og strømsterk elektronikk så vil jeg anbefale RF-63 og RF-83, men har du et mindre rom med en ikke så romslig økonomi og elektronikk så vil jeg heller anbefale RF-82 eller mindre modeller. Det er en god allround høyttaler som er lett å like, og gjør en meget god og overbevisende jobb til prisen. Den er også lett å få til å låte bra! Men å si at det bare er et basselement som er forskjell på den og RF-83 er litt vel dristig.

Forøvrig vil jeg også poengtere at det er forskjeller mellom RF-35 og RF-82.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad. Jeg var hellig overbevist om at den lokale hifipusheren hadde rett da han sa at RF-82 bare var en rebranding av RF-35.

Googlet litt og fant denne:

HiFi Huset En riktig HiFioch Hembiobutik

I alle fall en del info om forskjellene på noen av RF-modellene.

Og for å pense litt inn på nye klipsch-modeller, det ser ut som om svenskene har fått tak i de nye Klipschene, eller i alle falll har startet markedsføringen:

HiFi Huset - Avancerad Sökning - Resultat

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå kun 2 reelle alternative høyttalere i det nye rommet, der Klipsch er det ene merket og da nærmere bestemt RF-63. Rommet er 360 x 400 cm og planen er å benytte Hegel H200. Spørsmål:

- Er rommet for lite?
    - Blir Hegel H200 for "lys"?

Takker for svar.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge du får de langt nok fra bakvegg går nok det greit.
    Hegel og klipsch ser jeg for meg som en veldig lys kombinasjon. litt my skriking vil jeg tro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine Rf-63 i et rom på 3x3,5 meter. I mitt rom spiller HT med ALT for mye bass uansett hvordan jeg plassere dem. Men når jeg deler de på 80 Hz mot en sub som jeg kontrolerer med en Behringer så spiller det fantastisk. Jeg kunne ikke vært mere fornøyd. Jeg her en +/- 3Db kurve fra 20-80 Hz. Men med bare høytalerene så er det mulig å ikke få rommle bass hos meg.

Har du sub så bank til:-D . Du vil få et headroom som er helt rått.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken :-D

Jeg og forstiller meg denne kombinasjonen som noe lys, men jeg tror jeg tar feil her. Jeg har hørt mange som sier at kombinasjonen mellom Klipsch og Hegel er meget bra. De nyere modellene fra Klipsch er også langt roligere i toppen enn foregående serie.

Noe etter at den nye Reference serien ble lansert, tok jeg meg en tur på Musik Magazinet for å ta en lytt til disse. Tidligere hadde kombinasjonen Vincent SV-233 og Klipsch Reference satt sine varige mén i mine ører, det lå utrolig ubehagelig, lyst og skarpt. Kombinasjonen mellom denne Vincenten og de nye modellene i Reference derimot låt utrolig bra. Skarpheten og det ubehagelige var absolutt borte, og det låt meget dynamisk og og godt

Derfor ville jeg prøvd meg litt fram om du har mulighet til det Tiger! Jeg personlig tror det kan bli bra, selv om magefølelsen tilsier at det kan bli litt lyst basert på tidligere erfaringer
    H4A er jo et godt eksempel på en kombinasjon som mange foretrekker/ikke foretrekker sammen med Klipsch, alt etter hvilke komponenter de har ellers i anlegget (men dette var dog på forrige generasjon Reference).

Nå er jeg ikke helt oppdatert i tråden din Tiger, men hvilket utstyr er det du har eller i anlegget?
    Husker du hadde H200 og SA, men ikke resten, og antar SA'ene er på vei ut (?)

Edit: Forøvrig tror jeg RF-63 kommer til å fungere bra i ditt rom, mulighet for å prøve dem?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hegel

Gleder meg til og teste Hegel H4A på mine Klipsch RF7.I følge testen som var i lyd og bilde i 2003 da Hegel ble kåret til årets highend effekt forsterker så mente de at den kombinasjonen var noe av det råeste de hadde hørt og at hegel/klipsch fungerte så og si perfekt til hverandre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker Hegel til Klipsch er det jo ingenting som er bedre, Er vel sant det som sies at klipsch ikke er så lys og skrikende lengre som de forrige modellen ?

Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette blitt samletråd for Klipsch? Uansett er det sikkert nokon som har ein formeining om RF-82 og Marantz PM-7001 går godt i lag. Musikk Magazinet fører begge delar, har tenkt meg ut til dei og høyre i morgon. Håpar eg kan prøve med Vincent og når eg først er der.

Tenker då på lydkvalitet, er ikkje noko feststereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantzog Klipsch er en meget god kombinasjon. Veldig musikalsk, så vil tro det er midt i blinken for deg

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amper min Onkyo TX-SR875 på RF-82...men synes det låter litt flatt og skarpt hvis jeg drar på litt.:?

Har kun 100 timer+ med innspilling, lurer på om jeg vil merke stor forskjell etter feks 350 timer i forhold til hvordan de låter nå?

Hvordan skal jeg spille de inn?
    Holder det at de står på med lavt volum når man er på jobb...eller må man trykke på for at det skal "telle"?

PS! Til film er de helt rå!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Bi-amper min Onkyo TX-SR875 på RF-82...men synes det låter litt flatt og skarpt hvis jeg drar på litt.:?

Har kun 100 timer+ med innspilling, lurer på om jeg vil merke stor forskjell etter feks 350 timer i forhold til hvordan de låter nå?

Hvordan skal jeg spille de inn?
    Holder det at de står på med lavt volum når man er på jobb...eller må man trykke på for at det skal "telle"?

PS! Til film er de helt rå!
    Det vil jeg tro, mtp at de vel ikke yter helt max før 1500timer.

Gi de godt med volum så går det fortere.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ble litt lettet nå...

Har en lei følelse av at plassering og stua også bidrar litt til å trekke ned mellomtone/bass. Men skal bygge en dedikert kino etterhvert, så jeg får inngå kompromiss med stua inntil videre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch skal ikke være de verste og plassere, men de trenger endel rom rundt seg. Har de selv i en vanlig stue, så en må inngå litt kompromisser, men du kan jo ta en runde med romkorreksjon på onkyoen å se om det blir bedre?

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •