Klipsch - En bøllehøyttaler? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva med 2 stk. Vincent SP-991 eller SP-331 på klipsch RF-63? Er ikke sikker på om det er "godt nok" at det er rør-hybrider? Må vel ikke være ren rør forsterker?

Parasound er nok ganske bra de å, men de er jo litt dyrere da, er ikke så tålmodig ang sparing.
    Forsterkere som heller mot det varme og gjerne med et noe amerikansk preg over klangsignaturen er generelt sett en behagelig og god kombinasjon med Klipsch. Eksempler kan være Parasound, McIntosh, Electrocompaniet. Videre har folk gode erfaringer med Rotel (både transistor og ICE), Midgard, Vincent rørhybrider, Marantz, rørforsterkere, Aragon osv. Er mye å velge mellom, og det vanskelig å gi et endelig fasitsvar siden lyd og klang forandrer seg drastisk ved bytte av elektronikk på disse høyttalerne. Kan på en måte kalles meget fleksibelt, men samtidig litt mer tidkrevende overfor brukeren på å finne en kombinasjon som han virkelig synes faller i smak. Rommet har uansett veldig mye å si, og det å prøve komboene hjemme hos seg er ofte å foretrekke før evt kjøp

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Rotel på Klipsch da? Litt lyst eller varmt? Er Rotel bedre enn rør-hybrid Vincent?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Rotel på Klipsch da? Litt lyst eller varmt? Er Rotel bedre enn rør-hybrid Vincent?
    Det må du nesten vurdere selv :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F**n! :twisted:

Er jo ingen butikker her som har det jo! :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Rf-82 frem til for ca 1 mnd siden, da solgte jeg Rf-82 og kjøpte Rf-83..

Var veldig fornøyd med Rf-82 men følte at jeg "måtte" ha de beste i Reference-serien, idiotisk men ja sånn er det bare
    Har ett rom på 20 kvadrat og sliter no veldig med "stort tomt lokale" lyd, er på en måte veldig hul og "tom" lyd..
    Hva skal jeg gjøre for å "fikse" dette? Nekter å sitte igjen med denne lyden etter å ha brukt så mye penger på de..
    Blir dette bedre etter innspillingstiden?
    Er problemet plassering, plassering og atter plassering??

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Jeg har hatt Rf-82 frem til for ca 1 mnd siden, da solgte jeg Rf-82 og kjøpte Rf-83..

Var veldig fornøyd med Rf-82 men følte at jeg "måtte" ha de beste i Reference-serien, idiotisk men ja sånn er det bare
    Har ett rom på 20 kvadrat og sliter no veldig med "stort tomt lokale" lyd, er på en måte veldig hul og "tom" lyd..
    Hva skal jeg gjøre for å "fikse" dette? Nekter å sitte igjen med denne lyden etter å ha brukt så mye penger på de..
    Rart. Sliter ikke med det samme jeg. RF-83 spiller varmt og pent. Mye bedre enn RF-82. Kanskje du kunne flytte dei litt mere ut fra siden. Test og prøv. Lykke til:-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84

Problemet er plassering av høyttalere og sitteposisjon. Har du målt frekvensresponsen? Invester i en lydtrykksmåler fra lsound og last ned test toner samt excel ark for input av måledata og presentasjon av kurven.

Når du har dette kan du eksperimentere med plassering av høyttalere og lytteposisjon i forhold til de mulighetene du har i ditt lytterom.

I tillegg burde du kraftig vurdere bassfeller hvis du har et dedikert rom.

Eks: Kjøp glava skjær trekanter og stable i hjørnene dekk til fronten med stoff el. Plasser i tillegg demping på førsterefleksjonspunkt på vegger. Mer info i signatur link.

Bassfeller i hjørnene vil bedre lydkvaliteten betraktelig. Akustisk behandling som nevnt over vil gi målbare forskjeller i motsetning til mye av tullet det er fokus på i HIFI og hjemmekino forum.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen fasit på hvor mye plass rf82 minimum trenger bak seg?
    Kan muligens strekke de til 40-50cm, men da tror jeg det blir vanskelig å bevege seg rundt de etterpå
    Tror jeg må fysisk snu hele stua for å få plass til de, noe som kan bli seende litt spesielt ut, men hva gjør en ikke for god lyd og rockefot

EDIT: Ser det er noen som har prøvd det gamle trikset med å tette igjen hullet bak, det kan jo være en fordel

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    EDIT: Ser det er noen som har prøvd det gamle trikset med å tette igjen hullet bak, det kan jo være en fordel
    Ullsokk i hullet bak er tipset jeg har fått. Da skal jeg kunne sette høyttalerne 10-15 cm ut fra veggen og sparer kjapt 10-15 cm gulvplass i front (må jeg jo høre etter selv når høyttalerne kommer).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det og kom tilbake med resultatet Er litt spent på dette, okke som så skal det gå! Tør ikke stole på romkorreksjon helt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch hele veien rundt.....

jeg har følgende Front: Klipsch RF-62 Center: Klipsch RC-62 Bak: Klipsch RS-42 disse blir drevet av Marantz SR-7500 noe som jeg synes er en god kombinasjon med fin og varm lyd. Veldig fornøyd med lyden på tv, film og musikk. Bra trykk og klar lyd. Angrer ikke på at jeg gikk for Klipsch. Så løp og lytt og kjøp, er lett å bli hekta. Nå mangler bare en ordentlig sub, men det får nok vente til jeg får meg hus og ikke har så mange naboer å ta hensyn til

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noe med disse høytalerne jeg ikke klarer å glemme gitt
    De på hfs sier at sokketrikset ikke er noe lurt, vel jeg velger å prøve selv før jeg gir meg. Er villig til å gjøre ganske mye for å få rf82 til å spille bra i heimen

Noen som mente at det er en fordel i forhold til bakvegg at det er 2 porter isteden for en? Stemmer dette?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er det noen fasit på hvor mye plass rf82 minimum trenger bak seg?
    Kan muligens strekke de til 40-50cm, men da tror jeg det blir vanskelig å bevege seg rundt de etterpå
    Tror jeg må fysisk snu hele stua for å få plass til de, noe som kan bli seende litt spesielt ut, men hva gjør en ikke for god lyd og rockefot

I utgangspunktet ikke. Det er tre ting som spiller inn, dimensjoner på rommet lxbxh, posisjon av lytter og plassering av høyttalere. Det kan være at, som et eksempel, 10cm bra bakvegg gir best resultat i ditt tilfelle. Dette er avhengig av rom og lytteposisjon selvfølgelig.
    Bruk lydtrykksmåler (se lsound.no for howTo) og mål respons for forskjellig avstand til bakvegg. Det er de lavere frekvenser som påvirkes mest av rommets dimensjoner pga bølgelendgen til disse frekvensen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av planetpaal
    jeg har følgende Front: Klipsch RF-62 Center: Klipsch RC-62 Bak: Klipsch RS-42 disse blir drevet av Marantz SR-7500 noe som jeg synes er en god kombinasjon med fin og varm lyd. Veldig fornøyd med lyden på tv, film og musikk. Bra trykk og klar lyd. Angrer ikke på at jeg gikk for Klipsch. Så løp og lytt og kjøp, er lett å bli hekta. Nå mangler bare en ordentlig sub, men det får nok vente til jeg får meg hus og ikke har så mange naboer å ta hensyn til

Har nøyaktig samme høytalere.
    Prøvde ren stereo med pcm via hdmi fra ps3 og spilte høyere en normalt.
    Romet er lite ca 15m2 og det hjalp sikkert på at det ble såpass med bass uten sub :-)
    Bassen er svært fast og sitter i brystet, men ikke spessielt dypt under 35hz. Som nevnt kan en tette igjen en av bassportene for og utvide resonsen litt om du ikke spiller for høyt.
    Sub... SVS og Velodyne er gode valg til klipsch :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    I utgangspunktet ikke. Det er tre ting som spiller inn, dimensjoner på rommet lxbxh, posisjon av lytter og plassering av høyttalere. Det kan være at 10cm bra bakvegg gir best resultat i ditt tilfelle avhengig av rom og lytteposisjon.

Bruk lydtrykksmåler (se lsound.no for howTo) og mål respons for forskjellig avstand til bakvegg.
    Er ikke ukjent med Radioshack så jeg må vel bare prøve meg fram tenker jeg. Er ikke snakk om at dette ikke skal gå, så da får vi ta noen vendinger utenom det vanlig hvis det blir problemer.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden begynner å bli veldig lang. Og den har vel sporet noe av. Snart påtide å trekke en konklusjon. Klipsch en bøllehøytaler. Jeg meiner nei. I rette omgivelser låter dei pent. Men det finnes mye annet moro. Synes mange tråder blir veldig sort/hvit. Men sånn er vel alle diskusjoner:-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva som ligger i uttrykket "en bøllehøyttaler" men Klipsch er meget bra høyttalere. Spesielt til hjemmekino på grunn av begrenset spredningsmønster, noe som hjelper til med lokalisering på front LCR og WDST surround høyttalerne er ypperlige som surround kanaler. De er kan spille høyt med lite forvrengning men krever kontroll.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva som ligger i uttrykket "en bøllehøyttaler" men Klipsch er meget bra høyttalere. Spesielt til hjemmekino på grunn av begrenset spredningsmønster, noe som hjelper til med lokalisering på front LCR og WDST surround høyttalerne er ypperlige som surround kanaler. De er kan spille høyt med lite forvrengning men krever kontroll.
    Mener du altså at Klipsch har dårlig spredningsmønster på sine høyttalere? Isåfall må jeg kunne sinnsykt lite om lyd, for de Klipsch HT jeg har hørt har spredd lyden riktig så bra! :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du altså at Klipsch har dårlig spredningsmønster på sine høyttalere? Isåfall må jeg kunne sinnsykt lite om lyd, for de Klipsch HT jeg har hørt har spredd lyden riktig så bra! :-D
    Sa jeg dårlig? Jeg har RF-83 oppsett selv og jeg er meget fornøyd.

De har begrenset spredningsmønster fra hornet, 90 x 60 grader for å være spesifikk. Dette er veldig bra i hjemmekino sammenheng da LCR skal være punktkilder. Begrenset spredningsmønster fører også til mindre rompåvirkning for det frekvensområdet hornet dekker.

WDST surroundene dekker 180x60 grader som kan være gunstig i surrerundt kanalene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har begrenset spredningsmønster fra hornet, 90 x 60 grader for å være spesifikk.
    Dette er SINNSYKT mye bedre spredning enn på mine CV! ht! De må vinkles helt imot sweetspot for å få noe spredning! Haha :lol:

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •