Stativhøytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Ryu1985 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativhøytaler

Jeg skal kjøpe meg stativhøytaler, og sikler for øyeblikket voldsomt på et par svarte B&W 805s. Jeg hørte dem, og forelsket meg på en måte jeg ikke har opplevd før (nær sagt).
    Men er det noen som har noe negativt å si om disse? Er det noen andre høytalere jeg bør ta med i vurderingen? Jeg kan ikke gå noe særlig høyere opp i pris, 805 ligger jo på drøye 20k...
    Forslag mottas med stor takk!

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp hjelp hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er utvilsomt gode høyttalere så passer de forsterkeren og spilleren din så gå for den om du falt såpass for dem. Endel mener B&W generelt ikke engasjerer så mye. Jeg er bare litt enig og det er avhengig av forsterkeren.

Hva skal du bruke til dem?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal få lyden fra en Electrocompaniet ECI-3. Cd-spilleren er ikke i hus enda, men noe av tilsvarende kvalitet.
    Har du noen andre å anbefale da?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryu1985
    De skal få lyden fra en Electrocompaniet ECI-3. Cd-spilleren er ikke i hus enda, men noe av tilsvarende kvalitet.
    Har du noen andre å anbefale da?

Tror du vil et kjempeannlegg om du parrer B&W med EC.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka me å sjekk ut Kef IQ3...e vel en høyt. som koste en tiendel av B&W...me gir masse valuta for pengene...

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare anbefalle deg System audio SA2K, ingen over ingen ved siden, er det ikke det man sier? løp å hør. men det er sikker mange andre gode der ute å. Dynaudio har meget gode stativhøytalere å.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    ka me å sjekk ut Kef IQ3...e vel en høyt. som koste en tiendel av B&W...me gir masse valuta for pengene...
    Disse ligger i helt annen kvalitetsklasse. Synes faktisk de er overpriset sammenliknet med Tannoy o.l
    805s er et meget bra valg!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef IQ-serien, det jeg har hørt, en høyttaler jeg ikke ville vurdert en gang da trådstarters budsjettramme er en helt annen. Dynaudio og Audiovector er derimot reelle alternativer. Outsider; Krix.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13k. hvordan de låter kontra 805 aner jeg ikke..

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nesten ut som om du allerede har bestemmt deg for 805s, som jeg forøvrig selv sikler etter
    Du kan jo titte i siste Fidelity, nr.27, der de har tester av endel stativht som får rosende omtale...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    13k. hvordan de låter kontra 805 aner jeg ikke..
    Ser ut som monster på bildet denne Dynaudio Focus 140 :-D . Utvilsomt gode høyttalere som vil låte mer fyldig/frodig og med mer dyp bass. Litt mørkere og snillere klang men jeg tror 805s overgår dem alikevel (mer raffinert), men har ikke hørt dem på likt grunnlag. Etter hva som sies/skrives av EC tror jeg 805s skulle passe bra (bedre enn med 140).

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange svar! Jeg har ikke bestemt meg helt for 805 enda. Jeg har nemlig ikke hørt veldig mange stativhøytalere i den klassen. Har testa Dali Mentor 2, en Totem høytaler til 17k, B&W 705, CM1 og et par fra 600-serien.. Mest fra Hifiklubben, hehe.. Har lyst til å prøvehøre en del før jeg eventuelt kjøper høytalere til 20 lapper..
    Så nå har jeg fått en del forslag, og jeg takker og bukker for det!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seas equipped :

XTZ | Sound in Balance

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste gangen jeg har hørt 800-serien virkelig engasjere, er om de blir matchet med forsterkere som er litt livlige, med nok av krefter. 805S har en relativt laid-back spillestil, og for mange kan de bli litt uengasjerende i lengden....spesielt om det matches feil. De gangene jeg har hørt på EC (i mer "fornuftige" prisklasser), oppfatter jeg det merket også som noe laidback. Ergo IMO er ikke 805S en god match med EC, i allefall ikke for min smak (!). Det blir rett og slett for kjedelig for meg, selv om det låter pent.

Selv ble jeg sjokkert av Focal 1007Be da jeg fikk de i hus. De har en Beryllium diskant som er minst like luftig som de større diamant-diskantene til B&W og IMO er en langt bedre høyttaler enn 805S....på alle punkter. De er A-rangert i Stereophile, i tillegg til at de har sopet inn en rekke gode reviews. Og jeg tror klangmessig vil de passe meget bra sammen med EC. De ligger veil. på 27k, men i motsetning til Hifi-Klubben er dette villedende pris... Hifi Huset gir deg sikkert en knallpris uten at du engang trenger å ta på prutehatten, og de er også greie med å låne et sett ut slik at du kan prøve de hjemme sammen med eget utstyr.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten..
    Noen som vet hvor jeg kan få hørt Dynaudio i Drammensområdet? Har lenge hatt lyst til å høre både Focus 110 og 140..

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Den eneste gangen jeg har hørt 800-serien virkelig engasjere, er om de blir matchet med forsterkere som er litt livlige, med nok av krefter. 805S har en relativt laid-back spillestil, og for mange kan de bli litt uengasjerende i lengden....spesielt om det matches feil. De gangene jeg har hørt på EC (i mer "fornuftige" prisklasser), oppfatter jeg det merket også som noe laidback. Ergo IMO er ikke 805S en god match med EC, i allefall ikke for min smak (!). Det blir rett og slett for kjedelig for meg, selv om det låter pent.

Selv ble jeg sjokkert av Focal 1007Be da jeg fikk de i hus. De har en Beryllium diskant som er minst like luftig som de større diamant-diskantene til B&W og IMO er en langt bedre høyttaler enn 805S....på alle punkter. De er A-rangert i Stereophile, i tillegg til at de har sopet inn en rekke gode reviews. Og jeg tror klangmessig vil de passe meget bra sammen med EC. De ligger veil. på 27k, men i motsetning til Hifi-Klubben er dette villedende pris... Hifi Huset gir deg sikkert en knallpris uten at du engang trenger å ta på prutehatten, og de er også greie med å låne et sett ut slik at du kan prøve de hjemme sammen med eget utstyr.
    Tusen takk, sånne ærlige svar trenger jeg! Har ikke topp peiling enda, så jeg må høre litt på guruene, hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio selges bare av NAT i Oslo. Diskanten til 1007Be vil sikkert overgå 805s med god margin (med få litt fremtonet plass?), mer vet ikke jeg. Håkon har nok rett i at det kan for mange bli for tilbakelendt med EC/805s. Engasjement er nok B&W´s svakeste punkt.

Husk nå endelig at synergien med elektronikken er veldig betydningsfullt. Du bør ta med deg EC´n på lytterunder. Spør om André på hifihuset.no har en demomodell fremme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •