Kef vs Psb - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34

Tråd: Kef vs Psb

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SpRinTman
    Ok, så hva ville passe best i mi loftstue på 20m2?
    Det kommer helt an på. Er det et dedikert rom?

Hvilken form ha rommet?

Hvordan er veggen i rommet, og hva består de av?

Er rommet godt innredet/dempet?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med labbetuss i lydforskjllen mellom kef og psb, det er derfor jeg nå hadde heller kjøpt kef, men som du sier til pop og rock, og film er psb'ene å foretrekke..

Klipsch er jo velig anderledes en kef'ene da.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har så rett HoJ og Labbetuss! :roll: :roll:

Kef MÅ ha førstehjelp fra 1 eller HELST 2 subber fra samme merke eventuelt litt kraftigere for å låte bra på musikk.

På film er Kef uslåelig etter min oppfattning, det er det råeste jeg har hørt! Derfor ble det mitt valg, men om du hører mer på musikk en du ser på film er vell PSB eller nivået høyere som er Klipsch dine valg. Lykke til! Men du kan ikke dømme klasse høyttalere som Kef utifra erfaringer på Elkjøp - DRITT SERVICE! :evil:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Dere har så rett HoJ og Labbetuss! :roll: :roll:

Kef MÅ ha førstehjelp fra 1 eller HELST 2 subber fra samme merke eventuelt litt kraftigere for å låte bra på musikk.

Kommer litt ann på musikken, men bass kan man suplere med sub, diskanten er bedre på kef'en synes jeg.. Men til film hadde jeg uten tvil valgt psb..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da har vi helt forskjellige grunnlag på Kef sine høyttalere HoJ!
    Jeg mener Kef er kongen på film :roll: Desidert det beste jeg har hørt so far, kjedelig å være på kino når du har noe råere hjemme fordelt på mindre m2 :twisted:

Newcomer SpRinTman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kom det mange gode svar og tips.

Labbetuss;

Hørte på oppsett med rf82 som front rf62 bak, senter fikk jeg aldri med meg. Dette ga meg jo skikkelig juling. Så ble veldig i tvil om jeg heller skal gå for klipsch, men dette er nok kanskje litt stort for mi stue.

Ja denne stua blir kun til film, musikk og spilling i ny og ne.
    Rommet er firkanta. men ikke så mye kubikk, se tegning. Det er panel på veggene.
    Det er ikke mye godt innredet egentlig. Har noen planer om å bedre det. Ene innerveggen har jeg gips på baksiden av panelen+10cm isolasjon+2cm luftespalte+10isolasjon+og 1lag gips igjen. Men det burde jo vært laget litt bedre. Men hardt for meg som er tømrer og rive ned den fine panelen :cry:

ruxxy;

Det kan hende jeg må ha 2 subber for kef.
    Ja nei Elkjøp er RÆVA! :evil:

HoJ;

Hvor har de psb utstilt hvor det går ann å høre på de her på sørlandet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje ha vurdert Klipsch om det er film som er prioritert. Er vel det mest dynamiske og blant de "tøffeste" i klassen.

Har hørt Klipsch bare to ganger selv, men ble ikke overbevist, men mange sverger til det.

Ellers synes jeg at mine PSB er gode til både film og musikk. Skulle bare hatt senteren som hører til, den er noe større enn den jeg har nå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet sannlig ikke, kjøpte mine i stavanger, men den butikken drives kun via nettet nå, har ikke noen utstilling lenger...

Har prøvd kino med psb høyttalere, låt utrolig bra..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpRinTman
    Her kom det mange gode svar og tips.

Labbetuss;

Hørte på oppsett med rf82 som front rf62 bak, senter fikk jeg aldri med meg. Dette ga meg jo skikkelig juling. Så ble veldig i tvil om jeg heller skal gå for klipsch, men dette er nok kanskje litt stort for mi stue.

Ja denne stua blir kun til film, musikk og spilling i ny og ne.
    Rommet er firkanta. men ikke så mye kubikk, se tegning. Det er panel på veggene.
    Det er ikke mye godt innredet egentlig. Har noen planer om å bedre det. Ene innerveggen har jeg gips på baksiden av panelen+10cm isolasjon+2cm luftespalte+10isolasjon+og 1lag gips igjen. Men det burde jo vært laget litt bedre. Men hardt for meg som er tømrer og rive ned den fine panelen :cry:

ruxxy;

Det kan hende jeg må ha 2 subber for kef.
    Ja nei Elkjøp er RÆVA! :evil:

HoJ;

Hvor har de psb utstilt hvor det går ann å høre på de her på sørlandet?
    Foreslår å prøve uten å modifisere rommet i første omgang iallfall :-D Måtte bare vite hvordan rommet så ut. Forbedring av akustikk kan du evt gjøre noe med senere - bor du hjemme?

Hvordan blir det å snu anlegget slik at skråtaket kommer på hver sin side av høyttalerne, er det mulig? Det kan være langt mer heldig mtp lyden (og spesielt bass i rommet).

Om du faller for Klispch vil jeg anbefale å prøve RF-82 med matchende ht. Hvis Kef er vinneren tror jeg det holder med iQ7 med mindre rommet "spiser" mye bass. Om PSB er vinneren ville jeg prøvd T55 - det hele kommer an på rommet ditt.

Om rommet er stort, og om det "spiser" mye bass kan det være verdt å prøve med en større modell fra Kef og PSB om de er aktuell, men samtidig har man spørmålet om man da heller skal kjøpe inn flere subwoofere. Det handler om prioritering, og det er en del arbeid i å kalibrere sub(er) om det er ønskelig.

Det viktigste er at du først prøver ut uten sub og deretter finner ut hva som er mer aktuelt

Forøvrig virker det som om veggen er relativt godt laget

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Foreslår å prøve uten å modifisere rommet i første omgang iallfall :-D Måtte bare vite hvordan rommet så ut. Forbedring av akustikk kan du evt gjøre noe med senere - bor du hjemme?

Hvordan blir det å snu anlegget slik at skråtaket kommer på hver sin side av høyttalerne, er det mulig? Det kan være langt mer heldig mtp lyden (og spesielt bass i rommet).

Om du faller for Klispch vil jeg anbefale å prøve RF-82 med matchende ht. Hvis Kef er vinneren tror jeg det holder med iQ7 med mindre rommet "spiser" mye bass. Om PSB er vinneren ville jeg prøvd T55 - det hele kommer an på rommet ditt.

Om rommet er stort, og om det "spiser" mye bass kan det være verdt å prøve med en større modell fra Kef og PSB om de er aktuell, men samtidig har man spørmålet om man da heller skal kjøpe inn flere subwoofere. Det handler om prioritering, og det er en del arbeid i å kalibrere sub(er) om det er ønskelig.

Det viktigste er at du først prøver ut uten sub og deretter finner ut hva som er mer aktuelt

Forøvrig virker det som om veggen er relativt godt laget
    Bor hjemme i mitt eget hjem

Det er ikke mulig å sette høytalerene foran de andre veggene. Da blir jeg sittendes foran døra, eller så vil tv/lerret komme foran døra.

Skulle nok hørt litt mer av Kef og hørt psb. Men jeg ble jaggu litt forelska i Klipsch. Kan nok hende jeg ender opp med ett par. Tror jeg ender opp med en sub uansett. Er litt gøyere på film 8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man hørt innspilte Kef IQ5, er man forelsket.

Henter mine IQ5 i morgen :-D Gleder meg som en baby!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det høytalere. Og det ble ikke noe av kef psb eller klipsch. Jeg kjøpte Focal Chours V 826, 806 og 800cc her på avtorget kjempe fornøyd!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gratulere deg med kjøpet.. Nyt musikken nå da..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, virker spennende de høyttalerne der, har desberre ikke hørt dem selv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •