Rumperisterplattform

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rumperisterplattform

Har fundert på om dette kan være en fin løsning hos meg. I dag har jeg 3stk stresslesser (billigvariant), og vil ikke stresse med å montere romperister direkte på de. De har heller ingen fornuftig plass for montering av transducer.

Derfor tenkte jeg at det kanskje kan være en ide å lage en plattform med en Buttkicker. God idè`? En eventuell plattform vil bli 240x80cm. Vil det holde med 1stk buttkicker da? Og hvordan bør plattformen lages?

Takker for alle tips !

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg først skulle bygge en risteplattform, ville jeg tatt lave frekv. fra venstre og høyre høyt. på hver side og subfrekv. i midten. Tror mer på 3 litt billigere ristere enn 1 dyr.. evt. 2 av den billigste tactile og en middels dyr i midten.. Viktig at selve festet/forankringen i selve risteren sitter bom fast. Kanskje lurt å lage en stålramme som du kler inn, med dempeføtter under, slik at vibrasjonene går opp og ikke ut i gulvet.
    se også Jurassic Couch

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah, kanskje jeg skulle bygd inn en hel slik plattform i det nye kinorommet. Det
    hadde vært fett? :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg først skulle bygge en risteplattform, ville jeg tatt lave frekv. fra venstre og høyre høyt. på hver side og subfrekv. i midten. Tror mer på 3 litt billigere ristere enn 1 dyr.. evt. 2 av den billigste tactile og en middels dyr i midten.. Viktig at selve festet/forankringen i selve risteren sitter bom fast. Kanskje lurt å lage en stålramme som du kler inn, med dempeføtter under, slik at vibrasjonene går opp og ikke ut i gulvet.
    se også Jurassic Couch
    Takk for tips

Tingen er den at jeg ikke behøver veldig mye risting, bare nok til at man får følelsen av at ting er litt fysisk. En av grunnen til at jeg tenkte på en eller to buttkickere, var at de kan leveres med trådløst kit. Dette gjør alt MYE enklere for meg.
    Stilig sofa btw

Hah, kanskje jeg skulle bygd inn en hel slik plattform i det nye kinorommet. Det
    hadde vært fett?
    Hva venter du på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0