PULSE - kan den flytte mer enn luft? Se filmen her..... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 380
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ... Og da måtte jeg jo prøve, her også.
    Men ett eller annet tuller det til her, ettersom jeg knapt nok har bevegelse i membranene??
    Den ene portede suben (SVS 12.3 / Bash 500w) har normalt ingen problemer med over 90dB ved 14Hz, så det skal egentlig ikke stå på kapabiliteten?
    Hvor høyt skal man egentlig i volum for å oppnå over 100dB, som mange her har klart?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke elementet beveger seg er noe galt her ja. På PB12Plus'en min så holder elementet på å hoppe ut av kassen. Min målig er gjort ved full pupp. Ser som regel ikke film med så høyt volum.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det / de beveger seg jo litt da!
    Men når resten av lydene på filmen gir 90-100dB, så hadde jeg jo forventet med fra subene?
    Og i tilsvarende volum ved avspilling av filmlyd, så ramler jo ting av veggene her! (Og naboen griner. )
    Mulig at frekvensen(e) i den filmsnutten er så lave at (den portede) suben ikke klare å avspille disse?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig en PB10 innom jeg skal bruke frem til Ultra'ene kommer inn. Plus'en jeg kjørte forrige målinger med er solgt. Uansett, rimelig imponert av PB10'en

Kane - MV(-1) - 109dB

Skal legge til at det var kraftige pustelyder fra røret på den her, så den var nok tynet helt på grensen av hva den ville.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det / de beveger seg jo litt da!
    Men når resten av lydene på filmen gir 90-100dB, så hadde jeg jo forventet med fra subene?
    Og i tilsvarende volum ved avspilling av filmlyd, så ramler jo ting av veggene her! (Og naboen griner. )
    Mulig at frekvensen(e) i den filmsnutten er så lave at (den portede) suben ikke klare å avspille disse?
    Hos meg så er lyden høy å fin i filmen, men når vi kommer til denne scenen, så tar subbene helt av. Er forøvrig den eneste filmen jeg ikke har klart å kjøre PB12+ en min på 0 på volumet på forsterkeren. Det er her den alltid er når jeg skal brife for andre. Ser som regel film på -3. Uansett, ved 0 her, så blåste jeg sikringen i PB12+ en min. Helt sykt med dypbass hos meg ihvertfall. Hvis du ser innlegget mitt over også, så tok PB10 en jeg har hjemme nå like mye av. Er bare helt satans med dypbass i den scenen.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min til 110 db med romperisterene på. Ting ramlet ut av hyllene og fruen var ikke særlig blid. SVS PB12-Plus/2 er gøy...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som drar 126dB.........:-D

Jesse S : I had Jakeman and The Bogg over on Sunday. We measured 126db in Pulse with my IB drivers using about 1" of excursion

Les mer i denne tråden: PULSE--Subwoofer Test - AVS Forum

Bilder av et oppsett med 4 x 18" i Front...........

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig gutterom det der

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    front og center ser litt små ut i forhold til resten he he :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jøss - hvilken indre ro jeg føler når jeg ser DET rommet! ;-)

Herregud - for et "reir"...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått denne filmen på HD-DVD. Fikk kone og unger ut av huset en liten stund, og spolte fram. Og himmel som det smalt!

Første gang jeg virkelig har sett subbene flytte luft. Virkelig morro, og kjekt at subbene tar dette på strak arm på mitt referansenivå. Litt pustelyder, men når nær 6 liter luft skal inn og ut av et lite hull mange ganger i sekundet blir det fort turbulens. Det er forøvrig første gang jeg har lurt på hvor mye det EGENTLIG bor i subbene, når dette går så greit som det gjør. Når jeg ser på waterfall så er det grunntone på 20Hz, der subbene mine er svakest. Har en liten EQ boost der, faktisk. De kommer sterkere lenger nede, mot tuning.

Gøy var det i alle fall!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Første gang jeg virkelig har sett subbene flytte luft.
    Herlig følelse!

Men hvor mange dB står det på RadioShacken?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Har ikke prøvd.. Kanskje jeg skulle prøve det... :twisted:

Er ikke sikker på at det blir all verden, har en følelse av at det er mer luftflytting enn trøkk, men vi får se... Har minimann hjemme nå, så.. kan ikke skremme vannet av ham heller..

Nå begynner jeg å lure litt, egentlig. Kapittel 15 på HD-DVD er når de går mot datarommet i kjelleren. Rett før det er det en diskusjon i et 'rødt' rom (har ikke sett filmen). Her er det et kraftig drønn. Trodde det var dette man snakket om. I sekvensen mot datarommet og i heisen er det noe murring i subbene, men ikke noe syke greier. Må jeg rett og slett bare se lenger? Så til det stod 1:13:00 i displayet. Jeg har unrated utgaven, er det forskjellig kapittelinndeling, kanskje? Lenger løpetid? Får se når jeg får tid. Må nok se hele filmen, hvis jeg tør. Er super-pingle når det kommer til skrekkfilmer. Får la kona holde meg i hånda..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Har ikke prøvd.. Kanskje jeg skulle prøve det... :twisted:

Er ikke sikker på at det blir all verden, har en følelse av at det er mer luftflytting enn trøkk, men vi får se... Har minimann hjemme nå, så.. kan ikke skremme vannet av ham heller..

Nå begynner jeg å lure litt, egentlig. Kapittel 15 på HD-DVD er når de går mot datarommet i kjelleren. Rett før det er det en diskusjon i et 'rødt' rom (har ikke sett filmen). Her er det et kraftig drønn. Trodde det var dette man snakket om. I sekvensen mot datarommet og i heisen er det noe murring i subbene, men ikke noe syke greier. Må jeg rett og slett bare se lenger? Så til det stod 1:13:00 i displayet. Jeg har unrated utgaven, er det forskjellig kapittelinndeling, kanskje? Lenger løpetid? Får se når jeg får tid. Må nok se hele filmen, hvis jeg tør. Er super-pingle når det kommer til skrekkfilmer. Får la kona holde meg i hånda..
    Pulsen kommer vel etter at en har gått ut av heisen. Gjennom gangen og så med ekstra trykk i det døren til "server rommet" åpnes...

Høyt nivå med mye trykk pulsvis rund 16 hz...

Forøvrig er filmen så dårlig at den ikke egner seg for gjennomtitting :-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, draget ligger veldig dypt. Testet det hos en kompis med høytalere som har aktive 15" i hver høytaler. Disse er oppgitt til å gå til 20Hz mener jeg på, å med de ble det ikke noe gøy i det hele tatt. Han ble litt grinete da :-) Tror de rett å slett ikke gikk dypt nok til å få gjengitt trøkket. Med PC-Ultra'en min derimot, holder hele huset på å komme ned over meg når jeg gnur på......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har grei respons ned mot 12-13Hz, så jeg vil tro det funker greit. Spilte litt lenger, og det kom da noe spetakkel. Har ikke målt ennå. Får se etter hvert.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å teste en dag du kan bråke litt vet du

Som en sa før her. Scenen er etter hun går ut av en heis. Det basser godt mens hun går bortover gangen, å når hun åpner døren å går inn i ett server rom tar det helt av.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kansje en skal prøve en liten pulse igjen da :-O

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning

Pulsen kommer vel etter at en har gått ut av heisen. Gjennom gangen og så med ekstra trykk i det døren til "server rommet" åpnes...
    Det er her det skjer.......

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sekvensen mot datarommet og i heisen er det noe murring i subbene, men ikke noe syke greier.
    Se filmen til Flageborg.

YouTube - PULSE

Hos ham er det litt mer enn "murring" i subene i denne sekvensen :-)

EDIT: linket til jutjub.

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •