PULSE - kan den flytte mer enn luft? Se filmen her..... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 380
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    ...Når jeg spiller sacd må jeg ha gain på kl 12 på svs og +12 på Denon. Andre som har erfart dette fenomenet?...
    Klassisk for SACD som avspilles analogt fra spiller. Da må man spe på med ganske mye i bunnen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sett "Kairo" - den japanske (original)versjonen av Pulse? Er den bedre (innholdsmessig)? Hva med lydsporet ift. Pulse?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg: har filmen din DTS eller DD? Og er det norsk versjon eller engelsk (sone 2)? Vurderer å kjøpe denne KUN pga. subeffektene :-)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat kjøpte denne. Helt syk! Dro med XTZ suben til han etter jeg leste denne tråden. Han har 4306 og den fiksa alt av instillinger. Han har også 1 stk XTZ og 2 SVS suber. Så vi kjørte bare XTZ å fikk til i overkant av 115db :-D Inkludert SVS så ble resultat over 120db. Husker ikke hvor mye, men det var helt sykt. Vi hørte noe glassknusing hos naboen også(rekkehus). Heldigvis vet han ikke at det var oss ;-)

Edit: Kalibrering bakpå sub var noe vi fiksa når vi satte opp. Sorry, det skulle stå 110db der det står 115.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som var litt flaut var at det ble noen db ekstra av all den ristinga. glasshyller o.l rista jo å bråket noe voldsomt under denne testen. Det gjorde nok noe utslag ville jeg tro :-( Men ble imponert av hva XTZ klarer. Var noen hz toner under 20 som den hadde noe problemer med uansett.... Prøvde med propper og uten. Beste var med 1 propp i. Noen fler som har testa XTZ og fått bra resultat? :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akuratt Pulse på HD DVD.

At det går ann å skrive så mye om noe som totalt vel var 30 sekunder tilsammen i en skikkelig dritt film?

Det var vel en av de absolutt dårligste grøsserene på lang tid.

Og jeg som neste kjøpte den pga denne tråden. Godt brodern hadde gjort det i stedet

For de som lurer på å kjøpe denne for å teste med bass i anlegget. Bassen det er snakk om er totalt max 30 senkunder av filmen, delt på 2-3 sekvenser.
    Resten av filmen har ett heller platt og kjedlig lydbilde.

Samt at som jeg sa tidlige, filmen suger.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så akuratt Pulse på HD DVD.

At det går ann å skrive så mye om noe som totalt vel var 30 sekunder tilsammen i en skikkelig dritt film?

Det var vel en av de absolutt dårligste grøsserene på lang tid.

Og jeg som neste kjøpte den pga denne tråden. Godt brodern hadde gjort det i stedet

For de som lurer på å kjøpe denne for å teste med bass i anlegget. Bassen det er snakk om er totalt max 30 senkunder av filmen, delt på 2-3 sekvenser.
    Resten av filmen har ett heller platt og kjedlig lydbilde.

Samt at som jeg sa tidlige, filmen suger.
    Er det mulig? Hele poenget med tråden, ER den korte sekvensen med dypbass, ikke filmen i seg selv. Flageborg har heller ikke på noen måte påstatt i første post at det er en bra film. At du (eller broren din) valgte å kjøpe filmen, til tross for at flere allerede har skrevet i tråden og gitt handlingen totalslakt, er ditt problem. Neste gang bør du kanskje lese litt nøyere før du klager over noe som allerede er skrevet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Flageborg: har filmen din DTS eller DD? Og er det norsk versjon eller engelsk (sone 2)? Vurderer å kjøpe denne KUN pga. subeffektene :-)
    Filmen er DD - kjøpte den på www.play.com

ENESTE grunnen til mitt kjøp var som sagt Marantz sine erfaringer med pulsen - dette måtte jeg bare finne ut av.
    BILLIG moro :-D

Filmen har et veldig dystert(grått/mørkt/mørkegrønt) bilde - innspilt i Romania - et creepy produkt for de som kan oppleve de dypeste frekvensene.

Lyden - og det du IKKE ser - funker best for meg med skrekkfilmer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Er det mulig? Hele poenget med tråden, ER den korte sekvensen med dypbass, ikke filmen i seg selv. Flageborg har heller ikke på noen måte påstatt i første post at det er en bra film. At du (eller broren din) valgte å kjøpe filmen, til tross for at flere allerede har skrevet i tråden og gitt handlingen totalslakt, er ditt problem. Neste gang bør du kanskje lese litt nøyere før du klager over noe som allerede er skrevet.
    Det er greit. Men det kunne godt vært en advarsel i første post at filmen suger noe inn *******

Heldigvis så kjøpte ikke jeg den, og brodern gjorde det vel heller ikke pga denne posten.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit. Men det kunne godt vært en advarsel i første post at filmen suger noe inn ******* .
    Advarsel

Du bekrefter vel egentlig at din smak er - noe annerledes

På coveret står det "Scariest movie of the year"

Følgende omtaler kan også legges til grunn for kjøpet - £5.99 Delivered - er vel ikke noe å klage på

"There are some frequencies we were never meant to find.
    Based on Kiyoshi Kurosawa's cult J-horror movie Kairo, Pulse delivers an equally frightening dose of supernatural horror fused with a distinct fear of technology.
    Imagine our wireless technologies made a connection to a world beyond our own. Imagine that world used that technology as a doorway into ours. Now, imagine the connection we made can't be shut down. When you turn on your cell phone or log on to your e-mail, they'll get in, you'll be infected and they'll be able to take from you what they don't have anymore - life."

"this is the scariest '15' i've ever seen, it's jumpy,creepy and the only '15' that's ever made me scared. It's a great film for a friday night with friends, so i give it 4 and a half out of 5."

"Went to see this at the cinema when it first came out as me and my girlfriend were looking for something scary to go see, and we didn't have much to choose from.
    We were originally put off by the fact that the film was rated "Certificate 15", as most 15 rated films are far from what you would call a "Horror"......... and we were also put of by the fact that the film has christina milian in a cameo roll. (not exactly Robert DeNiro is she??)
    Anyway, we decided to bite the bullet and go check out the movie, and I must say, I was both shocked (that this film wasn't rated 18) and extremely intrigued by what I was watching.
    Picture The Grudge, mixed with The Ring, throw a modern day touch involving computers/the internet and "Pulse" is what you come up with.

To sum it up, Pulse is a thoroughly enjoyable movie, and one of the only 15 rated films I've ever seen that I would happily class as a "Horror".
    Buy it, watch it, enjoy it.......... but look out for the washing machine scene......... It's scary stuff!"

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mv -6: 110db. Tror ikke jeg klarer å presse ut mer av en pluss/2. Kanskje på tide å kjøpe en til siden Flageborg knuser meg

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ÉN til du skrev...?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det skal vel mer til for å ta skalpen hans ja

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Advarsel

Du bekrefter vel egentlig at din smak er - noe annerledes

På coveret står det "Scariest movie of the year"

Følgende omtaler kan også legges til grunn for kjøpet - £5.99 Delivered - er vel ikke noe å klage på
    Greit at noen fant den skremmende. Ett par scener der hadde potensiale. Men alt i mellom sugde. En grøsser er ikke kun selve grøsser scenene, det skal være noe i mellom også.

Og gå for hva som står på coverene til filmer, er det samme som å tro på julenissen. Man må alltid lese hva som står i liten tekst også, altså hvem som har skrevet det.

Hvis en film har blitt anmeldt av 10 stykker, og en av dem skrev: "Scariest movie of the year", og testen kalte den en dritt film. Hva tror du de putter på coveret?

Lest også coveret til "Black Christmas": "One of the best horror movies of the year". "Pulse" er en klassiker i forhold.

Jeg liker gode grøssere like bra som alt annet. Men jeg kjøper de så å si aldri, fordi for meg så er det engangs filmer. Ser jeg de flere ganger så funker de rett og slett ikke mer.

Å kjøpe den til 6 pund, er nok ok for demo. Men nå gir vel ikke lyden på den vanlige DVDen like mye fra seg som Dolby True HDen på HD DVDen gjør. Og den er i hvertfall ikke verdt pengene.

Men tilbake til topic. Så "Apocalypto" på Blu-Ray i helgen. Ett godt stykke inni filmen så kommer det tre skikkelig dype bass slag (lyder). Det er lenge siden jeg har hørt mitt anlegg spille så mye bass,

Noen som har testet? (Det er etter Jaguar Paw har rømt fra inka byen, og er på rømmen)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Så "Apocalypto"........

2. Noen som har testet Apocalypto?
    1. Åhhhh - hørt at den su*** - blir liksom ikke helt troverdig som dokumentar..........

2. Kan du ikke lage en egen tråd for den filmen ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk veldige blåselyder i pluss/2 syntes jeg. normalt? Jeg kjører 25hz tuning. Blir best trykk i mitt rom. Noen andre som har klart 110db på Pulse med en pluss/2?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mine to PB12-Plus/2 får jeg

MV -20: 94dB
    MV -10: 104dB
    MV 0: 111db

Sub-volum i receiver står på 0dB (som er min film-modus), subene er kalibrert til 80dB@50hz@MV-20dB@sub-volum -6dB. Subene er tunet til 16hz.

Flageborg: har du kalibrert subene med sub-volum 0dB og så bruker du +5dB til film?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Flageborg: har du kalibrert subene med sub-volum 0dB og så bruker du +5dB til film?
    Musikk - 0 dB
    Film - +5 dB

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES!

Nå har PULSE-videon min passert 1000 visninger på YouTube - Broadcast Yourself.

moro med LYD!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane - MV(-3) - 114dB

Slettes ikke galent med en stk PB12Plus synes jeg. Subben er forøvrig portet i 20Hz modus.

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •