PULSE - kan den flytte mer enn luft? Se filmen her..... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 380
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    mhm, så 117-118 db er ikke så altfor imponerende EGENTLIG:P
    Jo, vil si det er bra med en stk Ultra. Størrelse på rommet, og kalibrering har selvsagt mye å si.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt hus, nye målinger

Jeg og Strike-Ace hadde det litt gøy med både målinger, og selvsagt litt db drag sent på kvelden. Måtte se hva vi kunne få lurt ut av oppsettet mitt :grin: Målinger ble gjort i sweetspot (selvsagt) med en Radio-Shack 33-2055 db måler.

Kane - MV(+9) - 125dB (2 x SVS PC-13 Ultra "15MHz modus" styrt av AS-EQ1)
    Flageborg - MV(÷10) - 122dB
    KviteKrist - MV(÷15) - 118dB
    harman/kardon MA(-13) 118dB (2 stykk PC13 Ultra)
    Tigerberget MV 0 - 117db (2 stk PB 13 Ultra)
    Beemer - MV (÷3) - 114db
    RoKo - MV(÷3) - 111dB
    eksu - MV(0) - 111dB - 2x SVS PCi 22-31
    Hellnoob - MV(0) - 111dB - SVS PB12/Plus-2 + 2x SVS PC13-Ultra
    atledreier - MV(+10) - 111dB
    atle99 - MV(÷6) - 110dB
    Ante1 - MV(-05) - 108dB
    Marantz - MV(÷10) - 106dB
    tklev - MV(÷5) - 106dB
    Maastricht - MV(÷10) - 105dB
    NoiseThaMan - MV(÷15) - 103dB

Større rom enn jeg hadde før, men er liten tvil om at det er mer futt i denne stuen. Gikk faktisk opp 5db i forhold til i den forrige plassen jeg bodde. Kan legge til at dette var helt på smertegrensen av hva Ultra'ene mine ville, + litt til. De pustet å peste felt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy ****.....125db, lurer på hvordan det høres ut....helt sjukt sikkert! hvordan klarer du å ha ting i huset på plass på den måten :S?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel prøve igjen snart jeg óg. Har ikke testa siden EQ1'en kom i hus. Dritten er at jeg fortsatt har noen dB mer ved bakveggen i forhold til ss. Men mer enn 103dB som jeg hadde forrige gang bør jeg få. Hvis ikke så blir jeg lei meg. :cry:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan klarer du å ha ting i huset på plass på den måten :S?
    Hvem sier jeg klarer det?

Kan jo legge til at dette er LANGT over hva jeg ser film på. Dette var kun for å teste hva jeg kunne presse ut av det....

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må vel prøve igjen snart jeg óg. Har ikke testa siden EQ1'en kom i hus. Dritten er at jeg fortsatt har noen dB mer ved bakveggen i forhold til ss.
    Du er ikke alene om det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert sant. Hadde vært artig å prøvd anlegget i et annet/mindre rom. På tvert i enden på 27kvm er vel mat for litt kraftigere utstyr.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når og under hvilke typer scener skifter dere modus? når er det f.eks nødvendig? jeg pleier alltid å ha på 20hz modus, uavhengig om jeg ser på film med høyt lydnivå eller helt moderat.

Hvis dere f.eks vet at under en scene så går bassen ned til 15hz, og dere kjører med 20 hz modus, vil dere høre forskjell dersom dere bytter ned til 15hz?

jeg har kjørt 10hz tone med 20 modus, jeg vet ikke hvordan det skal høres men det var ihvertfall helt sjukt ,pc skjermen hoppet opp og ned og ting falt ned nesten øyeblikkelig, fikk også telefon fra mamma i 1 etasje om å slå av "den greia"

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke trenger dra langt for og skaffe nye subber/deler.. ;-) hehe

125dB med eq i bruk det er rissiko sport det he he

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når og under hvilke typer scener skifter dere modus? når er det f.eks nødvendig? jeg pleier alltid å ha på 20hz modus, uavhengig om jeg ser på film med høyt lydnivå eller helt moderat.
    Jeg kjører alltid mine i 15Hz modus. Er mer enn nok output der for meg, pluss den går dypere enn ved 20Hz modus. Har testet 10Hz modus også, men da klarer ikke SUB'ene å levere nok hos meg ihvertfall. Funker veldig bra helt til jeg begynner å gnu skikkelig på.

Hvis dere f.eks vet at under en scene så går bassen ned til 15hz, og dere kjører med 20 hz modus, vil dere høre forskjell dersom dere bytter ned til 15hz?
    Antagligvis, men husk på at SUB'ene som regel går ett par tre Hz dypere en man har portet de når man har de i ett rom. Har du portet din til 20Hz, så har antagligvis bra respons ned til en 17 - 18 Hz.

jeg har kjørt 10hz tone med 20 modus, jeg vet ikke hvordan det skal høres men det var ihvertfall helt sjukt ,pc skjermen hoppet opp og ned og ting falt ned nesten øyeblikkelig, fikk også telefon fra mamma i 1 etasje om å slå av "den greia"
    SUB'en levere lyd/trøkk under portingen din (20Hz) men den faller fortere av enn ved f.eks 10Hz porting.

PS. Vær forsiktig med å spille skikkelig høyt med dype sinus toner. Er ikke bra for elementet, og er du uheldig, ender du opp med ødelagt SUB.

----------------------------------------------

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bra du ikke trenger dra langt for og skaffe nye subber/deler.. ;-) hehe

125dB med eq i bruk det er rissiko sport det he he
    Hvis ikke jeg husker feil, så har SVS til nå ikke mottatt en eneste sprengt 13", så har nok ikke så mye å frykte så lenge jeg ikke lar den stå å bunne/forvrenge.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementene til SVS er rimelig skuddsikre. Lsound var veldig overrasket over at jeg hadde sprengt ett i STS'ene mine.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg kjører alltid mine i 15Hz modus. Er mer enn nok output der for meg, pluss den går dypere enn ved 20Hz modus. Har testet 10Hz modus også, men da klarer ikke SUB'ene å levere nok hos meg ihvertfall. Funker veldig bra helt til jeg begynner å gnu skikkelig på.

Antagligvis, men husk på at SUB'ene som regel går ett par tre Hz dypere en man har portet de når man har de i ett rom. Har du portet din til 20Hz, så har antagligvis bra respons ned til en 17 - 18 Hz.

SUB'en levere lyd/trøkk under portingen din (20Hz) men den faller fortere av enn ved f.eks 10Hz porting.

PS. Vær forsiktig med å spille skikkelig høyt med dype sinus toner. Er ikke bra for elementet, og er du uheldig, ender du opp med ødelagt SUB.

----------------------------------------------

Hvis ikke jeg husker feil, så har SVS til nå ikke mottatt en eneste sprengt 13", så har nok ikke så mye å frykte så lenge jeg ikke lar den stå å bunne/forvrenge.
    Likt og vite hva som gjør ultra elementene så sterke.

Ser jo på klipp på youtube at det er vridninger eller hva en skal kalle det i opphenget (I love bass) når det gnus på mye
    YouTube - My Home Speaker Set ( SVS 1000 watts)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt hus, nye målinger

Jeg og Strike-Ace hadde det litt gøy med både målinger, og selvsagt litt db drag sent på kvelden. Måtte se hva vi kunne få lurt ut av oppsettet mitt :grin: Målinger ble gjort i sweetspot (selvsagt) med en Radio-Shack 33-2055 db måler.

Gratulerer! :-) Må bare si at det var en opplevelse i går.

Neste gang tror jeg at jeg tar med meg hjelm... hehe.
    Sweetspot (inkludert huset) ristet jo like mye som når jeg kjører romperisterene i sofaen min. :shock:

Helt klart et bra oppsett du har der nå, og RF-7 med PC-13Ultra er IKKE feil. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får fortsatt bare 105dB i sweetspot og 108dB ved bakveggen. Må vinne i lotto i kveld...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo sjukt det elementet da, veier 24 kg:S det er nesten like mye som begge fronthøyttalerne mine tilsammen:S Av alle hifi sub elementer så ser svs sitt og det som brukes i jbl array subben samt en av klipsch subbene jeg ikke husker navn på, som blant de råeste. JL sine elementer virker rimelig skuddsikre de også. Hørt på et bar av bilementene, som ser ganske identiske ut med de som brukes i Fathom og Gotham serien, og de har en VELDIG lang slaglengde.

Må nevne at jeg ikke har ultraen min stående i noen vegg, den står egentlig helt fritt. Fattern kjøper speilrefleks snart, og da skal jeg få lagt ut et bedre oversiktsbilde over hvor den står. Den har en vegg EN METER bak seg, så jeg har en del å hente ved å plassere den i rett bak en vegg. Det har jeg ikke mulighet i dette rommet da det er skråtak, og ultraen er noe *******s høy = like høy som en gjennomsnittlig 8 åring.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp, det må jeg, har ikke merket pusteproblemer fra subben enda, men jeg kjørte en sinustone på 10hz med 20 hz portingen, noe jeg nå forstår var helt idiotisk, og det var ikke fryktelig høyt, men det var litt høyt.

Er det en sikker og trygg måte å kjøre 10hz sinustoner med 10hz modus på? det er en enorm skrytefaktor ihvertfall, folk ler bare og sier "om igjen om igjen". Da er det fort gjort at jeg blir litt entusiastisk og drar på fler enn en gang...:S

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane - MV(+9) - 125dB (2 x SVS PC-13 Ultra "15MHz modus" styrt av AS-EQ1)
    Flageborg - MV(÷10) - 122dB
    KviteKrist - MV(÷15) - 118dB
    harman/kardon MA(-13) 118dB (2 stykk PC13 Ultra)
    Tigerberget MV 0 - 117db (2 stk PB 13 Ultra)
    Beemer - MV (÷3) - 114db
    RoKo - MV(÷3) - 111dB
    eksu - MV(0) - 111dB - 2x SVS PCi 22-31
    Hellnoob - MV(0) - 111dB - SVS PB12/Plus-2 + 2x SVS PC13-Ultra
    atledreier - MV(+10) - 111dB
    atle99 - MV(÷6) - 110dB
    Scorpioen84 - MV(-12) - 108/109dB (Jamo SW-505E )
    Ante1 - MV(-05) - 108dB
    Marantz - MV(÷10) - 106dB
    tklev - MV(÷5) - 106dB
    Maastricht - MV(÷10) - 105dB
    NoiseThaMan - MV(÷15) - 103dB

Tenkte jeg kan jo prøve denne jeg også da, selv om jeg ikke har noen SVS eller kraftig subb...
    Subben ruller fint av på 32Hz og forsvinner helt på ~24Hz
    For de som ikke har sett sw-505e så er det en ~12år gammel subb som kostet rundt 4000kr da, båndpass 12"..
    Fiser og blåser når den blir presset, ikke av elementet tror jeg, men fra måten kassen er bygd på...

Så poenget, og *pulsen* ser jeg ikke så mye til på subben..
    Men den prompet seg inn på 108 i stabile pulser og passerte 109 på den siste før mannen sier navnet hennes...
    Men det er max, denne subben må ha en xmas på 0,4cm eller noe, makan til stivt og nektende element... :-?
    Turde ikke dra på mere for CM9, de jeg fulgte med mest (de sto på large)... ops:

[YOUTUBE]L1IjBuMS-Ig[/YOUTUBE]
    Best å gå til Youtube å slå på 720p for å se ser det ut som
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Tenkte jeg kan jo prøve denne jeg også da, selv om jeg ikke har noen SVS eller kraftig subb...
    Subben ruller fint av på 32Hz og forsvinner helt på ~24Hz
    For de som ikke har sett sw-505e så er det en ~12år gammel subb som kostet rundt 4000kr da, båndpass 12"..
    Fiser og blåser når den blir presset, ikke av elementet tror jeg, men fra måten kassen er bygd på...

Så poenget, og *pulsen* ser jeg ikke så mye til på subben..
    Men den prompet seg inn på 108 i stabile pulser og passerte 109 på den siste før mannen sier navnet hennes...
    Synes ikke det var galent med tanke på at hverken høytalerene eller SUB'en din er i stand til å gjengi det dypeste og sterkeste draget i denne scenen.

Kan da legge til at det ikke hørtes mye pent ut, men gir kameraet ditt skylden for det, og ikke anlegget

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett/hørt litt på scene 15.

Jeg har dessverre ikke noen spesielt god subwoofer, og ingen måleinstrumenter.
    Men konemor lå og sov middag på sofaen - bråvåknet, virket litt forvirret og sa:
    "hva er det der - det er en veldig ubehagelig lydlignende greie, jeg blir litt kvalm - det er direkte ubehagelig - kan du skru av"

Resultat godt nok for meg Nærmest blindtest.....

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det var galent med tanke på at hverken høytalerene eller SUB'en din er i stand til å gjengi det dypeste og sterkeste draget i denne scenen.

Kan da legge til at det ikke hørtes mye pent ut, men gir kameraet ditt skylden for det, og ikke anlegget
    hehe...
    Om jeg tar meg tid til å finne en bedre plassering på subben så har jeg tror på 110+, for akkurat nå fiser den inn i en yttervegg..

Mikrofonen på Mobiltelefonen er ikke mye tess nei, tåler ikke andre frekvenser en menneskestemmer...
    (HTC Desire med 720p opptak)

Har hørt denne på haman's To Tuber, det er ikke i nærheten heller her hjemme, ingen fysisk tilnærmelse til klippet med bølger i gulvet og trykk i mellomgulvet...
    Ny subb står høyt nå som frontene endelig er realisert...

Det morsomste med det hele er likevel at CM9 høres godt selv på 10-12Hz, blåser godt i bassporten, mens SUBBEN ruller av på 32Hz og er helt borte på 22Hz...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    hehe...
    Om jeg tar meg tid til å finne en bedre plassering på subben så har jeg tror på 110+, for akkurat nå fiser den inn i en yttervegg..

Mikrofonen på Mobiltelefonen er ikke mye tess nei, tåler ikke andre frekvenser en menneskestemmer...
    (HTC Desire med 720p opptak)

Har hørt denne på haman's To Tuber, det er ikke i nærheten heller her hjemme, ingen fysisk tilnærmelse til klippet med bølger i gulvet og trykk i mellomgulvet...
    Ny subb står høyt nå som frontene endelig er realisert...

Det morsomste med det hele er likevel at CM9 høres godt selv på 10-12Hz, blåser godt i bassporten, mens SUBBEN ruller av på 32Hz og er helt borte på 22Hz...
    Og den jamoen er det ikke pen lyd i når den blir presset..
    Er så den gamle dålige passive paradgim ps110 har bedre lyd :-D

De er da 2 stykk svs pb10 suber som selges nå da.
    Hadde jeg hatt pængan te å testa dæm ha æ gjort de...

Å de var nede på stuen det.
    Masse fysisk... (skremte delvis naboen da han ikke hadde opplevd noe sånn fysisk og dyp bass) men manglet da lydtrykket som følger med det fysiske :-(

De er jo mulig at B&W ville låte bedre med bruk av HP filter og sub

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •