Bedre ytelse av SVS ved å bytte strømkabel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    men kabler skulle jeg da mene er grundig sønderdebattert her på forumet for leeeeeengst!
    Mmmm...
    Jeg har vel stoppet med følgende konklusjon:
    Alle her inne vil ha siste ord, inkludert meg...
    Så hvorfor ikke la det være opp til den enkelte å gjøre seg opp en mening om det enn å påpeke hvor feil de andre tar? At vi er "Eksperter, Guruer osv" gjør oss ikke mere kvalifisert enn andre til å bestemme hva som er best og ikke ;-)
    Alt er ett spørsmål om personlig erfaring. (Punktum :-))

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Bare svada, en får jo ikke fikset annet enn siste meter'n... En aktiv strømrenser er noe annet, UPS-variantene med batteridrift som både balanserer og "reparerer" ustabile nett er jo sikkert ikke dumt, men en skjermet kabel - nei etter mitt syn skal en lengre ut på landet med noen større forbedringer annet enn i eget sinn...
    Men om forbedringen skjer i sinnet.. Er det ikke sinnet som også oppfatter alle sanseinntrykk? poenget mitt er at om man TROR man har fått bedre lyd så har man det. Påstand: realiteten man oppfatter er mer reell enn den realiteten man kan regne ut.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Men om forbedringen skjer i sinnet.. Er det ikke sinnet som også oppfatter alle sanseinntrykk? poenget mitt er at om man TROR man har fått bedre lyd så har man det. Påstand: realiteten man oppfatter er mer reell enn den realiteten man kan regne ut.
    Kunne ikke vært mer enig.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ligger mye akkurat der ja..og husk: Trust only your own ears;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Tror det ligger mye akkurat der ja..og husk: Trust only your own ears;-)
    Selvfølgelig;-)
    Lager endel kabler selv kabler og bevisst på hva jeg kjøper kvalitets/pris-messig(ingen 3kroners stranded-ledere i signalveien;-)), så prislappen skremmer meg aldri.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30% bedre?

Hmm..jeg skal prøve å bytte strømkabel på drinkmixeren min.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    30% bedre?

Hmm..jeg skal prøve å bytte strømkabel på drinkmixeren min.
    Tror du den blir 30% sterkere da?
    Hmmm.. kanskje hvis jeg har i ei flaske med 60 så blir den til 90?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror du den blir 30% sterkere da?
    Hmmm.. kanskje hvis jeg har i ei flaske med 60 så blir den til 90?
    hmm.... Med din matematikk så tror jeg det så gjerne, og igjen det som ble skrevet over her. Om man tror det selv er det sant

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt. Men du kan like gjerne få den effekten ved å male subben blå hvis du bare er tilstrekkelig overbevist.

Var det Bose som beviste at røde høyttalere låt bedre enn andre i en studie? Kanskje homsepatruljen har forstått ting som vi ikke har forstått?

Så kanskje vi alle bare skulle glemme Ohms lov og lulle oss inn i markedsførernes rosa verden - vi er jo på vei dit enten vi vil eller ikke :-)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic på denne tråden er bare dumt. Vi som er i faget skjønner at kobber er kobber. Heldigvis kom det fram en del fornuftige synspunkter underveis her. Eneste forbedringen ligger i sinnet. Som om det i det hele tatt kunne hjlpe?
    Hva med ledningene i veggen, hva med den som går ut av huset? Alt det gamle og slitte bryter og koblingsutstyret ute?

Bytt strømkabel in my ass!

Og for de som tror det hjelper å "spille dem inn" som en høytalermemebran, jo varmere en kabel er, desto dårligere leder dem! Dersom det var mulig å fryse kabelen ned til det apsolutte nullpunk (273 minusgrader) ville du fått en "superleder" uten motsand i det hele tatt.

Og hvis du er så uheldig at du nettopp kasta bort tusenvis av kroner på "strømfilter", åpne den opp og se inni. Hva er der? Et par fancy lysdioder. Også noen små komponenter alle tror renser strømmen...det er bare et RC ledd og noe sånt for å få diodene (og sinnet ditt) til å lyse

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioi. Det ble mye svar her.
    Sitter å fester med noen kamerater og lader opp til metallica i morgen så er ikke i stand til å lese alt, eller finne den linken jeg leste. Leste den på jobb i dag. Må ha vært enten her eller på diyAudio.com - audio projects by fanatics, for fanatics.
    Skal fikse den når jeg er tilregnlig igjen. Og lese svarene selvfølgelig.
    Har forresten en betallica billett til overs på utgang 4 hvis noen er interessert.

(håper ingen kicker på at jeg nevner biletten her inne. Bare slett kommentaren hvis moderatorer ikke ønsker den her.)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    hmm.... Med din matematikk så tror jeg det så gjerne, og igjen det som ble skrevet over her. Om man tror det selv er det sant
    Ja hvis alkohol er feks. 60% og den blir 30% sterkere.. Blir den da 78 eller 90%,
    Mest naturlig 90% ikke sant?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med alkohol og prosenter er alltid vanskelig og gjenstand for diskusjon i alle fora hvor de fleste har fått nok. Selv er jeg mer opptatt av promillene...
    Men - en forbedring på 30 % for en sub må være atraktivt - skulle gjerne hatt det selv jeg om jeg viste hva som ble bedre???
    Utseendet på min sub kan umulig bli 30 % bedre - så da er det andre ting som kommer på - hærlig. Kan ikke vente til den første av oss har testet ut det hele og kan gi oss andre (i skyggen) en skikkelig ah-ha opplevelse.:-D Jeg venter.....

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    Topic på denne tråden er bare dumt. Vi som er i faget skjønner at kobber er kobber. Heldigvis kom det fram en del fornuftige synspunkter underveis her. Eneste forbedringen ligger i sinnet. Som om det i det hele tatt kunne hjlpe?
    Hva med ledningene i veggen, hva med den som går ut av huset? Alt det gamle og slitte bryter og koblingsutstyret ute?

Bytt strømkabel in my ass!

Og for de som tror det hjelper å "spille dem inn" som en høytalermemebran, jo varmere en kabel er, desto dårligere leder dem! Dersom det var mulig å fryse kabelen ned til det apsolutte nullpunk (273 minusgrader) ville du fått en "superleder" uten motsand i det hele tatt.

Og hvis du er så uheldig at du nettopp kasta bort tusenvis av kroner på "strømfilter", åpne den opp og se inni. Hva er der? Et par fancy lysdioder. Også noen små komponenter alle tror renser strømmen...det er bare et RC ledd og noe sånt for å få diodene (og sinnet ditt) til å lyse
    Det er ikke helt riktig at det er tomt i et strømfilter. Man får jo mye mer igjen i form av hardware for pengene enn et par kabler til samme pris.
    Bare til etterretning, jeg har ikke noen form for strøfilter hjemme.
    Eksempel: Monster HTS 5100

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mornings. Fant da den teksten jeg mente. Sann eller usann hehe.
    The PB10-ISD has a heavy duty detachable power cord, for those of you into such things – buy a better one and you’re sure to improve performance at least 30%!
    Hentet fra linken Face-Off - SVS PB10-ISD Takes on a Few Contenders - Home Theater Shack

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok skrevet med en kraftig dose ironi og et stikk i siden til de som investerer mye i slike kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    Topic på denne tråden er bare dumt.
    Det kan så være , men en må jo kunne stille spørsmål ved en manns standpunkter som har brukt så mye tid på å demontere subber og kommentere dem.
    Kabeldiskusjoner er vel ikke det mest givende, med tanke på å konkludere med noe. Strømkabler er og blir strømkabler i mine øyne. Ingen lyd prosesseres gjennom dem og som nevnt tidligere så har det som ligger fra stikkontakten og ut til sikringsskapet mer å si.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Det kan så være , men en må jo kunne stille spørsmål ved en manns standpunkter som har brukt så mye tid på å demontere subber og kommentere dem.
    En manns standpunkter? Les innlegget til Maastricht en gang til.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    En manns standpunkter? Les innlegget til Maastricht en gang til.
    Formulerte jeg meg feil? Det er jo en manns oppfatning, og hva Topic angår så er det de 30% forbedring. Fleip eller ikke fra testerens side, men det var det jeg kommenterte til tostumpf.
    Skal ikke gå inn på testene hans. Der vet dere mer enn jeg helt sikkert. Jeg kommenterte forbedring ved hjelp av ny powerkabel

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge leve placebo og prosentregning