Har et oppsett med Denon AVR-2105, Dynavoice M-85 i front, Gale 3010C senter og rimelige Gale surroundhøyttalere. I tillegg står to XTZ 99W12 for trøkket i bunn.

På grunn av av receiverens noe begrensede effekt står alle høyttalere inkludert frontene som small, og crossover er på 100hz siden surroundhøyttalerene ikke går lenger ned enn til 90hz, og senteren til 80hz.

Selv om Gale-senteren holder greit følge volummessig savner jeg oppløsning og klarhet i lydbildet fra senter, og vurderer om det kan være mye å hente på å bytte den. Vi snakker selvfølgelig ikke om å kjøpe inn en "Rolls-Royce" av en senter, men snarere en som matcher resten av anlegget prismessig og som gir skikkelig payoff i forbedring av lyden. Har sett på denne:

Dynavoice Challenger C-6 i Dark Cherry

...som visstnok skal matche M-85 (finnes den i sort?). Er denne bra eller bør jeg se på noe annet i denne prisklassen? Eller gå opp i pris?

Videre har jeg samme ankepunktene mot surroundhøyttalerene fra Gale. Disse høres ut til å ha samme lydkarakteristikk som senteren med de samme manglene. Er skikkelig forvirret når det gjelder valget også her, så tips mottas med takk.