SVS PB12-Plus/2 overkill ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hahaha! :lol: Nesten 30 000 treff på SVS. Hvis det ikke illustrerer poenget, så vet ikke jeg... Der traff du virkelig spikeren på hodet Alshus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den i hus ...

Første inntrykket var : STOR,, men det viste jeg om og da..
    Andre inntrykket når jeg kobler den til.. : Stor,, men hvor er bassen ?

Etter mange timer tuning å flytting på dyre, så våkna den til liv .. Er iallefall ingen tvil om at det er dypbass hehe..

Jeg har AX2 som reciver,, kjørte først rom kalibrering der med radioshack fikk det sånn jeg ville ha der...

Men så prøvde jeg Avia,,, Der sliter jeg med at senter, høyere høyttaler og sub'n min spiller altfor høyt, har ikke klart å få dem ned på akseptabelt nivå i følge radioshack'n, mulig det er pc'n min som sender ut for sterke signaler ?. Men det er vel ikke noe jeg får gjort noe med vel.

Også sliter jeg litt med utfasing tror jeg,, for jeg får ikke en jevn kurve,, bassen er brutal nede ved 20-30 hz men over det så er den tam. Men i morra er en ny dag å nye muligheter. Er morro å drive å teste og da .. Tror ikke nabo'n var like glad i stad når jeg prøvde pink floyd pulse dvd'n, er brutal dypbass mange steder der,, ble nesten skremt hehe.

Alt i alt tror jeg at jeg kan bli fornøyd med denne, syns 604 spiller klarere å bedre nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Markedet styrer media her som i andre sammenhenger. En kan vel si at media styrer markedet også, i allefall massemedia. Det er få som lar vær å kjøpe et produkt som er anbefalt i vide kretser bare fordi den er "hypet" opp. Har den tendensen selv med filmer noen ganger.
    Over 29000 hits taler jo for seg selv, selv om det kanskje ikke gir riktig bilde, avverden sett under ett. Er nok litt i særstilling er i Norge, som andre produkter er i andre land.
    Bromz vil nok ikke bli missfornøyd, men som andre tråder her på forumet viser, kan det jo hende at en oppdager et slikt antiklimaks med for høye forventninger.
    Mulighet til å plassere /2 fritt i rommet og ikke være avhengig av møblement og trange hjørner, kan vel øke garantien for en hyggelig opplevelse.
    Selv om min pb 10-nsd er betraketlig mye mindre, har jeg erkjent at rommet mitt ikke kan yte bedre med tanke på plassmangel og rombegrensninger.

Lykke til med valget Bromz. Og kalibreringen. Tiden får vise om den passer inn i rommet ditt, om en kaller det overkill eller headroom, så skader jo det ikke med litt ekstra, så lenge bassen gjenngis riktig over hele spekteret.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er hypet med rette, for de lager virkelig gode subwoofere i de fleste sammenhenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med å få bassen til sweetspot, er greit med bass her, ,men hvis jeg reiser meg å står ved siden av sofaen så er det dobbelt lydtrykk der.. Det er vel bare plasseringen som har noe å si på det ?.. eller er det noe annet jeg kan gjøre for å flytte trykke ned i sofa'n ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke all verdens mulighet til å flytte på denne subben.. har prøvd begge hjørner foran, får helt grei bass,, men tror den kan mer...

En tanke som slo meg nå var å levere den igjen,, å kjøpe 2 stk PB12 pluss istedet. Hva tror dere om det? Pris messig kommer deg ganske likt ut, også har jeg kansje større mulighet til å få bra trøkk å fin lyd i sweetspot ?..

men da mister jeg kansje litt av den enorme dypbassen 12/2 klarer å gi,, for det er helt utrolig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 PB12-Plus vil ha i gjenomsnitt 50% mer headroom enn en Plus/2. Men først kan du prøve noe, om du ikke kan flytte subben, så kan du kanskje flytte på sofaen og på den måten havne i sweetspot?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    2 PB12-Plus vil ha i gjenomsnitt 50% mer headroom enn en Plus/2. Men først kan du prøve noe, om du ikke kan flytte subben, så kan du kanskje flytte på sofaen og på den måten havne i sweetspot?
    Jeg har flytta subben,, nå er det endel bedre,, men skal jeg sitte der det er mest så sitter jeg i døråpningen.. men det er absolutt akseptabel lyd i sofa'n nå.. har aldri vært så mye trøkk å bass før.. men jeg hører og at 12/2 har mer å by på

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •