Nytt anlegg, noen forslag?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm, litt skuffende, da jeg hadde egentlig nesten bestemt meg for forsterkeren. Høyttalerene er jeg dog ganske usikre på enda, har tenkt å kjøpe kun to fronter først, for deretter å spe på med center og bak etterhvert som cash-flow'en tillater det, og hvis det ikke er lav nok bass i front'ene, en sub (vil helst unngå dette). De høyttalerene jeg har sett mest på er egentlig E80, Dynavoice M85 (for store?), QLN Artech 8, B&W DM309. Har virkelig ikke peiling på disse, hvilke som er anbefalt eller er best for den AVR245, eller om den kan klare å kjøre disse frontene + to mindre bakhøyttalere og en center....?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbitize
    hmm, litt skuffende, da jeg hadde egentlig nesten bestemt meg for forsterkeren. Høyttalerene er jeg dog ganske usikre på enda, har tenkt å kjøpe kun to fronter først, for deretter å spe på med center og bak etterhvert som cash-flow'en tillater det, og hvis det ikke er lav nok bass i front'ene, en sub (vil helst unngå dette). De høyttalerene jeg har sett mest på er egentlig E80, Dynavoice M85 (for store?), QLN Artech 8, B&W DM309. Har virkelig ikke peiling på disse, hvilke som er anbefalt eller er best for den AVR245, eller om den kan klare å kjøre disse frontene + to mindre bakhøyttalere og en center....?
    E80 er ikke noe problem for 245, men E100 er en ganske mye større konstruksjon. Du vil selfølgelig få lyd ut av dem, men du klarer ikke å utnytte høyttaleren fullt ut med denne forsterkeren. Som sagt, du har jo muligheten til å starte med 245/E100 og spe på med et brukt effekttrinn så fort du får råd.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M65 ser ut til å ha fått hauger med god kritikk, og det er kanskje nok høyttaler for meg i første omgang. Med nedre frekvensgrense på 25 Hz og følsomhet på 93 db, ser jeg for meg at AVR245 (denne mye pga WAF) vil klare å dra disse ganske ok, og jeg kanskje ikke har bruk for en sub med det første. Noen idéer?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på QLN Artech 6 idag på HFC, og må si lyden imponerte stort. Har spurt om å få høre AVR 245 sammen med artech 6 og artech 8. Disse høyttalerene er relativt lavpriset, men virket som det var skikkelig bra saker. Er det noen som har noen erfaringer fra disse? Evt hvordan de er VS dynavoice?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •