Tid for oppgradering fra Electra 946 (har god tid) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Spendor har ikke det slammet som trådstarter etterlyser.
    nei vel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg å komme med noen tanker om bass-slam og trøkk. Jeg er ingen ekspert, men lytter mye til musikk i to kanaler. Tidligere hadde jeg Jm lab 926 electra. Jeg vet at 946 gir mer bunndrag enn 926. Likevel tenker jeg at det jeg opplevde med mine 926, som absolutt er en utmerket høyttaler, var at de etter min smak ble noe anonyme og litt lite engasjerende. Lyder nydelig, men mangler noe av morofaktoren. Tenker dette er en svært disiplinert høyttaler som har en no nonsens policy. Har lagt merke til at det drøftes mye rundt hifiutstyr til disse høyttalerene, noe som kan bety at de er litt sære og kilne på matchene utstyr. (les også lytterom) Det som oftest går igjen er at mange oppfatter de som litt tamme i de nedre oktavene. Etter mitt skjønn er de nøytrale og ærlige med musikken. I et leserinnlegg i Fidelity var det en som ønsket seg mer trøkk og moro med sine 926. Spørsmålet ble hva skulle skiftes ut for å få mer liv i leieren. Jeg er redd at en lett kan komme skjevt ut og oppleve at nyinnkjøpt utstyr ikke helt innfrir de forventnigene man måtte ha til mer trykk og moro, kanskje fordi fordi disse høyttalerene er ment å treffe et annet segment i markedet. Likevel ,har også lest at andre har kommet i mål med 926. Leste et innlegg der det hadde blitt innkjøpt en rørforsterker som virkelig fikk liv i 926ene. I mitt tilfelle valgte jeg å selge mine. Følte at jeg ikke lenger kunne forsøke flere innkjøp. Har i dag JBL 260 tl. Disse har etter mitt skjønn mye av hva 926 kunne by på, men med mye mer dynamikk og morofaktor. Føler at JBLene gir det ekstra som jeg savnet. De er ikke på noen måte discopreget med høy partyfaktor. Nei, de spiller med stor kontroll. Tenker faktisk at 260 tl er en høyttaler mange seriøse lyttere kunne bli svært fornøyd med.(sett i forhold til pris og kvalitet) Jeg har kommet i mål og opplever at de duger både til klassisk og rock.:-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du deler din erfaring med oss, men som sagt, 260 tl blir det ikke på meg.

Har lest litt om s-1ex og ser at mange skryter av den, men er det egentlig en høyttaler for meg? Min største lydopplevelse var på et PA-anlegg..... Pink Floyd på Valle Hovin i 94.

Irriterer meg over den høye prisen på Array 1400, det er absolutt en høyttaler jeg kunne tenkt meg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er ikke for neglebitende Hi-Fi-folk, dette er tvers i gjennom rått og dynamisk :twisted:

Du bør uansett få hørt på de.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur på HCK i går og hørte ganske lenge på Array 1400 koblet på Hegel 200 og Hegel CDP2A. Mellomtonen var ikke særlig imponerende syns jeg, skyldes det elektronikken, høyttalerne, dårlig match, eller kanskje det bare var at den skilte seg fra det jeg er vant til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Audiomur!
    Kan du si litt mer om hvordan du opplevde mellomtonen på JBLene? Jeg har hørt disse høyttalerene en gang på Plazamessa og syntes de spilte feiende flott. Husker ikke hva slags utstyr de brukte, bortsett fra at det var kraftige saker. Har hørt tl 260 hos HCK på Hegelutstyret du nevner. Det låt fint, uten tvil, men når de ble matchet med McIntosh kom ikke bare bunndraget, men store endringer hele veien opp.(koster en del mer kroner også ) Tror nok at Arrayene trenger godt med strøm. På den annen side så må det sies at mellomtonen på electraserien er særdeles glimrende, så kanskje....?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp suplement til de du allerede har da.. lite vits å bytte alt for mer trøkk

denne subben er nok glimrende, billig og spiller høyt i frekvens
    HFS subwoofer
    Høyttalerdesign

som en av kundene sa, -man må over 20k for å finne en ferdigsub med lignende ytelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg var en tur på HCK i går og hørte ganske lenge på Array 1400 koblet på Hegel 200 og Hegel CDP2A. Mellomtonen var ikke særlig imponerende syns jeg, skyldes det elektronikken, høyttalerne, dårlig match, eller kanskje det bare var at den skilte seg fra det jeg er vant til?
    Opplevde det samme selv med Mcintoch. Kvaliteten til mellomtonen syntes jeg ikke sto til prisen. Diskanten var ikke all verden heller, imo. Bassen var god med totalt sett en stor skuffelse med den kombien.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten hørt Sonus Faber Cremona på god elektronikk audiomur? De trøkker godt, engasjerer og har en homogen og deilig naturlig klang med fylde om du kan like den behagelige og litt snille lyden. Veldig forskjellig fra Focal. Kan spille all type musikk like godt, imo.
    Ellers tror jeg Usher kunne ha vært noe men ser du ikke traff med modell/pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    .... Veldig forskjellig fra Focal. Kan spille all type musikk like godt, imo....
    Jeg trodde også jeg kjente egensignaturen til FocalJmLab før jeg testet Utopia Be serien. Antar at de nyeste sakene fra Frankrike også likner mer på Utopia enn tidligere produksjoner. Men... det var vel ikke det trådstarter spurte om. Sry, men keg kunne ikke dy meg.
    Forøvrig tror jeg vel neppe Cremonaer lager nok basstrykk for en som savner trykk fra høyttalere med 2x10"?
    Men for å svare på trådstarters spørsmål igjen. Ja, jeg tror fortsatt veien å gå er med basskasser. Hvis du ellers er fornøyd med lyden vil du få et skikkelig løft uansett med en ekstra bass(hvis riktig innstilt).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et forslag kan være Audio Physic Scorpio. 4 stk 7" i hver høyttaler må vel kunne trykke?! (Selv om jeg tror at lyden kan bli litt for raffinert for deg)

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Stereophile: Audio Physic Scorpio loudspeaker

Audio Physic Scorpio Loudspeakers Review By Todd Warnke

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Har du forresten hørt Sonus Faber Cremona på god elektronikk audiomur? De trøkker godt, engasjerer og har en homogen og deilig naturlig klang med fylde om du kan like den behagelige og litt snille lyden. Veldig forskjellig fra Focal. Kan spille all type musikk like godt, imo.
    Ellers tror jeg Usher kunne ha vært noe men ser du ikke traff med modell/pris.
    Jeg tror dere har litt vel forskjellige tankegang her. Sonus er vel kanskje en av de siste høyttalerne jeg ville anbefalt til en som vil ha mer punch og dynamikk enn Focal....

Min største lydopplevelse var på et PA-anlegg..... Pink Floyd på Valle Hovin i 94.

Irriterer meg over den høye prisen på Array 1400, det er absolutt en høyttaler jeg kunne tenkt meg.
    Selv skal jeg etter hvert ta en lytt på TAD/Pioneer sine... Akto`s beskrivelse gjorde meg nysjerrig. Har allerede vært innom Hifi Center kjeden og sett på de, men avtalte å bestille time for en skikkelig demo senere en gang da de ikke stod klare i noe demorom. Skulle høre på Array 1400 også, men den ene høyttaleren var ødelagt/sprengt. Ble en artig demo på JBL K2 og JBL Everest i steden, men det er en helt annen sak.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Et forslag kan være Audio Physic Scorpio. 4 stk 7" i hver høyttaler må vel kunne trykke?!
    Skikkelig morsom høyttaler IMO.
    Tror de 7" jobber i push-pull, og det er definitivt en engasjerende høyttaler, men jeg tviler på at de gir enda mer punch enn det trådstarter har i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomTomTo
    Jeg trodde også jeg kjente egensignaturen til FocalJmLab før jeg testet Utopia Be serien. Antar at de nyeste sakene fra Frankrike også likner mer på Utopia enn tidligere produksjoner. Men... det var vel ikke det trådstarter spurte om. Sry, men keg kunne ikke dy meg.
    Forøvrig tror jeg vel neppe Cremonaer lager nok basstrykk for en som savner trykk fra høyttalere med 2x10"?
    Men for å svare på trådstarters spørsmål igjen. Ja, jeg tror fortsatt veien å gå er med basskasser. Hvis du ellers er fornøyd med lyden vil du få et skikkelig løft uansett med en ekstra bass(hvis riktig innstilt).
    Focals billige serier vil selvfølgelig ikke låte som de dyreste lileså som Sonus F Stradivari ikke låter helt som Cremona. For meg virker det som dyrere høyttalere blir mer lik i klangbalanse. Mer kompromissløst, korrekt og nøytralt.

Ellers er min erfaring med Cobalt og noen lytt på Profile og 1027Be at Focal har en stram og hurtig bass men som er nokså reservert (som en konsekvens?). I think..

Jeg har bare hørt Cremona med MBL elektronikk i Stockholms beste butikk og den syntes jeg trøkket godt til på rock i det store rommet. Slapp seg godt løs syntes jeg. Jeg lytter til musikken og måler ikke diameter på elementene ;-). Hvordan andre merker spiller med dem vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Skikkelig morsom høyttaler IMO.
    Tror de 7" jobber i push-pull, og det er definitivt en engasjerende høyttaler, men jeg tviler på at de gir enda mer punch enn det trådstarter har i dag.
    Syntes ikke de var noen høyttalere som utmerker seg spesielt på disse områdene men ellers synes jeg AF generelt er meget gode høyttalere med "korrekt", presis og meget god soundstage.

Ikke blir vi alle enige uansett, bare kjøper kan finne riktig høyttaler til seg selv . Litt merkelig tråd siden så mange snakker om basstrykket han etterlyser. Tror han er opptatt av mer enn det :roll: ...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt meg en tur innover til hovedstaden i går for å lytte på diverse høyttalere, men det passet dessverre ikke for noen av mine hifi-interesserte venner. Lytterunden får vente litt, for i dag bærer det av gårde med danskebåten, med Metallica-konsert for øyet.

Hyggelig å se at dere ønsker å finne den rette løsningen for meg. Litt for ofte ser jeg at det blir anbefalt utstyr man selv har, uten å tenke på hva trådstarter egentlig er ute etter.

Er selvfølgelig opptatt av mer enn basstrykk, men "finlytting" er jeg ferdig med for lenge siden. Det er jo uunngåelig ved utstyrsbytte, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hyggelig å se at dere ønsker å finne den rette løsningen for meg. Litt for ofte ser jeg at det blir anbefalt utstyr man selv har, uten å tenke på hva trådstarter egentlig er ute etter.

Er selvfølgelig opptatt av mer enn basstrykk, men "finlytting" er jeg ferdig med for lenge siden. Det er jo uunngåelig ved utstyrsbytte, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.
    Ja, det er litt for typisk. Jeg har latt meg forundre litt selv hvor sjelden jeg føler for å anbefale mine egne eller "mitt merke" (proAc). Å spore trådstaters preferanser er jo noe av det viktigste i slike tråder.

Prøv å få med deg en lytt på Cremona demomodellen som Kontrapunkt på majorstua har hatt stående lenge. Til salgs for 50k.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar opp min egen tråd igjen da "nissen" har fått nyss i at høyttalerbytte står høyt på ønskelisten min.

Noe har skjedd siden sist, 2 stk Focal SW7000V er kjøpt inn, men jeg har dessverre ikke fått hørt på noen av de anbefalte høyttalere. De to Focalene ga en del av det ekstra trykket jeg var ute etter, men er ikke helt "der" enda.

Lånte i går et par 800 Array fra HCK i Porsgrunn. Førsteintrykket er bra, og selv med bare få minutters tuning fungerer de overraskende godt sammen med subwooferne på musikk, men føler allikevel at Arrayene fortjener noe heftigere saker i bunn. Prisen av to 1400 Array er omtrent det samme som to 800 Array + 1500 Array BG, hm.....

HåkonN, fikk du hørt på Pioneerene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaa... etter noen timers lytteseanse med 800 Array kjenner jeg at ørene er ganske slitne, noe jeg må virkelig spille høyt og lenge for å oppleve med 946. Men det er vel det som kalles dynamikk..

Må også legge til at jeg har funnet "orgasmeoppsettet" mitt. Et par Ultima Studio 2 med ML forsterker og spiller , som står i butikken til Busk. Det låter helt kanon!(og som jeg dessverre ikke har råd til*snufs*)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse låter helt fantastisk,går dypere enn klipsch rf7 men har ikke akkurat cerwin vega bass da.de slo forøvrig ut B&W D802 i en test i Hifi News men det er jo en smaksak da.har "bare" 3 stk 6.5"

Ursa Major

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •