Hjelp... Høyttalere til surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp... Høyttalere til surround?

Hei,

Trenger litt hjelp ved valg av høytalere som skal brukes surround og spilling av all slags musikk, og ville satt stor pris på og kunne få noe innspill fra dere her på forumet.

Skal gå til innkjøp av gulv stående høytalere, og er ikke sikker på hva jeg skal velge i prisklassen 10-16000,-.

Har så vidt vært innom og tittet Audio Pro m/ Blue Diamond. Og Patos Lyric 402 & 502....

Noen som har noen meninger og tester og referere til her????

Kom gjerne med forsalg og linker til eventuele andre tester på diverse høytalere også.

De skal brukes sammen Harman Kardon avr 4550 (forsterker) & Harman Kardon Dvd 25 (dvd spiller/cd spiller).

Mvh.
    Morten....

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke egentelig peil, men hva med dali 1.7 eller 2.8?
    ligger i rette prisklasse.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som snakker varmt om DALI suite serien her på forumet og det ville vel da til den prisen være et godt valg.
    Men når du sier gulvstående høyttalere, mener du da bare fronthøyttalere eller at fronthøyttalerene er identiske med bakhøyttalerne?
    for hvis du skal ha bare fronthøyttalere så sies det at DALI Evidence spiller bedre enn suite serien...
    Men hvis du skal ha 5 høyttalere så må du jo ha stativ for bakhøyttalerne hvis du skal ha "gulvstående" høyttalere bak også, hvis du ikke skal ha identiske bak som fremme...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid vil jeg slå et slag for Infinity Kappa 600 (eller 400). Syns denne gir vanvittig mye for pengene. Har sammenlignet disse med både AP Avantek nine og Patos 402, og valgte Kappaene foran de.

Syns de går mye i Hifi-klubbens produkter i anbefalingene her. NAD, Dali suite og B&W DM-serien nevnes jo i hver eneste tråd, gang etter gang. Det er jo iofs greit det, men det finnes andre ting som er minst like bra, og gjerne billigere andre steder. Hva med JM Lab Cobalt? System Audios nye serie bør vel også sjekkes ut.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Syns de går mye i Hifi-klubbens produkter i anbefalingene her. NAD, Dali suite og B&W DM-serien nevnes jo i hver eneste tråd, gang etter gang. Det er jo iofs greit det, men det finnes andre ting som er minst like bra, og gjerne billigere andre steder. Hva med JM Lab Cobalt? System Audios nye serie bør vel også sjekkes ut.
    Har hørt veldig mye possitivt om JMlabs Cobalt serie. Hvis du bor i nærheten av Oslo bør du dra å høre på de.

System Audio lager veldig bra høytalere og hvis du først liker lyden blir du uten tvil veldig fornøyd. Som oftest veldig mye for pengene!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab Cobalt er meget bra høyttalere, men vil sprenge det opgitte budsjettet (10000-16000 kr.) i filler om man ikke er så heldig å komme over noe brukt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test Dali Evidence 470 og 870! De spiller vanvittig nøytralt og dynamisk!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Test Dali Evidence 470 og 870'.

Det skal jeg på torsdag sammen med 2803 og 3803.
    Gleder meg , bare synd det ikke er jeg som skal ha det....... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Det er mange som snakker varmt om DALI suite serien her på forumet og det ville vel da til den prisen være et godt valg.
    Men når du sier gulvstående høyttalere, mener du da bare fronthøyttalere eller at fronthøyttalerene er identiske med bakhøyttalerne?
    for hvis du skal ha bare fronthøyttalere så sies det at DALI Evidence spiller bedre enn suite serien...
    Men hvis du skal ha 5 høyttalere så må du jo ha stativ for bakhøyttalerne hvis du skal ha "gulvstående" høyttalere bak også, hvis du ikke skal ha identiske bak som fremme...
    Nå skal jeg i første omgang (denne mnd) kjøpe gulvstående fronthøytalere. Nå har jeg ikke så mye innsikt i dette, men har planer om og kjøpe bakhøytalere, senter og subw i nær fremtid.... Om jeg da skal velge samme merke og om de også skal være gulvstående, stativ eller hengende på vegen vet jeg ikke.....
    Må innrøme at jeg ikke har tittet noe spesielt på Dali, bortsett fra at jeg har blitt annbefalt og høre på noe jeg tror heter 5005, 6006, 8008 ? Men har hørt mye godt om Patos Lyric 402 & 502, og kanskje har fått litt "tunnel syn" akkurat der....

Men kom gjerne med flere forslag og meninger. Da det mottas med åpne hender og stor takk. Da jeg ikke vil kjøpe "katta i sekken".....

Mvh.
    Morten...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    JMlab Cobalt er meget bra høyttalere, men vil sprenge det opgitte budsjettet (10000-16000 kr.) i filler om man ikke er så heldig å komme over noe brukt.
    Cobaltserien koster fra 12-17000 SEK i Sverige, så budsjettet vil ikke springes av den grunn.

Min mening er i hvertfall at Infinity Kappa 600 spiller skjorta av Dali Evidence!! Anbefaler alle å ta seg en tur i andre butikker enn Hi-fi klubben og Hi-fi centeret, jeg tror mange vil få seg en a-ha opplevelse.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blue diamond er beinrå i surround!
    tenk å ha de både bak og fremme, med 4 aktive subwoofere!!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Cobaltserien koster fra 12-17000 SEK i Sverige, så budsjettet vil ikke springes av den grunn.
    Beklager, men det stod i tittelen at det skulle være høyttalere til surround. Og jeg kunne ikke noe sted (før jeg skrev mitt innlegg) finne at det kun dreier seg om et par front-høyttalere.

For 12-17000 SEK er jeg absolutt enig i at JMlab Cobalt er et bra forslag.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har den blå serien (1001-2002-3003...8008) som er billig. Så har de Suite 1,7 og 2,8 som ligger litt under Evidence i pris. Suite har noe kulere design enn Evidence, men Evidence spiller klart bedre. Evidence 470 koster veil 11000 og Evidence 870 koster veil 16000.

I forhold til det jeg har sett/hørt av patos er Daliene litt mer dynamiske, men det blir å generalisere ting.

Daliene får du jo kun hørt på HiFiklubben. Du bør aller helst høre dem på Arcam-forsterker. NAD fungerer også svært bra, men Denon vil gi det dårligste resultatet av de alternativene de har på hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Takker for alle forsalg Har hjulpet meg litt på veien det. Har planer om i løpet av uken og ta en nærmere titt/lytt på Patos Lyric 402 & 502, Dali Evidence 470 & 870. Og Blue serien.... Så en får se hva det blir til. Og se hva min forstreker klarer og drive av disse, da jeg ikke har så mye peil på hva som trengs for og drive disse modeler.

Har en Harman Kardon Avr 4550. Så er det noen som har noen formeninger om dette, så kom gjerne med de.... Da det ikke er noe moro og kjøpe et set høytalere, og ikke ha forstreker som klarer og drive de korekt.

Mvh.
    Morten.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon har nok av krefter...
    Det er ikke mye "skrytewatt" der

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    502 og 870 bør du iallefall ikke kjøpe til den forsterkeren, den har kanskje litt "krefter" men aldri i væra om den kontrollerer de.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt anledning til å sammenlikne HK AVR 7000 med NAD 763 spillende kun som preamp. Det kom omtrent dobbelt så mye bass fra NAD-en, og den hadde en vanvittig spenstig karrakter.

4550-en er nok ikke det mest muskuløse på markedet, men sammenliknet med de fleste sony, pioneer, denon osv har den nærmest overflod.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har pratet om denne sammenligningen no i hundre innlegg...tror de fleste vet det.
    avr7000 er utgått for leeeenge sia, ikke rart.

om det kommer dobbelt så mye bass skulle jeg tro at nad`n legger på en del...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    4550-en er nok ikke det mest muskuløse på markedet, men sammenliknet med de fleste sony, pioneer, denon osv har den nærmest overflod.

Så du mener da at min Avr 4550 burte holde til og drive enten Dali Evidence 870 eller Patos Lyric 502? For har blitt fortalt både ja & nei, og lurer da på om det blir et dårlig kjøp med tanke på at min forsterker ikke holder mål....

Morten.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0