Hjelp... Høyttalere til surround? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mangusta
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    4550-en er nok ikke det mest muskuløse på markedet, men sammenliknet med de fleste sony, pioneer, denon osv har den nærmest overflod.

Så du mener da at min Avr 4550 burte holde til og drive enten Dali Evidence 870 eller Patos Lyric 502? For har blitt fortalt både ja & nei, og lurer da på om det blir et dårlig kjøp med tanke på at min forsterker ikke holder mål....

Morten.
    Nei ikke vits å prøve engang, det kommer nok lyd men...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    du har pratet om denne sammenligningen no i hundre innlegg...tror de fleste vet det.
    avr7000 er utgått for leeeenge sia, ikke rart.

om det kommer dobbelt så mye bass skulle jeg tro at nad`n legger på en del...
    Mensen?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mangusta
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    4550-en er nok ikke det mest muskuløse på markedet, men sammenliknet med de fleste sony, pioneer, denon osv har den nærmest overflod.

Så du mener da at min Avr 4550 burte holde til og drive enten Dali Evidence 870 eller Patos Lyric 502? For har blitt fortalt både ja & nei, og lurer da på om det blir et dårlig kjøp med tanke på at min forsterker ikke holder mål....

Morten.
    HK-en er nok ikke bygget for å drive slike konstruksjoner. Det er en del aspekter ved litt dyrere høyttalere som kan være med på å gjøre impedanskurven til en utfordring for forsterkeren. Men på AVR-ene har du jo mulighet til å slenge på et effekttrinn. Det var den sammenhengen jeg ville belyse mine erfaringer med HK og bassgjengivelse selv som forforsterker.

PS! Det går jo an å ta med 4550-en i butikken og prøve også da. Prøv gjerne de samme høyttalerne med en annen forsterker så du vet hvordan HK-en klarer å hente ut potensiale. Uansett så tror jeg at en effektforsterker a-la C272 og et par Evidence 470 vil gi deg mer mor enn å slenge et par 870 rett på AVR-en. Jeg har hørt 470 på T753 og det var ingen nedtur overhodet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •