Nye høytalere. Pris: 7500kr maks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalere. Pris: 7500kr maks

Skal ha nye Front høytalere fra hifiklubben (ingen andre). Hi-Fi Klubben :: Velkommen til Hi-Fi Klubben Norge

maks pris: 7500kr

1 rekke film. Krigsfilmer/action/ringens herre....

2 rekke musikk. Hard rock/powermetal (kamelot,dragonforce,masterplan,opeth etc) og ringenes herre musikk som Enya - may it be, requiem for a dream etc.

Vil gjerne få tips om høytalere i forskjellige prisklasser fra 7500kr og ned til ca 3-4 000kr.

Takk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hvorfor ingen andre?
    2. Har du sub?
    3. Hvilken forsterker skal drive dem?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Vil kjøpe fra butikk i nærområde som jeg kan forholde meg til og derfor ikke på nett eller brukt. Hifiklubben er den eneste ordentlige butikken vi har her i skien/porsgrunn.

2. Jeg har ikke Sub, men har planer om å kjøpe sub så fort jeg får penger igjen etter de første kjøpa mine.

3.Har planer om å kjøpe denne integrerte forsterkeren (ikke noe dyrere), Denon 1500AE (7000kr) fra hifiKlubben.

EDIT: Kan hvis de beste høytalerne for mitt bruk er hos andre, kjøpe på nett.. Men bare hvis det er stor forskjell og med frakt ikke kommer over 7500kr. Har hørt om klipsch, men er det noen klipsch under 7500kr ink frakt som er bedre enn alle de på hifiklubben ?

Edit: Ser klipsch har et par til 7995kr, RF-62.. Blir det annbefalt framfor alt det hifiklubben har ?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dyrt om du skal handle alt fra HIFI-klubben... Begrenset utvalg er det også.

Jeg vil anbefale KEF IQ5 til 6000 ,- Høyttaleren spiller klarere en de fleste i sin klasse, og ved en god sub i tillegg kan det ikke bli stort mye bedre etter min mening.

Jeg anbefaler ikke denne høyttaleren KUN fordi jeg har den, men pga erfaring i den prisklassen, jeg har hørt på alvorlig mye før jeg kom fram til KEF sin IQ5 modell.

Ellers har vell B&W høyttalere i denne prisklassen og opp, liker lyden i B&W, men jeg valgte KEF fordi det låt best i MINE ører, så du må rett og slett bare føle deg fram å høre på alle tilgjengelige høyttalere i ditt område - Mitt tips, husk at alle høyttalere passer ikke alle rom.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. høres ikke så gærnt ut det ruxxy. Hvor kjøpte du høytalerne ? og er det XTZ subbene som blir annbefalt for tiden ?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere butikker i Porsgrunn/Skien :-) Har jo Strandberg i Skien, Hifi Center og så var det en til jeg ikke husker navnet på som ligger like ved Hifi Center. Ta deg en lytterunde :-) Men Dali Ikon 6 koster vel litt over 7 lakser. Ta en lytt på dem :-) Ser du har vurdert Denon 1500AE. B&W er en god å varm kombinasjon med Denon sine integrerte forsterkere. Si ifra når du får handlet inn, så vil jeg komme på en lytt om det er muligheter og interesant for deg

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuller du ? hehe... Aldri visst det..ops: (visste om strandberg, men trudde de var mest TV for det meste), men da har jeg litt flere valgmuligheter da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei gjør nok ikke det :-) Har bare gått forbi Strandberg 2 ganger, og da var det stengt, men så en del høyttalere inne der. Tenkte litt på for din del også så du har litt flere valg muligheter :-) Håper på en liten demo når alt utstyret er handla inn :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Consept Store

5290kr for KEF IQ5 .. Noen som har hørt om den nettsida ? og hvordan er prisen sammenlignet med andre ?

Får ta en tur på hificenteret og høre også.. Ser det også ligger i porsgrunn.

Pokker at porsgrunn har alt=p hehe.. hvorfor kan ikke skien få noen slike butikker på plass.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL NORTHRIDGE E-100 - Hi-fi Center Kjeden

JBL Northridge E100 sier de jo mye godt om i teksten.. ringenes herre skal være bra på de^_^ Det fenga meg =p hehe..
    kosta 9995kr før, nå 7495kr =)

Edit: Er den Denon integrerte forsterker jeg har på en måte valgt meg ut, en fin combo sammen med JBL fks ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, er heldigvis ikke mer en 10 min med bil. I verste fall 15 min med buss KEF er også et svært bra merke. Har altid likt lyden i dem! Men syntes fremdeles B&W er best. Smak og behag! :-)

Edit: Har faktisk aldri hørt komboen JBL og Denon. Høres ut som en spennende kombo igrunn. En rocka live høyttaler med en varm og sterk forsterker ;-) Høres ikke så himmla galt ut i mine ører :-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lese denne tråden, står noen tips der...

http://avforum.no/forum/generelt-aud...siste-rad.html

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. jo, har noen annbefalinger der, men ikke helt etter det jeg har bestemt meg for nå.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell Rocky, som oftest er det de samme merkene som går godt overens med hverandre, jeg vet ikke om XTZ kan måles så høyt som til KEF; Her snakker vi merke.

PSW 2500 til KEF, 10" trykkplassert Pearless element i spesial designet kasse bruker jeg, og jeg er helt ærlig når jeg sier følgende: Jeg ble direkte SJOKKET første gangen jeg hørte KEF PSW 2500 i harmoni og kjerlighet plugget sammen med et oppsett som besto av IQ5 til front, IQ1 til bakhøyttaler og IQ6C som senter høyttaler, jeg bruker ikke dette oppsettet, men det var en nær venn av meg som fikk meg til å kjøpe disse herlighetene. Det er direkte SINNSYKT i forhold til størrelse og pris, 5500,- og opp går subben for, det er klasse, KUNST kaller jeg det

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur på din hi-fi klubben butikk å lytt på Dali Ikon 6
    Bedre høytaller til den prisen skal du lete lenge etter...
    Og hvis du vil utvide senere til fks 5-1 anlegg matcher resten av Ikon serien veldig bra med fronthøytallerne..(tenker de både på design og lydsignatur)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt en del klokere nå = ) og kjekt å få vite om at hifi centeret er i porsgrunn også. Får ta en tur til hificenteret imorra tenker jeg, ta bussen ut tidlig sånn at jeg får våknet ordentlig til bra musikk og filmlyd igjennom fete høytalere :-D

EDIT: Noen som har erfaring med de JBL northridge E100 forøvrig ?just wondering..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liste over det som blir annbefalt og jeg har sett på selv:

AudioPro Black Diamond V.2 : God pris, 4800 svenske, ca 5000kr ink frakt ifølge JD ? hva med toll, siden det er fra sverige ?

KEF IQ5: God pris, 5290kr + frakt

JBL Northridge E100: Akkurat på prisgrensen og ser god ut i mine øyne (men får høre på den imorra)

B&W DM684: Matcher kanskje denon best ? akkurat på prisgrensen, får ikke hørt den siden de ikke har den i butikken = /

Dali ikon 6: Er over grensa mi og er derfor usannsynlig at jeg går for den, men kan jo få hørt på den.

Klipsch RF-62: 7999kr, 500kr over + frakt.. usannsynlig at jeg går for den også tenker jeg, men hvem vet.

Står vel mellom KEF IQ5,JBL Northridge E100,B&W DM684 og audiopro black diamond V2. Er vel bare JBL jeg har sjangsen til å høre på = /

Hvis dere måtte velge mellom de 4, hvilken hadde dere valgt ? utifra det jeg har sagt i 1 post om hva jeg foretrekker. Synes hva andre hadde valgt gir en liten pekepin, ikke en avgjørende, men noe som kan påvirke min beslutning litt.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AudioPro Black Diamond V.2: Har hatt dem, ikke mye tess på rock. Veldig "laidback" og spiller ikke særlig høyt..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. da stryker jeg de tenker jeg.

Står mellom KEF,JBL og B&W da.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller ikke gått for ikon 6 som er litt for frampå i toppen for rock.Da må du i såfall ha en forsterker/cd-spiller som er rolige i toppen.

synd du ikke kan legge til 2500,- til for 683 til B&W får knusende god kritikk for tiden.Se tråden "ny 600 serie fra B&W".på forumet jeg har lagt ut litt av rosen den har fått fra Tyske AudioJeg har i allefall tro på dem.Og når noen her sier den kan likestilles med 700-serien og kanskje forbigår dem til og med ja da er det snakk om investering der man får både i pose og sekk,noe som er sjeldent

Gi dem en god lytt og helst med det oppsettet du har tenkt å bruke på dem.

lykke til

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •