Nye høytalere. Pris: 7500kr maks - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.. alltid noen luringer som deg som presser opp litt og frister. :-D

Får se på hvordan økonomien blir, men hittils holder jeg meg til de 3 det står imellom. Men kan sikkert stikke innom hifiklubben også imorra og sjekke ut DM683 for å høre forskjellen mellom de og JBL.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker man litt langsiktig kan jo være de ekstra 2500 er verdt det.Tror det er mye som skal til for å hamle opp med 683 i det prisleie.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne? System Audio SA1730 - Hi-fi Center Kjeden
    system audio sies å være meget bra til din type musikk, siden den er veldig kjapp og dynamisk. får du en god sub attåt, tror jeg det blir et kjempeanlegg.
    evt. den mindre modellen: System Audio SA1530 - Hi-fi Center Kjeden

ps. hvis du ikke hadde vært så imot å kjøpe brukt, ville jeg ha anbefalt det framfor alt annet. men men, dine penger

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. desverre altså, er ikke fan av brukt pågunn av flere ting som jeg har vel nevnt i andre poster :-P

Men kan sjekke ut de system Audio også imorra Blir B&W 683,JBL northridge og system audio på menyen imorra da

Får vel ta med en Korn/enya CD og hmm.. band of brothers/kill bill film/serie...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hørte på JBL E90 (lillebroren til E100 som jeg er mest keen på), system audio og B&W 683 (som skal være bedre enn 684).

Etter "mine" ører, så var lillebroren til JBL E100 bedre enn B&W 683,overraskende nok = )

Så jeg er ikke i tvil lenger = ) Blir enten JBL E90 eller E100 og en H/K integrert forsterker tenker jeg. Så da er jeg endelig ferdig med å bestemme meg =p

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Var og hørte på JBL E90 (lillebroren til E100 som jeg er mest keen på), system audio og B&W 683 (som skal være bedre enn 684).

Etter "mine" ører, så var lillebroren til JBL E100 bedre enn B&W 683,overraskende nok = )

Så jeg er ikke i tvil lenger = ) Blir enten JBL E90 eller E100 og en H/K integrert forsterker tenker jeg. Så da er jeg endelig ferdig med å bestemme meg =p
    Har ikke lest hele tråden, men...

Jeg hadde JBL E90 og var fornøyd med de. Så testet jeg Patos B510 som koster det samme og :shock: For meg var det to vidt forskjellige høyttalere.. Jeg kjører Harman Kardon forsterker... Bar for å nevne det

Musikken jeg hører på er alt bortsett fra "topp 20" liste musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rocky III: hvordan var system audio da? har aldri hørt dem skikkelig selv, bare hørt skryt fra andre... ble de for slappe eller?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "mine" ører, så ble de for tamme, men pen lyd.. Var ikke krutt i de, som jeg leta etter, siden jeg ser mye på krigsfilmer/action og hører på litt tyngre musikk. Sier seg jo selv når de er såpass tynne og "elegante" .

JBL`en hadde masse god trøkk og forvrenga seg ikke fordi om vi gassa på for fult med de, lyden holdt seg klar og fin på det fulleste og bassen forstyrra ikke. Så ble meget fornøyd med de når jeg hørte på de. Grunnen til at jeg likte JBL E90 foran B&W 683, var fordi B&W høytalerne ble noe av det samme som system audio, men hadde selvfølgelig enda penere lyd og litt mer trøkk, men ikke nok synes jeg, de ble for pinglete for meg de også.

Så skal bli artig å teste JBL E100 neste gang nå og se om det blir E90 eller E100.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Har ikke lest hele tråden, men...

Jeg hadde JBL E90 og var fornøyd med de. Så testet jeg Patos B510 som koster det samme og :shock: For meg var det to vidt forskjellige høyttalere.. Jeg kjører Harman Kardon forsterker... Bar for å nevne det

Musikken jeg hører på er alt bortsett fra "topp 20" liste musikk
    Ja, er sikkert forskjell mellom de Men kan tenke meg E100 utligner..hehe = ) Skal få høre forskjellen mellom E90 og E100 nå etterhvert = )

Edit: og en annen grunn til at jeg ble ekstra glad, er prisen... de har jo senket E90 til 5700kr og E100 til 7500kr. = ) Så er perfekt til mitt budsjett.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg vet hvorfor valget falt mer på JBL enn de andre. JBL har nok mest krutt av alle høyttalerne. Spiller høyere osv. Gleder meg til ting er i hus! :-) Hørte jeg Demo RockyIII?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er sikkert forskjell mellom de Men kan tenke meg E100 utligner..hehe = ) Skal få høre forskjellen mellom E90 og E100 nå etterhvert = )

Edit: og en annen grunn til at jeg ble ekstra glad, er prisen... de har jo senket E90 til 5700kr og E100 til 7500kr. = ) Så er perfekt til mitt budsjett.
    Budsjettetmessig er det jo en "bombe" det er vel ikke noen som kan gi deg party og god lyd på engang til denne prisen. Men jeg hadde valgt 90 foran 100..... Jeg mener å huske at 100 ble litt for bassdøvende...!?!?!? E90 har mye futt de-

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. da stryker jeg de tenker jeg.

Står mellom KEF,JBL og B&W da.
    klarer deg med KEF sin 1stk 5" i bassen? northridge e100 har tross alt 2x 10".
    de her hadde isåfall vært et bedre valg til lavere pris
    JBL NORTHRIDGE E-80 - Hi-fi Center Kjeden
    JBL NORTHRIDGE E-90 - Hi-fi Center Kjeden

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet KEF, men JBL E90 var muligens bra nok for meg.

Hvordan vil JBL E90 bli med ... Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden

Harma kardon HK 970 integrert forsterker ?

Vil den være nok for de ? kan man koble til sub,hd tv,blu ray .. ? Kan jeg bygge på med surround reciever på den senere?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er perfekt for E90... Men dette er en stereo forsterker så om du skal oppgradere til hjemmekino så må du bytte til en surrerundt forsterker

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, skal ha stereo nå, også skal jeg bygge opp til surround en dag i fremtiden når jeg flytter ut fra gutterommet, så da er det greit å kunne bruke forsterkeren sammen med surround receiveren. Går det an å bruke den forsterkeren sammen med en surround reciever ? sånn som man kan gjøre med denon 1500AE osv..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når den dagen kommer så finner du nok ut at en surrerundt forsterker er minst like bra alene, samtidig så er det greit med stereo og surround

Jeg vet ikke om den kan brukes sammen med en surrerundt, hvordan skal de brukes sammen da tenkte du?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at hvis man kjøper litt billigere integrert forsterker, så vil det bli kinkent med å bruke sammen med surround reciever. Tenker da på den dagen jeg får surround receiver, at jeg bruker både forsterkeren og recieveren sammen. Trudde det var sånn at noen ikke kunne mixes sammen og når man da kjøper surround senere, så har man ikke bruk for forsterkeren, siden de ikke kan brukes samtidig eller noe ? =p fortell meg hvordan det fungerer hvis jeg har misforstått. noen snakka vel om processor inngang o.l også...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trudde det var sånn at noen ikke kunne mixes sammen og når man da kjøper surround senere, så har man ikke bruk for forsterkeren,
    Det høres riktig ut for meg også. Om du engang kjøper deg en surrerundt forsterker. Som oftes er 7.1 / 5.1 så treger du ikke en 2 kanals forsterker??!??!

Jeg skjønner ikke hva vi snakker om men tror vi er enige :?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes folk har sagt her at det er kjekt å ha begge deler.. at man da får i tillegg en ekstra boost i fronthøytalerne, siden man da kan bruke den integrerte forsterkeren sammen med surround recieveren/forsterkeren. Noen som kan fortelle litt om det ?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •