Endligen go lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Endligen go lyd

Med Infinity Kappa 9.2i så e eg frista til å seia at dette her må vara noen av det beste som er å få tak i.
    Eg er stor fornøyd, har hørt høyttalere i 100 000+ pluss klassen men eg finne absolutt ingen feil med disse. Madamen likte beista o hehe
    Eg hadde mine tvil at eg ville klare å drive dei tilfredstillende med min Hegel H2a, eg e fornøyd men det blir selvsagt neste steg i oppgraderings fasen å få noe bigger and better.
    Noen forslag til ka eg bør kikka på? merke og pris..
    Ellers så har eg hørt rykter ang "livtidsgaranti" på elementene av ein kompis. Noen som bekrefte eller avkrefte dette?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 års garanti mot all slags idioti var det de reklamerte med i sin tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe idiot forsikring jaja litt feil å kalla d livsforsikring då.
    Har det noe for seg å kjøpa nye elementer eller blir det ein kostligg afære?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er så lett å få tak i de originale elementene lenger.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emit og andre diskanter til disse ligger stundom på ebay til en fin-fin pris. basselementer om mellomtoner har jeg enda ikke sett...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det disse som nylig lå på torget? Jeg siklet på dem, men har ikke rom til dem dessverre. Virkelig en imponerende høyttaler.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-D

Hva er det som utmerker seg størst med lyden når du overgår 100 000 ? Bredere Lydbilde?

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fantastiske høyttalere... Har hørt disse på Mark Levinson en gang og det klaffet skikkelig.... Men det er jo en kostbar oppgradering også.. Anbefaler deg å ta en telefon til Olav på A-varer i sandnes (ut fra dialekten du skriver kan det jo også være mulig å stikke innom tenker jeg).

Uansett... Olav kan garrantert annbefale forsterker (han har selvfølgelig en tendens til å annbefale egne merker, men kommer du med forslag kan han nok svare). Han kan også fortelle deg mer om denne garrantien. Har selv hørt at de har livsgarranti, men det er vell her som hos så mange andre aktører at livet de snakker om ikke er ett menneskeliv. Mener like vell at denne garrantiordningen var såpass bra at de måtte gå vekk fra den, og det lover jo bra.

Tipper det kan være smart å leite litt etter en krell, bryston eller Mark Levinsom på bruktbørsene rundt forbi.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Har selv hørt at de har livsgarranti, men det er vell her som hos så mange andre aktører at livet de snakker om ikke er ett menneskeliv.
    Garanti på ca levetid til en gullfisk?

Tipper det kan være smart å leite litt etter en krell, bryston eller Mark Levinsom på bruktbørsene rundt forbi.
    Jeg hadde nylig en Mark Levinson ML3 hjemme til test fra Hifi-huset i Bærum. En enorm 2-kanals effektforsterker på 65 kg med sykt mye krefter. Har noen år på baken, så prisen ville legge seg rundt 15-20000. Kansje den kunne være et alternativ å teste.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tilfeldig vis ikke skulle være klar over det Audiogalen, så har du skaffet deg en høyttaler som er kjent som "den definitive forsterkerdreperen".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Gratulerer! :-D

Hva er det som utmerker seg størst med lyden når du overgår 100 000 ? Bredere Lydbilde?

D ska vara sånt at når du lukker augene så gjere lydbilde at du får ein følelse av at konserten e rett framføre deg. Og med dei kappane så kom eg jaffal ein steg nærmare. Klare høyttalerane å skappe den stemningen der så meine eg jaffal at om di så koste 10 000 kontra 100 000 at dei er meir enn gode nok til min smak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er det disse som nylig lå på torget? Jeg siklet på dem, men har ikke rom til dem dessverre. Virkelig en imponerende høyttaler.
    Nei disse her fandt eg på finn, så kort fortalt så heiv eg meg i bilen og henta di på sørlande. Fekk faktisk plass til begge i ein A6 Sedan hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fantastiske høyttalere... Har hørt disse på Mark Levinson en gang og det klaffet skikkelig.... Men det er jo en kostbar oppgradering også.. Anbefaler deg å ta en telefon til Olav på A-varer i sandnes (ut fra dialekten du skriver kan det jo også være mulig å stikke innom tenker jeg).

Uansett... Olav kan garrantert annbefale forsterker (han har selvfølgelig en tendens til å annbefale egne merker, men kommer du med forslag kan han nok svare). Han kan også fortelle deg mer om denne garrantien. Har selv hørt at de har livsgarranti, men det er vell her som hos så mange andre aktører at livet de snakker om ikke er ett menneskeliv. Mener like vell at denne garrantiordningen var såpass bra at de måtte gå vekk fra den, og det lover jo bra.

Takk takk du. Eg e ein teflytta "stavangerbu" med røtter fra karmøy.
    Han der Olav, drive an ein egen butikk så tar eg heller turen ut derte. Lar visa korte ligga igjen hima jaffal hehe
    Livsgarranti ja, om ikkje menneske så kor lenge vare live te ein høyttaler.
    Satsa på an Olav veit d hehe Fører han Infinity o kansje?
    Men ang forsterkar så har eg sotte min elsk te Hegel.
    Får eg fingrane mine på storebroren te den eg har nu så blir d musikk for heile borettslage.. Men in the end så kommer alt an på prisen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for adle svar og meiningar så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti på ca levetid til en gullfisk?

Jeg hadde nylig en Mark Levinson ML3 hjemme til test fra Hifi-huset i Bærum. En enorm 2-kanals effektforsterker på 65 kg med sykt mye krefter. Har noen år på baken, så prisen ville legge seg rundt 15-20000. Kansje den kunne være et alternativ å teste.

Mark Levinson Ml3 e notert ner, hvordan spiller denne forsterkaren?
    Men d viktigaste e om madamen godkjenne d, viktigaste av alt d å beholda freden i heimen å då nytte d kje å drassa him med eit 65kg monster..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiogalen
    Mark Levinson Ml3 e notert ner, hvordan spiller denne forsterkaren?
    Men d viktigaste e om madamen godkjenne d, viktigaste av alt d å beholda freden i heimen å då nytte d kje å drassa him med eit 65kg monster..
    Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i en forsterker til disse, men de krevr virkelig mye strøm. ML3 er en diger amerikansk konstruksjon, som aldri var i nærheten av å miste pusten uansett hva vi ba den om. Lyden er nok det jeg ville kalle typisk amerikansk, men på den annen side... Det er jo høyttalerene også.
    Et alternativ her kan jo være 2 stk Rotel 1091, eller de nye Chapter monoblokkene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i en forsterker til disse, men de krevr virkelig mye strøm. ML3 er en diger amerikansk konstruksjon, som aldri var i nærheten av å miste pusten uansett hva vi ba den om. Lyden er nok det jeg ville kalle typisk amerikansk, men på den annen side... Det er jo høyttalerene også.
    Et alternativ her kan jo være 2 stk Rotel 1091, eller de nye Chapter monoblokkene.
    Har du ein internett side til ML3? Ende heile tida opp på siden din når du testa an når eg søke hehe Fint opplegg du har farr!! Men at d e yankee greier trenge kje å vara ein galen ting, hadde macintosh når eg va frelst på bil anlegg og så blei alt d solgt tilfordel for Rotel hjemmekino som eg så selte for å gå i stereo. Uansett så rekner eg med eg plassere meg i sjikte 10 000 til 20 000 for forsterkaren.. Takk for forslagene jaffal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •