Tid for 50K høyttalere-forslag ønskes :) HT bestilt- Helomvending til Gradient Rev 05 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 134 av 134
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hvilke anlegg er det?
    Jeg har ikke hørt alle de nevnte artistene på alle disse oppsettene, men for å nevne noen (i utgangspunktet høyttalere) som har satt særlige følelser i sving hos meg:

Usher D2
    Wilson Maxx II
    N 801 med DEQX
    Tannoy Westminster Royal
    Audiopax Ref 100

Av kommersielt tilgjengelige høyttalere (kan vel nesten ikke sies om 801+DEQX) tror jeg nesten lista stopper der. Det er tusenvis av andre ting som er bra, men ikke grisebra på den måten jeg har hørt fra ovennevnte. Og som sagt er de spesielle på det at de briljerer helt vanvittig på alle typer musikk. Ironisk nok finner jeg heller ingen av dem feilfrie, men her snakker vi om feil som man bare fnyser av mens man sitter med et fårete glis og nyter råskapen. Jeg tror forøvrig lista kunne blitt en del lenger om jeg fikk hørt en del av de andre i en mer riktig setting. For eksempel Avantgarde Meta Primo og JBL Everest.

Det er forresten litt gøy å se at omkring halvparten av de nevnte er med horn, og samtlige (untatt meta primo der jeg bare har hørt dem på røramp) har tatt frem den heftigste godlyden med enten transistor eller klasse D. Liksom litt "mot strømmen" det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ..

(Har ikke hørt noen av dem, heller begrenset med seanser i denne prisklassen).

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har ikke hørt alle de nevnte artistene på alle disse oppsettene, men for å nevne noen (i utgangspunktet høyttalere) som har satt særlige følelser i sving hos meg:

Usher D2
    Wilson Maxx II
    N 801 med DEQX
    Tannoy Westminster Royal
    Audiopax Ref 100

Av kommersielt tilgjengelige høyttalere (kan vel nesten ikke sies om 801+DEQX) tror jeg nesten lista stopper der. Det er tusenvis av andre ting som er bra, men ikke grisebra på den måten jeg har hørt fra ovennevnte. Og som sagt er de spesielle på det at de briljerer helt vanvittig på alle typer musikk. Ironisk nok finner jeg heller ingen av dem feilfrie, men her snakker vi om feil som man bare fnyser av mens man sitter med et fårete glis og nyter råskapen. Jeg tror forøvrig lista kunne blitt en del lenger om jeg fikk hørt en del av de andre i en mer riktig setting. For eksempel Avantgarde Meta Primo og JBL Everest.

Det er forresten litt gøy å se at omkring halvparten av de nevnte er med horn, og samtlige (untatt meta primo der jeg bare har hørt dem på røramp) har tatt frem den heftigste godlyden med enten transistor eller klasse D. Liksom litt "mot strømmen" det også.
    Jøss, trodde nesten det sistnevnte var omvendt, at rør fortsatt er gammeldags og sært. Jeg hadde ihvertfall blitt mere overasket hvis du hadde hørt flertallet på rør og kommet til samme konklusjon. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn kan det gå Patos Symphonic IV er avbestilt, og Gradient Revolution 05 med fullt dempeopplegg fra PM Audio hentes i dag.

Grunnen til helomvendingen ligger i 2.5 timers lytting hos PM Audio i går, samt tidligere erfaringer med disse høyttalerene.

Har virkelig ikke NOE vondt å si om Patos!!! Vil heller forklare litt om hvorfor jeg velger Gradient. Mye av grunnen ligger i at det er en annen type konstruksjon en kasse-høyttalere.

- Lyden i Gradient er annerledes enn i konvensjonelle kasse-høyttalere
    - Gradient spiller i mine ører musikk på en måte som ikke jeg har hørt fra andre høyttalere
    - De fremviser et sykt STORT og presist lydbilde!!!!
    - De er mindre rom avhengige i forhold til kasse-høyttalere, en fordel hos meg siden rommet er litt problematisk
    - Gradient kan plasseres BREDT, og fremdeles beholde fokus. En fordel i hjemmekinoen da jeg vil ha bredest mulig lerret
    - Svært interessante utbyggingsmuligheter på sikt med aktivt delefilter og flere bassmoduler

Samlet sett er lyden fra Gradient Rev 05 det jeg i mange år har vært ute etter. Nå blir det spennende å se hva jeg kan få ut av de i mitt eget oppsett i min egen stue

To be continued...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt valg :-D. Gratlerer med meget gode høyttalere!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt valg av høytalere!
    Som nyfrelst Revolusjonær Forstår jeg dine tanker med valg av disse høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fungerte bedre enn jeg hadde håpet

Arcam AVR350 fortsetter å imponere meg, synes den driver Gradientene bra! Ser samtidig behovet for en midlertidig, rimelig CD spiller. Vil holde øynene åpne for en brukt Arcam CD73 i løpet av høsten.

Allerede nå er lydbildet bra. Blir spennende å se hva Paul kan få til, han kommer i løpet av uka for å hjelpe meg å fintjune plassering.

Så hvordan låter dette? Uanstrengt, lettflytende, nøytralt, dynamisk og oppløst, summen av dette er musikk gjengitt på en svært naturlig måte.

Kommer tilbake med flere inntrykk etter at PM himself har finpusset oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har levd med Gradient Rev 05 i overkant av ei uke der de har spilt 24/7. Fikk besøk av Paul på torsdag da det ble ca 3 timer med fintjuning av plassering og vinkling.

Resultatet var et lydbilde som ligner mer på det Paul har hjemme hos seg, skriver ligner her I tillegg satte vi de opp på de spesiallagede steinene med Isonoder mot gulvet og Black Magic cones mellom stein og høyttaler. Som tidligere erfart fjernet conene noen frekvenser som stakk seg ut. Disse conene er det beste tweaket jeg kan anbefale! Det er også Black Magic cones pluss Isonoder mellom bass og toppseksjon.

Disse høyttalerene er så gjennomsiktige at kun musikken står igjen! Jeg våkner med et smil om morgenen når jeg vet det er tid ledig til musikk Svært, svært fornøyd med dette valget!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som situasjonene min hjemme også

En herlig følelse!

Har dessverre ikke hørt Gradientene enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ivaols]Arcam AVR350 fortsetter å imponere meg, synes den driver Gradientene bra! Ser samtidig behovet for en midlertidig, rimelig CD spiller.QUOTE]

Har en BlueNote Koala Mini cd spiller hjemme til test nå, svært svært bra sak!

Ellers har jeg fått lagt inn oppdaterte bilder av det nye oppsettet, så de som har gitt råd (og selvsagt alle andre også) er hjertelig velkommen til å se resultatet!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konge høyttaler! hørte de når jeg var innom kr.sand en sommer.
    hva betalte du? ser at prisene på krix har steget voldsomt, gjelder det gradient og?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 50 strævsomme, fikk da med en del "ting" i prisen. Gradient Rev har vært likt priset de siste årene så vidt jeg har fått med meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coda CS 300 effektforsterker var plutselig tilgjengelig på bruktmarkedet. Dette er en av forsterkerene PM Audio selger til Gradientene, og som jeg har hørt i oppsettet hos PM Audio. Kunne ikke annet enn å hive meg på!

Forventningene var store til hva denne forsterkeren kunne trylle fram av godlyd fra Gradientene i min stue, og den skuffet ikke!

Matchen er som hånd i hanske. Her er hva jeg skrev under Gradient tråden på sentralen:

"Må bare få ut litt ren hifi glede.

For en fantastisk match Coda er med Gradient!!! Detaljer, enormt med detaljer, gjennomsiktig, et sinnsykt lydbilde med deilig ro, kraft i overflod, musikalsk så jeg gliser bredt flere ganger pr kveld, det spiller musikk!

Coda er herved erklært som et av mine beste hifi kjøp.

Hilsen Ivan som har gitt opp å ikke la seg rive med "

Specs på Coda CS 300: 300W 8ohm, 600W 4ohm, 2000VA strømforsyning.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å lese om dine lytteerfaringer hos Paul, for det er nøyaktig det samme som jeg erfarte. Etter demoen jeg fikk ble det et par Gradienter med hjem til meg også :twisted:
    Jeg kjøpte en Bryston 4B SST av samme selger som solgte deg Coda trinnet, og dette er også en fortreffelig match til Gradientene da den er veldig nøytral. Som pre bruker jeg i øyeblikket en Arcam FMJ C31, men vurderer å teste ut en rørpre etterhvert da jeg savner litt av rørmagien fra tiden før Gradient.
    Drømmen er dog aktiv deling og en 450w Coda blokk til hver høyttaler...... men det får bli etterhvert

Gratulerer så mye med et fantastisk oppsett :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •