Tid for 50K høyttalere-forslag ønskes :) HT bestilt- Helomvending til Gradient Rev 05 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 134
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer... Har enda til gode å høre denne høyttaleren, men så har jeg også til gode å bli skuffet av en Patos høyttaler, så jeg er sikker på at det er ett meget godt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Gratulerer =) Jeg får mine ca samtidigt ser det ut til =)
    Skal drive di med en yamaha rx2700 intill økonomien er kommet på rett kjøl igjen, så blir det effekt leting som bare juling her =)
    Da skal jeg følge med som en hauk på dine forsøk og tester

Blir samme situasjon for meg, må komme meg igjen økonomisk før det blir snakk om noe mer.

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Da skal jeg følge med som en hauk på dine forsøk og tester

Blir samme situasjon for meg, må komme meg igjen økonomisk før det blir snakk om noe mer.
    Tipper du er kommet imål lenge før jeg har kommet halveis =) hehe..
    Har handlet "litt" over evne her =) Men satser på at det er verd det =)

Gleder meg som en unge til pakkene kommer frem =)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Gratulerer =) Jeg får mine ca samtidigt ser det ut til =)
    Skal drive di med en yamaha rx2700 intill økonomien er kommet på rett kjøl igjen, så blir det effekt leting som bare juling her =)
    Du som hadde et lass Midgard-blokker, du har ikke vurdert de på Patos da? Ut fra hva jeg leser om Patos' lydsignatur vil jeg ikke tro det er noen dum combo.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du som hadde et lass Midgard-blokker, du har ikke vurdert de på Patos da? Ut fra hva jeg leser om Patos' lydsignatur vil jeg ikke tro det er noen dum combo.
    Fikk testet andre ting som jeg synes funket mye bedre med patos, så midgard blokkene er solgt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, kan jeg spørre hva du testet og hva som var forskjellene? Litt OT kanskje, men høyttalerjakten er jo avsluttet nå

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    OK, kan jeg spørre hva du testet og hva som var forskjellene? Litt OT kanskje, men høyttalerjakten er jo avsluttet nå
    Har fått testet litt forskjelligt, men enda masse jeg vil teste før jeg er i mål.
    Får desverre ikke testet så mye nytt her jeg bor, så jeg har ikke store grunnlaget til å utale meg. Men får byttelånt litt utstyr her og der for å utvide horisonten =)
    Har ikke den store kompetansen til å utale meg om lydsignatur til ditt og datt, snakker kun ut ifra hva jeg synes er bra eller ikke.

Jeg jobber litt med en presentasjon av anlegget som vil inneholde alle mine erfaringer med forskjelligt utstyr. ( blir newbee snakk )
    Håper den blir ferdig om ikke så allt for lenge ( men ting tar tid når man arbeider rævva av sg på både hjemmebasis og jobb )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så hemmelightetsfull du var da he he. Skal få med meg presentasjonen din!

Har blant annet tenkt på Midgard, men hvis det er annet som spiller bedre i samme prisleie, brukt eller nytt, er det interessant. Doxa 72 (gjerne to stk kvasibalanserte), Codax CS 300 (dyr) og Parasound A21 er noe av det jeg leser er en bra kombinasjon med Patos. I tillegg noe rør greier. Har ikke testet noe av dette skikkelig selv.

I første omgang har jeg uansett mer enn nok å glede meg over når Symphonicene kommer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke hold igjen, Taskeladdn. Vi er jo svært interesserte i hverandres erfaringer her på avforum. Å si at noe ikke passer uten å kunne si noe om hvorfor blir litt tomt, hvis du skjønner. Men hvis du ikke føler for å dele dine synspunkter om hvorfor du går den ene eller andre veien (de konklusjoner du har gjort deg opp til nå) er det selvfølgelig ingen som tvinger deg

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Morroklumpen kenti =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Hadde JEG hatt 50.000 hadde jeg gått dønn for helicon 800 :P

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Takk takk

Folk som liker andre høyttalere og annen lyd har min fulle respekt. Regner med det respekteres tilbake.
    Flott kommentar!!! Gratulerer så meget, har ikke stiftet bekjentskap med denne modellen, bare billigere utgaver av Patos. Tipper denne spiller meget bra, er vel for ingenting at Leikis byttet en kremhøyttaler som H400 til fordel for Patos.

Bare husk på en ting, elektronikk betyr SVÆÆÆÆÆÆÆRT mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av supermegaman
    Da er det bare å starte sparingen

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Tråden er herved åpnet for alt av betraktninger om hva som matcher Patos av effektforsterkere og cd spillere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    For meg som liker å dra på litt kan du legge til et par Æ `er til når det kommer til effektforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Flott kommentar!!! Gratulerer så meget, har ikke stiftet bekjentskap med denne modellen, bare billigere utgaver av Patos. Tipper denne spiller meget bra, er vel for ingenting at Leikis byttet en kremhøyttaler som H400 til fordel for Patos.

Det byttet har jeg stusset over. Grunnen er kanskje at Leikis liker Patos lyden bedre og ikke nødvendigvis at den er bedre på flere parametre? Etter mine bedømmninger tror jeg at H400 er bedre. Jeg tror kanskje nytt lakkeringsobjekt fristet også?

Angående match mot forsterker er det mye preferanser som vil være avgjørende for "riktig" forsterker. Håper jeg får lyttet til toppmodellen snart også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet alle Dali høyttalerne (både Helicon-serien og Euphonia) og etter hvert alle Patos Basic, Lyric og Symphonic. Med unntak av MS5 er ingen av Dali høyttalerne i nærheten av de lymessige kvalitetene til Symphonic IV.

Men her gjelder det selvsagt å holde tunga rett i munnen; For Symphonic III er på sin side dårligere enn både enn II og IV. Dettte fenomente er ikke uvanlig: En produsent har både gode og mindre gode modeller (f.eks. mener jeg at B&W 805S er til dels mye bedre enn 804S uten at det betyr at 804s er dårlig av den grunn).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte synes Patos er bedre? Gode og sterke sider? Har du testet dem på samme elektronikk?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Symphonic IV og for eksempel nevnte H800 vil neppe låte optimalt på samme elektronikk. Det som er optimalt på H800 vil ikke være like optimalt for Symphonic IV og omvendt. Det vil derfor være en lite relevant sammenlikning.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange forskjellige forsterkere bør man prøve på en høyttaler før man kan komme med relevante opplysninger om den?

Jeg skjønner hva du mener, matching er utrolig viktig. (men jeg gjør meg bare litt vanskelig) ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Symphonic IV og for eksempel nevnte H800 vil neppe låte optimalt på samme elektronikk. Det som er optimalt på H800 vil ikke være like optimalt for Symphonic IV og omvendt. Det vil derfor være en lite relevant sammenlikning
    Nettopp! Og derfor har jeg også benyttet både lik og ulik elektronikk. Når det gjelder styrken til Patos IV, så er det først og fremst en fyldig klang (bra bass!) hjulpet av en luftig og gjennomsiktig heildiskant som jeg liker best. Høyttaleren er på ingen måte analystisk (som f.eks. den gamle Nautilus.serien til B&W), men spiller utrolig engasjerende uten å bli pågående. Videre så kan du spille det meste av musikk (og film) av høyst variabel kvalitet, selv heavy fra 80-tallet går ann. Det finnes imidlertid andre høyttalere som er mer virkelighetstro (som spiller platene "slik de er"), men da kan møte med de nevnte platene fra 80-årene bli vel ubehagelig.....

Her gjelder det med andre ord å prøve seg fram med den elektronikken man har, og ikke minst ta hensyn til egen smak og preferanser - og lommebok!

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •