Gamle Fronthøytalere, er det noe krutt i de? =D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamle Fronthøytalere, er det noe krutt i de? =D

Skal dele opp kjøpene mine jeg skal gjøre nå iløpet 1 måneds tid...

Fant ut at det er klokest å kjøpe DENON PMA-1500AE Integrert forsterker
    og DENON DCD-700AE CD-spiller først... = ) sånn at jeg ikke sitter med bare front høytalere i 1 måned jeg ikke kan bruke siden jeg da ikke har forsterker osv.

så til saken..

Tenkte som så at jeg har 2 gamle front høytalere gjemt på stua som nesten ikke har blitt brukt =D foreldrene mine som bare har hatt de der og nesten ikke brukt de etter at jeg arva de, så har ikke peiling på hva de er gode for.

Står (navn trur jeg) P Sound 150. Music power 150 watt, rated power 100watt, IEC (268-5) 35 watt, frekvens avstand 50 - 20 000 hz, impedance 4-8 ohm

Laget av Jamo Danmark.. ble kjøpt for ca 10 år siden og ser at Jamo kom igang for 11 år siden (etter det jeg har lest kjapt) og er vel ganske store nå ?.

Hvordan vil det gå å kjøre de høytalerne på den integrerte forsterkeren ? hehe.. Tenkte jeg skulle holde meg til de da i 1 måned til de andre kommer. får presse ut all safta fra de =p

Men Jamo er ganske flinke etter det jeg har skjønt og de høytalerne kosta littegrann (trur jeg).. så er det noe futt i de? =p hehe.. utifra det dere kan se på spesifikasjonene og kanskje noen av dere kjenner til de høytalerne ?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Laget av Jamo Danmark.. ble kjøpt for ca 10 år siden og ser at Jamo kom igang for 11 år siden (etter det jeg har lest kjapt) og er vel ganske store nå ?.
    Jeg kjøpte mine første Jamo i 1985 (ca) !! Hehe, mye futt og fart i de. Gikk etter hvert over til CV som hadde enda mere futt og fart. Tror mine gamle Jamo hadde fått kjørt seg godt med PMA-1500. Jeg sverget til Yamaha forsterkere den gangen, spilte stort sett Kiss og Metallica.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bare meg, men jeg er generelt litt skeptisk når en høyttalerprodusent klistrer merker med "Music power"-spesifikasjon på baksiden. Men det var jo en periode at det var populært å skilte med mest mulig antall Watt på høyttalere.

Jamo er en dansk høyttalerprodusent med lang historie (mye lenger enn 11 år). De har laget mye bra, men også mye mindre bra som bare er lansert i markedet for å ta en andel av høyttalermarkedet for helt vanlige folk. Kjenner ikke den konkrete modellen, så det er mulig at den ovenstående skepsisen er ubegrunnet.

Jeg vil heller si at dersom høyttalerne står der ubrukt, så er det vel bare å ta dem i bruk. Liker du det du hører så beholder du dem. Liker du det ikke, så skaffer du deg noe bedre.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å skaffe meg noe bedre uansett..hehe = ) Bare var nysgjerrig på om noen hadde noe erfaring med de..

My bad med hvor gamle Jamo er.. så bare "Jamo startet med å sende varer i 1996" eller noe, så bare satsa der.. =p hehe = )

Menmen, skal bli artig å teste de ut ordentlig ihvertfall Vet det ligger 2 bakhøytalere i kjelleren som er i samme serie, kanskje hente de opp også :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •