Verdens Hittil Beste SUBWOOFER?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdens Hittil Beste SUBWOOFER?

Hei...Jeg ser det er mange som diskuterer den ultimate subben på forumet...men jeg har merket at det er ingen som har diskutert eller nevnt denne subben fra jbl til 40,000kr som sies å være verdens beste sub med sine 15 tommer og 1000watts forsterker...har selv hvert innom hifi centeret og hørt på den...man skulle tro nederste etasje i bygning gikk i stykker...den spiller så dypt og så høyt at andre lyder i film og musikk blir overdøvet hvis du slår opp volumet...har du et såpass budsjett kan du ikke unngå denne prestige subben fra jbl...ta en kikk her.. JBL 1500 ARRAY BG - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here we go again... Flott tittel!
    Sub'n har i alle fall ikke spesifikasjoner som får meg til å ville bruke 40laken.

All som vet hvor dette bærer burde høre litt på Freak Kitchen, denne sangen for eksempel? LINK

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25Hz - oj, det var dype greier gitt.... :?

Lett, lett, lett, lett, lett... å luuuure...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er jo rimelig voksen, og jeg vil tro at man kan kjøpe flere subber til halve prisen som gir mye mer bass og bedre kvalitet. Og selv om den spiller høyt - spiller den pent?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voksen pris på den subwooferen i alle fall. Har den romkorreksjon?

Hvis ikke ville jeg kanskje valgt en DD18 i stedet når man er oppe i slike prisklasser, og det at man kan tune subwooferen til å jobbe greit i rommet og sammen med resten av anlegget, det er vel ofte der problemene er i praksis, og en eventuell verdens beste subwoofer bør vel kunne tunes til det også skal det bli greit å høre på til hifi og i hjemmekino sammenheng.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

æ synes det e rart det finnes så mang produsenta som gidde å lag subber æ!!!! det e jo bare svs som virke omtrent i følge folk inn her. å ka fanken veit jbl om å bygg høytalera?? dem har jo bare gjort det i 50 år??? hvor lenge har svs holdt på?? den jbl subbenn e meget rååå. gruser dd 18 så det holder i trykk å den spiller meget pent med stålkontroll. men dyr .... ja. men hva av hi end utstyr er ikke det???

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sine nesten 60 kilo har jeg troen på at denne krabaten gir de fantastiske opplevelser.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banaraswala
    Hei...Jeg ser det er mange som diskuterer den ultimate subben på forumet...men jeg har merket at det er ingen som har diskutert eller nevnt denne subben fra jbl til 40,000kr som sies å være verdens beste sub med sine 15 tommer og 1000watts forsterker...
    Holder spec på denne i det hele tatt til å kunne kalle seg subwoofer?

Hvordan tror du spec og lydkvalitet klarer seg mot denne smårollingen på 220 cm?
    SoundStage! Equipment Review - Wilson Audio Specialties XS Subwoofer (3/2000)

Du jobber ikke tilfeldigvis på Hifi-Centeret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ultimate er vel den sub vifta som går ned til 1hz??

OhGizmo! » Archive » World’s Most Powerful Subwoofer!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke alle trenger bassen under 25hz. Jeg har enda ikke hørt denne saken, men ser ikke noe grunn til at den ikke spiller utrolig bra (med tanke på hvordan Array 1400 låter..). Skulle jeg hatt en sub i denne prisklassa, så hadde jeg iallefall lyttet til denne. Specsa sier lite om hvordan en sub virkelig låter i et rom!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har hørt

JBL array subben spilte bra i kombinasjon med de store array høytalerene og Ramstein har aldir hatt mer kick i hirate mich.

Men jeg ønsker meg en SVS ikke en JBL og det har faktisk ikke noe med prisen å gjøre hva jeg ønsker meg!

En annen ting er at MTX JH "kunn" koster 82,250,- i norge : PlanetHIFI.no
    Og her er link til den doble JH, syke saker å sette inn i en bil fårn si: http://www.youtube.com/watch?v=2ecC5LOabPY

Jeg er spent på Gotham dobbel 13,5" subb fra JLaudio og om jeg skulle brukt oppimot 50k på en subb så tror jeg det hadde blitt den. (husker ikke nøyaktig pris på den eller noe)
    Ellers så blir jo de nye SVS ultsraene med 13,5" er og kanskje to der også sikkert sinnsyke og de koster langt under 40k.

Så ja denne subben har kvaliteter men du verden den har konkuranse!!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noobs.

PB10 spiller rompa av den JBLen.

Vennligt ikke ypp.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja her er vi i gang igjen. "Verdens beste" lar seg aldri kåre entydig. Så lenge penger utgår som faktor så er det utrolig hva man kan få til, og hverken den JBLen, SVS eller Velodyne når vel opp.

Jeg for min del ville ikke tenkt meg om to sekunder en gang før jeg valgte Velodyne DD18 framfor en 15" JBL spesifisert ned til 25Hz... om jeg hadde pengene til det.

Men det koker uansett ned til personlige behov og hva som fyller dem best. Å kalle noe entydig for "verdens beste" er bare tull. Det finnes f.eks. ikke en eneste Ferrari som er i nærheten av å være "verdens beste bil" når behovet er å flytte en familie på 4 med full oppakning på ferie i Europa...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så tragiskt her er at alle uttaler seg uten å ha hørt produktet engang. Første bud er SVS er best på Avforum. Kan hende JBL suben knakende god eller at den er en skuffelse men hva med høre og vurdere den først.

Forresten så er det bedre med en stram og oppløst bass enn en dyp og upresis bass og hvis Jbl suben holder følge med høyttalerene i Array serien har konstruktørene gjort en god jobb.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Det som er så tragiskt her er at alle uttaler seg uten å ha hørt produktet engang. Første bud er SVS er best på Avforum.
    Å du har da selvfølgelig hørt alle subbene folket har her på AVforum siden du formulerer deg slik?

Edit: Vennligst forklar meg hvorfor SVS er verdens beste subwoofer.

Magnat Omega 530'n jeg hadde før omtales ofte som en "SVS-Killer".

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Å du har da selvfølgelig hørt alle subbene folket har her på AVforum siden du formulerer deg slik?

Edit: Vennligst forklar meg hvorfor SVS er verdens beste subwoofer.

Magnat Omega 530'n jeg hadde før omtales ofte som en "SVS-Killer".
    Ironi - Wikipedia
    Burde ikke være nødvendig å forklare meg men her tar vi det med teskje.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at denne er råere:

Velodyne DD18 - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, lattis tråd

Har hørt denne suben ved flere anledninger, og det er en god subwoofer, men syntes ikke den var verdt alle de kronene den koster. Den følger forøvrig Array systemet meget bra, og ser like bra ut .

Skulle veldig gjerne likt å teste denne hjemme

Synes kanskje også at den kunne inneholdt flere fleksible løsninger ala Velodyne sitt romtuningsystem til den prisen (Med tilpasset element, forsterker og kabinett).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første vil jeg si at tittelen på denne tråden....hmm...jeg velger faktisk å ikke orke å kommentere den :P Men over til saken.. Har hørt både JBL 1500 ARRAY BG og f.eks. SVS PB12-Plus/2 ved flere anledninger, og de låter i bunn og grunn rimelig forskjellig. SVS spiller bedre hele nede i dypet når man nærmer seg 25 Hz og ned mot 15 Hz, men fra 25 Hz og oppover er nok JBL 1500 ARRAY BG bedre på veldig mye. Den er enda strammere, og mer livlig når det kommer til musikk. Til krigsfilmer som Black Hawk Down er den helt RÅ, for den har et punch som er helt rått å høre og kjenne på. Har sittet og smilt fra øre til øre hver gang jeg har hørt den. Der SVS overbeviser med helt utrolig mengder luft som flyttes, overbeviser JBL med en evne til å starte og stoppe lynhurtig (selv om man faktisk snakker om et 15" element med grei slaglengde). Ikke at SVS er noen sinke, men JBL er bare helt syk i denne disiplinen.

Må også si meg enig med AjSelj i at Heirate Mich av Rammstein aldri har vært gjengitt med mer trøkk og punch på det jeg har hørt av utstyr under 75 frognerkroner. Men... prisen er såpass høy, at når det gjelder value for money så finnes det bedre alternativer. Men blir likevel litt provosert over at folk her på forumet som aldri har hørt suben før, fnyser av den fordi den "kun" har et -3dB-punkt på 25Hz. Kanskje ikke verdens aller beste sub på film, men til musikk er den helt nydelig, og over 40Hz spiser den alt av SVS som du kan kjøpe pr. dags dato i Norge til frokost. (Vet det ikke er pent å banne i kirka).

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verdens Hittil Beste SUBWOOFER!!!!!

Hadde Banaraswala skrevet ...SUBWOOFER????, i steden for ...SUBWOOFER!!!!, så hadde nok tråden tatt en annen retning enn hva den har tatt nå.

Men for all del.., om han synes dette er verdens beste subwoofer, så grattulerer med funnet ditt!

-bare ikke dikter din mening på oss.. ;-)

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •