Verdens Hittil Beste SUBWOOFER? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 106 av 106
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er SVS tubene bedre på musikk enn SVS boksene?
    Takk for du spør, jeg funderte også litt på dette når jeg var inne på den sidene jeg fikk tidligere, så merka jeg at de også lagte bokser, trodde lixom kjenne merket til SVS var disse sylinderne Trudde liksom det var kun disse de produserte.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at sylinderne er hakket lettere å integrere i musikkens lydbilde enn det boksene er. Dette grunnet konstruksjonen (jeg har allerede beskrevet dette). Men, som sagt; begge deler fungerer svært bra til musikk.

Kort og greit kan en sylinder ha høyere delingsfrekvens - uten at suben avslører seg på samme måte som en boks. Boksers kabinett vil (over 100Hz) ofte risikere å "snakke", hvilket betyr at man lettere hører dens plassering. Dette fenomenet gjelder uansett merke, men noen er selvsagt bedre enn andre.

Har man TO suber, derimot, er dette problemet lite adekvat (dersom de er plassert symmetrisk).

Utover dette vil jeg si at man også bør sjekke hva slags element en sub er bestykket med. De gangene jeg kommer borti suber med stor membran (15" og over), er membranen ofte laget av "pappmateriale", noe som i mange tilfeller gir en noe "boomete" basstype. Denne karakteren kan man selvsagt også oppleve på mindre suber med slik membran.

Å besøke andre entusiaster med ulike suber bør uansett stå på din agenda. Butikker har for min del sjelden klart å innfri når det gjelder kunnskap om tuning og integrasjon. Da låter det også (foruroligende ofte) dritt - selvsagt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Utover dette vil jeg si at man også bør sjekke hva slags element en sub er bestykket med. De gangene jeg kommer borti suber med stor membran (15" og over), er membranen ofte laget av "pappmateriale", noe som i mange tilfeller gir en noe "boomete" basstype. Denne karakteren kan man selvsagt også oppleve på mindre suber med slik membran.
    Du er klar over hvilket materiale og størrelse subwooferen som denne tråden egentlig handler om har? ;-)

"Booomete" er vel et direkte missvisende uttrykk om denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt, men Ragnarok 712 fra tangen av design burde stå seg bra.

Dette er sub'n Petter Dale har.

PK

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Min erfaring er at sylinderne er hakket lettere å integrere i musikkens lydbilde enn det boksene er. Dette grunnet konstruksjonen (jeg har allerede beskrevet dette). Men, som sagt; begge deler fungerer svært bra til musikk.

Kort og greit kan en sylinder ha høyere delingsfrekvens - uten at suben avslører seg på samme måte som en boks. Boksers kabinett vil (over 100Hz) ofte risikere å "snakke", hvilket betyr at man lettere hører dens plassering. Dette fenomenet gjelder uansett merke, men noen er selvsagt bedre enn andre.

Har man TO suber, derimot, er dette problemet lite adekvat (dersom de er plassert symmetrisk).

Å besøke andre entusiaster med ulike suber bør uansett stå på din agenda. Butikker har for min del sjelden klart å innfri når det gjelder kunnskap om tuning og integrasjon. Da låter det også (foruroligende ofte) dritt - selvsagt.
    Okei, jeg forstår hva du sier. Men, nå har det seg sånn, at jeg bor på Karmøy og her er det ikke verdens beste interrese for dette med lyd å bilde, ganske synd egentlig!

Det du sier om pappmatriale, og "boomete" lyd er noe jeg prøver å unngå, som sagt utallige ganger tidligere vil jeg ha ett fast trykk. Så jeg får bare teste litt forskjellig, så finner jeg nok den subben jeg føler passer best for meg etter hvert

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Vet ikke om det er nevnt, men Ragnarok 712 fra tangen av design burde stå seg bra.

Dette er sub'n Petter Dale har.

PK
    Tror ikke jeg har hørt denne før i denne diskusjonen, takk for forslaget

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •